Follo-sovittelu
Mitä tarkottaa follo-sovittelu ja mitä siellä tapahtuu? onko kellään kokemusta?
Kommentit (7)
Miten nopeasti asia etenee sovittelusta käräjäoikeuteen? Onko äiti tilanteessa pääasiassa se joka sanelee ehdot ja kuinka kauan sovittelu yleensä kestää?
Mä oon lukenut noi kaikki liirumlaarumit kyllä.. mut haluaisin käytännön kokemuksia. Ex-mies on vieny elatusmaksut oikeuteen ja hän on todella päättänyt jyrätä mut. Uhkaillut useaan otteeseen ettei aio maksaa enää yhtään yli 350 euron ja pelkään että saa tahtonsa läpi.
Ei etene käräjäoikeuteen ellei jompikumpi vie asiaa sinne.
Sovittelijoiden tulisi olla tasapuolisia ja ajaa lapsen etua.
mutta kuka sen päättää mikä on lapsen etujen mukaista? Onko se lapsen etujen mukaista että lasten äiti asuu ylisuuressa omakotitalossa ja lypsää lasten isältä 1800 euron tuloista 800 euron elatusmaksut niin ettei isällä ole koskaan varaa lasten kanssa tehdä yhtään mitään vai se että molemmille vanhemmille jätettäisiin mahdollisuus myös omaan elämään ja käyttövaraa siihen että on mahdollisuus tavata ja olla lapsen kanssa? Osaltamme on todettu että lapsille tärkeintä on korkea elatusmaksu joka uppoaa lasten äidin asuinkustannuksiin.
Täysin vapaaehtoinen. Tuomari ja psykologi auttavat vanhempia sopimaan.
Itse koin sen kuitenkin painostavana. Sopua ei tullut mutta mitään ei menettänytkään.