Oletko sinä boomer?
Boomer;
tulee sanasta baby boomer, ja tarkoittaa tietyn ikäluokan ihmisiä (55v-73v). Boomerit ovat tunnettuja siitä, että he valittavat paljon nykynuorista ja nykyteknologiasta. Millennialit ja Zoomerit/Gen Z:laiset monesti vastaavat takaisin boomereitten valitukseen ”ok boomer”
Boomer: nämä lapset eivät enään tee muuta kuin kännyköitä räplää! Minun nuoruudessa oli pelkkä lankapuhelin ja leikittiin kävyillä
Zoomer: ok boomer
https://urbaanisanakirja.com/word/boomer/
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta pääministerille todella epäsoveliasta käyttää tuota puhekielesä pilkkaavaa ja halventavaa sanaa tietystä ikäryhmästä. Kertoo että nyt Sannalla ei ole kaikki ihan kunnossa, ei pysty enää tehtäviinsä.
Itse ymmärtäisin, että viesti on kohdistettu tietyllä tavalla ajatteleville, eikä niinkään vanhemmalle ikäluokalle.
Jos sitä nyt on edes kenellekään kohdistettu. Ehkä pressi ylitulkitsee taas jotain.
Miksi pääministeri julkaisisi viestin, jota ei ole kohdistettu kenellekään tai millekään kohderyhmälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta pääministerille todella epäsoveliasta käyttää tuota puhekielesä pilkkaavaa ja halventavaa sanaa tietystä ikäryhmästä. Kertoo että nyt Sannalla ei ole kaikki ihan kunnossa, ei pysty enää tehtäviinsä.
Itse ymmärtäisin, että viesti on kohdistettu tietyllä tavalla ajatteleville, eikä niinkään vanhemmalle ikäluokalle.
Jos sitä nyt on edes kenellekään kohdistettu. Ehkä pressi ylitulkitsee taas jotain.Miksi pääministeri julkaisisi viestin, jota ei ole kohdistettu kenellekään tai millekään kohderyhmälle?
Koska Instagram.
Kyllä, Sanna Marinin mielestä. Olen 47-vuotias. Itse en niin koe.
Kuulun väestörakennekuviossa pisimpään tämänhetkiseen miesten puolen pylvääseen, en kuitenkaan lähellä kään boomer-ikää
Buumeri-etunimi mulla kyllä on, mutten ole vielä edes 40v
Boomer ei ole neutraali ilmaisu eikä positiivinen. Se on keksitty ilmaisemaan aavistuksen verran negatiivisesti vanhempia ihmisiä alleviivaten samalla ilmaisijan paremmuutta joissain mielipiteissä/ näkökulmista.
Kuuluu jopa saman sarjaan kuin Karen ja muti..ainen jne. Voisi sanoa, että jopa rasistinen ja syrjivä sana/ilmaisu.
Suomessa suuret ikäluokat loppui 1954 syntyneisiin. Eli nuorimmat boomerit on 69-vuotiaita tänä vuonna. Sen jälkeen syntyneitä boomereita ei Suomessa ole. Muissa maissa voi olla.
Aika harva oikea boomer vastaa tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suuret ikäluokat loppui 1954 syntyneisiin. Eli nuorimmat boomerit on 69-vuotiaita tänä vuonna. Sen jälkeen syntyneitä boomereita ei Suomessa ole. Muissa maissa voi olla.
Aika harva oikea boomer vastaa tähän ketjuun.
Joidenkin määritelmien mukaan 1952? Kummin lie.
Nuorisokielesså boomer on vanhoillisesti ajatteleva.
T.57v. ja en ole boomer.
Avaajan ikärasistisen väitteen mukaan en ole, koska kuulun ns. suuuurrriiiin ikäluokkiin!
En ole kuullut koskaan kenenkään sanovan että "kaikki oli ennen paremmin".
Maailman väsynein olkiukko.
Kysymykseen: en ole, olen tukevasti viisikymppinen X.
Noin luulee vain kaavoihinsa kangistuneet boomerit.
Kyllä nykyään suurimmalle osalle aikaansa seuraavista on selvää, että asenteesta puhutaan, kun puhutaan boomereista.