Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te refluksitaudista kärsivät!!

Vierailija
28.12.2014 |

Miten tauti on teillä diagnoaoitu? Itsellä ärtyvä suoli ja on närästänyt viime aikoina enemmän. Aloitin itse somac 20 mg 2 viikon kuurin ja olenkin saanut siitä apua. Haittana järkyttävä päänsärky ja usvainen olo sekä hieman huimaa välillä ja ihottumaakin on tullut. Mikä siis teillä pahentaa oireita ja vaikuttaako esim rintaliivit painamalla pahentaen tautia? Itsellä vasta tulossa lääkäriaika ja koitan "itsetutkia" itseäni, jotta osaan kertoa mahd tarkasti kaiken.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:01"]Ihan oikeesti ihmiset, ruoka-annokset pieniksi ja illalla ei mitään. Ei voi nousta mahansisältö, jos siellä ei ole mitää. Lakatkaa ahtamasta mahaa pullolleen, se vaan ei ole terveellistä.

Sitten maristaan ja haetaan lääkettä, kun syy on ihan omassa syömisessä.
[/quote]

Mitä, kun nämä asiat on jo tehty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:01"]Ihan oikeesti ihmiset, ruoka-annokset pieniksi ja illalla ei mitään. Ei voi nousta mahansisältö, jos siellä ei ole mitää. Lakatkaa ahtamasta mahaa pullolleen, se vaan ei ole terveellistä. Sitten maristaan ja haetaan lääkettä, kun syy on ihan omassa syömisessä. [/quote] Mitä, kun nämä asiat on jo tehty?

[/quote]

Mahaportin kiristysleikkaus.

Joillakin on ihan oikea leikkausta vaativa ongelma, suurimmalla osalla ihan vaan liikasyöminen.

Vierailija
44/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:39"]

Refluksitaudin itsehoito Runsas kerrallaan syöty ruokamäärä lisää mahansisällön virtausta ruokatorveen. Siksi on syytä välttää reiluja aterioita 2–3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Vältetään mahaa ärsyttäviä ruokia kuten sitrushedelmiä ja kahvia Vähennetään ruokatorven sulkijalihaksen toimintaa heikentäviä ruokia. Tärkein on runsas rasva, etenkin suklaa. Koska ylipaino (ks. «Lihavuus»3) lisää refluksia ja närästystä, laihduttamalla voidaan ehkäistä ja hoitaa oireita. Lopetetaan tupakointi, koska se haittaa sulkijalihaksen toimintaa. Vältetään runsasta alkoholin käyttöä, joka ärsyttää mahalaukkua. Korotetaan sängyn pääpuolta 10–15 cm. Tyynyt eivät toimi vaan pääpuolen jalkojen alle asetetaan korotusta. Ohimenevää närästystä voi hoitaa ilman reseptiä apteekista saatavilla lääkkeillä. 

[/quote]

Been there, do e that. Mitkään noista ei toimi kuin varmaan ehkä johonkin tosi lievään refluksiin. terv. 28

Itselläni ei toimi enää edes lääkkeet. Ongelma on nyt sellainen, että olen vähintään 7 tuntia ennen nukkumaanmenoa kokonaan syömättä. Ruokatorvi ollut tulehtunut ja useamman vuoden, hengistysvaikeuksia, keuhkkuume takana. Aion tilata ajan huomenna lääkäriin ja vaatia lähetteen leikkaukseen.

Ärsyttää ja vituttaa ihmisten ohjeet "Juo maitoa niin närästys helpottaa". Niin, jos on närästystä. Mulla kun on pahanlaatuinen refluksitauti, siihen ei mitkään vitun maidot ja vuoteen korottamiset auta!!!!

[/quote]

Laihdutus, tupakkilakko, jne. 

[/quote]

Tsiisus näitä ohjeita... niin, ellen olisi jo valmiiksi hoikka ja savuton. Terv. se sama 28.

Vierailija
45/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:12"]

Viljatuotteet ku jättää pois nii auttaa

[/quote]

Ei tietysti auta kaikkia.. Itse olen ollut ilman viljoja jo vuosia, silti refluksi vaivaa.

Ihan paras keino on vaan olla ilman illallista, ei ole mitään ruokaa nousemassa.

[/quote]

Jotkut tunkee tuota viljakieltoa kaikkialle, vaikka yleisimmät syyt ovat (jokainen voi ihan googlettaa) sitrushedelmät, viinimarjat, kahvi, tee, suklaa jne.

Minulla alkoi refluksi sillä, että aina lounaan jälkeen yskitti ja kurkkua kuristi. Vasta usean kuukauden jälkeen vaivoja alkoi olla nukkumaan mennessä.

Vierailija
46/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
47/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:12"]

Viljatuotteet ku jättää pois nii auttaa

[/quote]

Ei tietysti auta kaikkia.. Itse olen ollut ilman viljoja jo vuosia, silti refluksi vaivaa.

Ihan paras keino on vaan olla ilman illallista, ei ole mitään ruokaa nousemassa.

[/quote]

Jotkut tunkee tuota viljakieltoa kaikkialle, vaikka yleisimmät syyt ovat (jokainen voi ihan googlettaa) sitrushedelmät, viinimarjat, kahvi, tee, suklaa jne.

Minulla alkoi refluksi sillä, että aina lounaan jälkeen yskitti ja kurkkua kuristi. Vasta usean kuukauden jälkeen vaivoja alkoi olla nukkumaan mennessä.
[/quote]

Onkohan kaikilla samat ruuat jotka tekee pahaa? Itse voin juoda muutaman kupin kahvia, teetä, mandariineja yms. Pahin on ruisleipä, sipuli, paprika (punainen) ja valkosipuli. Minulla vaivat ovat alkuillasta sekä päivällä, varsinkin jos koulussa joutuu istumaan pitkään. -ap

Vierailija
48/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]Lääkkeet ei refluksia paranna, vain lievittävät oireita.

Itse on se hoidettava, muuttamalla ruokailuaan. Aamulla iso ateria, lounaaksi hieman pienempi ja viimeinen ateria ennen nukkumaanmenoa todella kevyt, esim. salaatti, ei juustoa, ei lihaa tai kalaa jne. 

Se ruoka joka ei ole sulanut, nousee ylöspäin ja jos siellä ei ole ruokaa, ei ole ongelmaakaan.
[/quote]

ei ole aina noin yksinkertaista. mulla nimittäin tyhjä vatsa pahentaa refluksin oireita. isoja annoksia en myöskään pysty syömään ollenkaan tai tulee heti ylöspäin.

Vierailija
49/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48: Ei varmasti ole ihan samat ruuat ja minä esim. en oikeastaan edes aiemmin juonut kahvia tai teetä (suunnilleen kerran kuussa, jos sitäkään), mutta join todella paljon mustaviinimarjamehua ja jonkin verran kaakaota. Näin jälkeenpäin tuntuu hullulta, kuinka paljon joinkin kuumaa viinimarjamehua (sitä kun usein suositellaan kurkkukipuun ja flunssaan) ja se taisikin vain pahentaa oloani. On ollut ikävä jättää se pois (lähes täysin... joskus vain tekee mieli), sillä se oli ainoita herkkujuomiani.

Kyllä minä nyt jouluna olen syönyt hieman mandariineja ja rosollia (punajuuri aiheuttaa oireita), kun en niistä sentään sairaalakuntoon joudu. Sama suklaan kanssa. Jotkut toki joutuvat jättämään kaiken tällaisen pois.

Lääkkeitä olen toistaiseksi syönyt vain yhden 3 kk:n kuurin. Se alkoi tehota vasta noin 2 kk:n päästä. Sitä ennen en pystynyt nukkumaan kunnolla viikkokausiin kurkun polttelun takia.

46

Vierailija
50/51 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:14"]

Tsiisus näitä ohjeita... niin, ellen olisi jo valmiiksi hoikka ja savuton. Terv. se sama 28.

[/quote]

Luuletko, että täällä anonyymisti pystymme sinun vaivasi parantamaan?

Vierailija
51/51 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on alkanut ilmetä nielemis vaikeuksia .Palleatyrästä johtuva refluxtauti minullakin.

Kun tähystyksen jälkeen kyselin,onko mahdollista hoitaa leikkauksella kyseistä tyrää ja sain vastauksen että harvemmin.Se voi aiheuttaa nielemis vaikeuksia.

Nyt niitä on tullut( vaikkei leikattukaan) Peruna jää herkimmin jumiin ruokatorveen,vaikka olisi kuinka pieneksi pureskeltu.Se sattuu,ei tule oksentamalla ylös,eikä runsaan nesteenkään avulla alas.Tähystyksestä tuttua limaa alkaa nousemaan nieluun ja joskus ruoka "humahtaa" alas 15min kakomisen jälkeen.

Kaikki lääkkeet joudun murskaamaan,sillä varsinkin antibiootit jumittuu puolitettunakin ruokatorveen.Lääkäriin pitäisi mennä,mutta letkun nieleminen ja paksunsuolen tähystykset pelottaa,ei niihin koskaan totu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän