Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha saa aina palkkansa, vai saako?

Vierailija
28.12.2014 |

Uskon siihen, että paha saa aina palkkansa. Siihen voi mennä vuosia, mutta niin käy väistämättä tavalla tai toisella.

Uskotteko?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuottaa pettymys....

Vierailija
2/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei saa. Toivoisin kyllä kovasti, että saisi, ansaitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Saduissa.

Vierailija
4/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tunnen esimerkiksi ihmisen jota on loukannut puoli maailmaa. Uskon kuitenkin että tämä marttyyri elää paskaa elämää eikä se puolikas maailma.

Vierailija
5/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, miten mäkin saan itseni uskomaan tohon? On niin paljon huonoja ihmisiä jotka vain porskuttaa iloisena menestyksessä

Vierailija
6/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paha saa aina palkkansa, me ei vaan olla näkemässä sitä?

Haluaisin kyllä kuulla esimerkin pahan ihmisen täydellisestä elämästä, johon ei mahdu yhtään epäonnea, pahuudesta huolimatta?

Vierailija
7/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä palkkaani saanut. Ehkä joku päivä.

Vierailija
8/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon kyllä, että pahuus saa jollain lailla palkkansa. Jos kohtelee toisia ihmisiä huonosti, siitä tulee väistämättä seuraamuksia ennen pitkää. Olen huomannut tämän ihan omassa elämässä, jossa olen ollut sekä se narttumainen karma ja sen uhri.

Vierailija
9/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paha palkkansa saa, mutta ei useinkaan millään näyttävällä tai jännittävällä tai edes ulospäin näkyvällä tavalla. Jokainen paha teko vaantekee ihmisestä vähän huonomman ja mitä huonompi ihminen on, sitä vaikeampi häne on olla aidosti tyytyväinen duhteidiin itsensä ja muun maailman välillä. Häntä ei ehkä koskaan kohaa mikään näyttävä onettomuus tai sairaus, mutta hänen elämänsä on aina tyytymätöntä ja surkeaa. 

Sama koskee hyvää ja hyvänpalkkaa påinvastaisessaielessä. Ei hyväkään ihminen saa mitään näyttävää sankarinpalkkaa, mutta on jokaisen yvän teon ja ajatuksen myötä hän on vähän tyytyväisempi elämäänsä ja ystäviinsä.

Vierailija
10/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäpä jos ite oletkin oikeasti se Paha ja vain luulet,  että muut ihmiset ovat sinua vastaan ihan aiheetta? Silloinhan maailman pitäisi periaatteessa kostaa sinulle tuplasti pahuutesi ja se, että vielä syytät siitä syyttömiä.

Ihan varmasti itsemurhapommittaja uskoo syvästi tekevänsä oikein, mutta moni muu on eri mieltä. Tai omahyväinen paskiainen luulee olevansa ainoa jalo ja viisas ihminen, jota muut vain ymmärtävät väärin ja pilkkaavat omalla maallaan, mutta oikeamieliset ymmärtävät ulkomailla. Ja samalla hän itse on juuri se loukkausten ja pahan mielen levittäjä? Kuka silloin saa palkkansa?

Kenen Hyvä on se oikea hyvä ja kenen Paha yleismaailmallisen paha?

Vierailija
11/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiossamme se palkka oli sitten lukuisia neitsyitä ja vielä lukuisampia teinityttöjä kauneimmillaan. Kaatoina.

Vierailija
12/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että paha saa välttämättä palkkaansa tässä maailmassa. Sen sijaan uskon, että seuraavassa elämässä kyllä (eli kuoleman jälkeen) ihmisen teot punnitaan ja jokainen sovittamaton paha teko täytyy sovittaa, tavalla tai toisella. Tässä maailmassa ikävä kyllä paha usein menestyy, ainakin näennäisesti. Sisäisesti tietysti voi olla paha olla vaikka ulkoiset puitteet olisivat millaiset.

Vierailija
13/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhapommittaja voi itse uskoa tekevänsä oikein, mutta eihän toisen hengen riistäminen voi missään tilanteessa olla hyvä teko?

Vierailija
14/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:16"]

Itsemurhapommittaja voi itse uskoa tekevänsä oikein, mutta eihän toisen hengen riistäminen voi missään tilanteessa olla hyvä teko?

[/quote]

Jos Hitler olisi tapettu vähän aiemmin, kyllä se olisi ollut sinänsä ihan hyvä teko.

Vierailija
15/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toiminut huonosti ja olen saanut palkkani siitä. Mutta minua huonosti kohtelevista en tiedä.

Vierailija
16/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta sain potkut alkoholin väärinkäytön ja tasa-arvo möläytykseni vuoksi, enkä saa nyt palkkaa.

T. työtön Kari Mäkinen (2kk. karenssi)

Vierailija
17/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:19"]

[/quote]

Jos Hitler olisi tapettu vähän aiemmin, kyllä se olisi ollut sinänsä ihan hyvä teko.

[/quote]

ei olisi.  Jos H olisi tapettu " vähän aikaisemmin" kukaan ei voisi koskaan sanoa, että hänestä olisi tullut pahaa. Tulevaisuutta ei voi ennustaa. Sen sen sijaan voi sanoa, että murha on väärin. 

Vierailija
18/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia? Abortti? Terrosritin surmaaminen, jos sillä estää 10 muun (esim. lapsen) surmaamisen? Poliisin suorittama ampuminen, jotta vapautetaan 30 panttivankia Sydneyssä?Lestadiolainen äiti puolestaan menettää taivaspaikkansa, jos ehkäisee.

Itsemurhapommittaja uskoo kenties yhtä vakaasti, että hänellä on oikeus surmata 100 vääräuskoista tao vaikka homoseksuaalia, että maailma pelastuu pahuudelta. Se hyvän ja oikean kokemus on kyllä ihan subjektiivista ja kultuurisidonnaista. Jossakin kulttuureissa on surmattu sylilapsia ja neitsyitä, että muu kansa saisi viljavan sadon eikä kuolisi nälkään. 11

[/quote]

Vierailija
19/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paha saa palkkansa, hyvä ei sitäkään". 

Vierailija
20/21 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.