Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut ~89 vm joka ei muista, että sikainfluenssa olisi mitenkään vaikuttanut omaan elämään sillon aikanaan?

Vierailija
23.10.2021 |

Ryyppäsin, baareilin ja elin sillon ihan normaalisti enkä edes piikkiä tajunnut hakea...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset rynni joukolla piikille ei paljon maskeja tai turvavälejä ollut. Sillon tosin soiteltiin kotiin asti jossei lapsi piikittänyt.

Vierailija
2/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin sairastaa sen silloin. Olin todella kipeä kovassa kuumeessa ja paikkoja särki. Rokotteita ei silloin pahemmin kaupattu enkä kyllä hakenutkaan. Koronarokotteen otin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päässyt lääkäriin. Sairaana kolme viikkoa. Otin silti rokotteenkin ja sen jälkeen joka kerta influenssapiikin. Never again.

Vierailija
4/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin silloin ja olin sairaalassakin. Elämäni kirkkaasti pahin sairastuminen.

Vierailija
5/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa ikäluokkaa enkä muista, että olisi edes tarjottu rokotetta. Ihan normaalisti elettiin, enkä tiedä ketään, joka olisi kyseisen taudin sairastanut.

Vierailija
6/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa silloin Etelä-Pohjanmaalla ja muistan kun yhdeltä tunnilta meni halukkaat rokotukseen. Varmaan puolet luokasta otti, mutta mitään painostusta eikä haukkumista ollut mihinkään suuntaan. Itselle tauti tuntui kaukaiselta ja vieraalta. Taidettiin kaverin kanssa puhua että aika epätodennäköistä meidän on se saada. Rokotteiden jälkeen ei kukaan tainnut puhua asiasta enää mitään, paitsi narkolepsiasta. En tiennyt enkä tiedä ketään siihen sairastunutta ja nyt koronan myötä olen vasta lukenut, että hyvin monihan rokotteen otti, silloin se tuntui hyvin pieneltä asialta elämässä.

Vierailija
7/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko muistaa esikoronan eli Sars hysterian kevät-talvelta 2003? Ei levinnyt onneksi Suomeen mutta uutisissa oli paljon tästä.

Vierailija
8/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä? Hullun lehmän tauti? Suusorkka? En edes muista, mutta olenkin vanhempi. Polio ja rokote sokeripalassa?

Vierailija
9/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä? Hullun lehmän tauti? Suusorkka? En edes muista, mutta olenkin vanhempi. Polio ja rokote sokeripalassa?

Hullun lehmän tauti oli ysärin lopussa. Lapsena luuli että kyseessä on lehmän sekoaminen.

Vierailija
10/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se aikaa vapaamielistä oloa. ihanan rentoa ja turvallisen tuntoista tähän kylmään tyrannian aikaan  verrattuna. Ei uhkailtu passeilla, sai mennä, olla ja tulla, vailla rajoituksia ja kuonokoppia.  Ilmeisesti se oli vain jokin kevytharjoitus koronashowta silmälläpidellen. peloteltiin vain taudilla ja koitettiin syyllistää väkeä mutta en musita että piikin jättämisestä olsii mitään rankaistuksia tullut

Vierailija
11/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikuttanut mitenkään. Jotkut saivat narkolepsian ja ovat tänäkin päivänä sen vaivaamia ja elämä pilalla. Ehkä 10% reagoi samoin kuin nyt melkein kaikki koronaan.

Vierailija
12/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut juurikaan mitenkään. Sain sikainfluenssan, mutta hyvin lievänä. Yhtenä ilta oli lämpöä 37 astetta, ja aamulla olo oli jo taas normaali. Koska kuuluin riskiryhmään, niin lääkäri suositti kuitenkin verikoetta, jossa sikainfluenssa todettiin.

Söin tamiflun lääkärin kehoituksesta, mutta rokotteelle ei sairastetun taudin vuoksi ollut perusteita.

Vierailija
13/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin sairastaa sen silloin. Olin todella kipeä kovassa kuumeessa ja paikkoja särki. Rokotteita ei silloin pahemmin kaupattu enkä kyllä hakenutkaan. Koronarokotteen otin.

Rokotteitahan jonotettiin pitkissä jonoissa ja niissä rokotusjonoissa käytettiin kyynärpäätaktiikkaa.

Vierailija
14/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittamassa lukiota tuolloin ja pari kertaa taidattiin koulussa puhua rokotteista, että halukkaat saavat ne ottaa. Muuten ei vaikuttanut elämään mitenkään ja kävin lukiota normaalisti. Tosin en itse paljon missään muuten sitten käynytkään joten vältin taudin hyvin. Maskeja ei pitänyt kukaan. Rokotteen hain itse pitkälti sen takia etten halunnut olla koulusta pois minkään taudin takia. Tosin mietin sitä pitkään ja vasta viimeisinä päivinä kävin sen ottamassa, kun sitä tarjottiin. Joskus mietin, että jos olisi enemmän otettu sitä ( esim vertaa tähän rokotusmäärään) niin olisiko narkolepsiaa paljon enemmän nyt. Varmaan sikapiikin ottaneita oli silloin vähän verrattuna näihin koronarokotuksiin.  Voi päätellä oman kantani asiaan.

Vierailija
15/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin todetun sikainfluenssan, joka vaurioitti toista keuhkoani niin, että se toimii 20 % kapasiteetilla. Olin silloin 18-vuotias urheileva lukiolainen. Nyt vietän muuten hyvää elämä muuten, mutta tavallinen flunssa vie yleensä sairaalaan.

N30

Vierailija
17/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sairastunut, mutta silloin 5-vuotias lapseni oli 40 asteen kuumeessa ja ei tuntenut jalkojaan. Soitin päivystykseen, tänne ei voi tulla. Soitin yksityiselle että nyt ei ole normaalia. Sh yksityisellä suivaantui ja huusi puhelimeen, että julkkarilla on pakko ottaa lapsi vastaan, jos lapsi ei tunne jalkoja. Se yksityisen sh soitti sinne julkkarille ja saatiin aika ja hoito lapselle. Kiitos vieläkin sinulle tuntematon sh!

Vierailija
18/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja panepidemia oli vuonna 2009.

Koko Suomi rokotettiin.

Koko hommeli kesti noin vuoden, ja kesällä 2010 panepidemia julistettiin maailmanlaajuisesti loppuneeksi.

Kevyempi ja lyhyempi tauti ja virus, kuin korona.

Vierailija
19/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin silloisen avomieheni kanssa hakemassa sen piikin. Kaikki työpaikallakaan ei silloin hakenut. Valtaosa kylläkin.

Vierailija
20/33 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin rokote todellakin oli vapaaehtoinen. Nythän tuo näyttäisi olevan vaihtoehtoinen. Muistaakseni ei myöskään toitotettu lehdissä kuinka monta prosenttia on kaikkiaan rokotettu, ihmisiä ei kiristetty eikä lahjottu millään. Vasta paljon myöhemmin löysin ikäryhmäkohtaiset rokotekattavuuslukemat netistä, nythn on näytetty tiulanne prosentin kymmenytosan tarkkuudella. Ja se vielä että tuolloin oli käytössä rokote, nyt pelkkä rokotteen tavoin kehoon pistettävä valmiste

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan