Oletko sinä boomer?
Boomer;
tulee sanasta baby boomer, ja tarkoittaa tietyn ikäluokan ihmisiä (55v-73v). Boomerit ovat tunnettuja siitä, että he valittavat paljon nykynuorista ja nykyteknologiasta. Millennialit ja Zoomerit/Gen Z:laiset monesti vastaavat takaisin boomereitten valitukseen ”ok boomer”
Boomer: nämä lapset eivät enään tee muuta kuin kännyköitä räplää! Minun nuoruudessa oli pelkkä lankapuhelin ja leikittiin kävyillä
Zoomer: ok boomer
https://urbaanisanakirja.com/word/boomer/
Kommentit (51)
Kyllä kaikki tietävät mikä baby boomer on, paitsi boomer-sanaa käyttävät teinit.
Boomer voi olla myös nuori ihminen, joka ajattelee vähän takapajuisesti.
Kaikki vanhemmat ikäluokat eivät ole boomereita.
Boomerius on asenne. PEsim. persut on enimmäkseen boomereita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet sillä tiedolla?
Tuun sun uniisi
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet sillä tiedolla?
Raportoin Pietariin tietenkin.
Hienoja sanoja vailla älyä. Näitä sitä on kiva pyöritellä kielellä kaljaa juodessa.
Saavatko hyvinvointivaltion rakentajia solvata muutkin kuin demarit?
Olen 20v boomer. Ollaanhan me jo aika vanhoi.
En ole, mutta pääministerille todella epäsoveliasta käyttää tuota puhekielesä pilkkaavaa ja halventavaa sanaa tietystä ikäryhmästä. Kertoo että nyt Sannalla ei ole kaikki ihan kunnossa, ei pysty enää tehtäviinsä.
Vierailija kirjoitti:
Saavatko hyvinvointivaltion rakentajia solvata muutkin kuin demarit?
No eikös rokotteista kueltäytyjät suorastaan odota heidän kuolemaansa? "Kiitos 1945" on So last season. 🙄
Minua on sanottu boomeriksi, vaikka olen syntynyt 80-luvulla enkä ole persukaan. Kai se on jotain synnynnäistä.
Vierailija kirjoitti:
Boomer voi olla myös nuori ihminen, joka ajattelee vähän takapajuisesti.
Kaikki vanhemmat ikäluokat eivät ole boomereita.
Boomerius on asenne. PEsim. persut on enimmäkseen boomereita.
Ei ole näin. Boomer sanaa käytetään 99% tapauksista nuorison puhekielessä pilkkaamaan ja halventamaan keski-ikäisiä ja sitä vanhempia. Ei sillä viitata mihkään poliittisiin näkemyksiin vaan ikään.
Ei aavistustakaan mutta haluaisin polkea lankkuja, ehkä se kertoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta pääministerille todella epäsoveliasta käyttää tuota puhekielesä pilkkaavaa ja halventavaa sanaa tietystä ikäryhmästä. Kertoo että nyt Sannalla ei ole kaikki ihan kunnossa, ei pysty enää tehtäviinsä.
Itse ymmärtäisin, että viesti on kohdistettu tietyllä tavalla ajatteleville, eikä niinkään vanhemmalle ikäluokalle.
Jos sitä nyt on edes kenellekään kohdistettu. Ehkä pressi ylitulkitsee taas jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ymmärtäisin, että viesti on kohdistettu tietyllä tavalla ajatteleville, eikä niinkään vanhemmalle ikäluokalle.
Jos sitä nyt on edes kenellekään kohdistettu. Ehkä pressi ylitulkitsee taas jotain.
Itse olen Sannaakin nuorempi ja tiedän kyllä hyvin että tuolla viitataan nimenomaan ikään halventavasti.
Kannatan persuja mutta en koe että Sannan päivitys mitenkään kohdistu minuun koska boomer sana viittaa nimenomaan ikään eikä ajatusmaailmaan.
En. Olen syntynyt 1975 ja vanhempani 1945. Ääni ei kilahda enää SDP:n laariin keneltäkään meistä.
Mitä seuraavaksi? "Ottakaa Karenit iisisti"?
Kyllä olen. En ikäni puolesta, mutta muuten. 10-vuotiaasta jo odotin sitä, että olisin "aikuinen", jotta minua teititeltäisiin!
En ole boomer, mutta jämähtänyt kalkkis :)
En ole. Olen syntynyt vuonna 1966.