Paljonko juot alkoholia viikonloppuisin?
Minä n.8 annosta. Olen vähentänyt huomattavasti juomistani.
Kommentit (60)
Ei ole mitään vakiomäärää. Paljon mielummin otan miedompaa kuin alkoholia. Mulla on sellainen pää että juodessa määrät on törkeän ja järkyttävän paikkeilla. Varmaan siksi krapulatkin on niin kauheita.
0.
Nolla viikonloppuna - nolla arkena.
T: Mies 59v.
Vierailija kirjoitti:
voi kuvitella, miten tämäkin ketju täyttyy "En käytä alkoholia" -viesteistä. Ketään ei kiinnosta teidän piilevä alkoholisminne. Normaali, terve ihminen voi kyllä viikonloppuna nauttia pullon viiniä ilman, että siitä olisi mitään haittaa kellekään.
Aivan. Mutta normaali, terve ihminen voi myös olla juomatta pullollista viiniä viikonloppuna. Jos pidättäytyy juomasta, se ei välttämättä (tuliko tämä yllätyksenä sinulle? :D ) merkitse sitä että henkilö olisi alkoholisti. Itselläni syyt juomattomuuteen löytyvät siitä, että nukun paremmin kun en juo. Olen tehnyt havainnon, että hyvinkin pieni määrä alkoholia, siis vain 1-2 annosta heikentää uneni laatua merkittävästi. Kyllästyin siihen, että aamulla herätessäni olo oli väsynyt, sumuinen, vetämätön, vaikka tunneissa mitattuna olinkin "nukkunut" riittävästi.
Perjantaina meni 1 olut.
Lauantaina 2 olutta ja lasi viiniä, tänään luultavasti sama. Hyvin tavallinen viikonloppukulutus minulle, paitsi tänä perjantaina olin vaan niin väsynyt, etten jaksanut valvoa vaan menin nukkuu melkein suoraan saunan, sen ainoan kaljan ja ruoan jälkeen.
Tavallisena viikonloppuna siis about 8 annosta. M50
Kanisterin punkkua.
Viikolla en sit yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä hienostunutta porukkaa.
Viininlitkiijöillä on pikkusormi pystyssä.
Aika monesti on punkkua kaatunut. Saattaa käydä pikkusormikin pystyssä. Silloin se on jokin austin powers leffan tyylinen heitto. One million dollars. Paremman ja miedomman puutteessa menee alkoholi. Oikeasti tykkään punkusta.
Taitaa olla tällä hetkellä n. annos nro 39 menossa. Huomenna töihin.
Vierailija kirjoitti:
0.
Nolla viikonloppuna - nolla arkena.T: Mies 59v.
Hyvä on olla, kun on nolla.
Hyvästi.
t. Masa (Niemi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä viikonloppuna mennyt kolme annosta, vielä juomme tänään illallisella tuon viinipullon loppuun mikä jäi eiliseltä eli yht. neljä annosta. Viikolla join kahden aterian yhteydessä yht. neljä annosta, kun olin työmatkalla. Siinä on kolme annosta liikaa, koska naisen enimmäismäärä on nykyisin max. viisi annosta viikossa.
Tuon verran kyllä ylittyy useinkin, jos käyn ulkona syömässä, koska viikonloppuisin tulee avattua se viinipullo. En itse asiassa tiennyt, että maksimimäärä on nykysuositusten mukaan noin vähän, lääkäri kertoi sen muutama vuosi sitten.
Suomessa. Italiassa, espanjassa, ranskassa jne. juodaan viiniä joka päivä.
Ei enää välttämättä, mutta kyllä nuo Suomen maksimimäärät varmaan naisilla siellä ylittyy, koska ruokajuomana on viini ainakin viikonloppuisin ja usein arkena. Viisi annosta on todella vähän.
Useimpina viikonloppuina en yhtään. Jos juon, niin ehkä 2 annosta.
Muutama saunalonkero, 1-5, lisäksi pari lasia viiniä. Molempina iltoina. Juon kyllä arkenakin.
En juo enää kotona alkoholia. Mikäli kylässä tarjotaan, niin voin ottaa esim. ruuan kanssa lasillisen tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kanisterin punkkua.
Viikolla en sit yhtään.
Montako annosta kanisterissa on?
Join lasillisen viiniä pari viikonloppua sitten; sitä edellistä kertaa en muista. Syynä on painonhallinta, joka onkin oikein hyvässä kurssissa.
Jos juon, niin 0,7l pullo kirkasta.
En juo viiniä enkä olutta.
Juon vain arkena ja olen viikonloput selvänä.
Paljonko hakkaat lapsia viikonloppuna?
Yllätyt mutta meitä on paljon jotka emme hakkaa ollenkaan!
En juo alkoholia.