Paljonko juot alkoholia viikonloppuisin?
Minä n.8 annosta. Olen vähentänyt huomattavasti juomistani.
Kommentit (60)
Joku vajaa parikymmentä olutta perjantaina ja sama lauantaina.
Normikäyttöä siis.
En juo viinejä, tai viinaa.
Vierailija kirjoitti:
voi kuvitella, miten tämäkin ketju täyttyy "En käytä alkoholia" -viesteistä. Ketään ei kiinnosta teidän piilevä alkoholisminne. Normaali, terve ihminen voi kyllä viikonloppuna nauttia pullon viiniä ilman, että siitä olisi mitään haittaa kellekään.
Aika jännä, ettet voi tajuta, että nykyään monikaan ei välitä nauttia edes pullollista punaviiniä tai muutakaan alkoholia, kun ei halua humaltua ollenkaan tai edes pidä mausta, jotenkin outoa olisi sellaisesta silloin nauttiakaan.
Moni nuori aikuinen ei halua alkoholia ottaa ollenkaan, eikä heillä mitään alkoholismia. Vanhemmat ihmiset enää tykkäävät nauttia alkoholista, osa sivistyneemmin osa ei.
Pikku sievässä. Pari tonkkaa menee normaalisti viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi kuvitella, miten tämäkin ketju täyttyy "En käytä alkoholia" -viesteistä. Ketään ei kiinnosta teidän piilevä alkoholisminne. Normaali, terve ihminen voi kyllä viikonloppuna nauttia pullon viiniä ilman, että siitä olisi mitään haittaa kellekään.
Aika jännä, ettet voi tajuta, että nykyään monikaan ei välitä nauttia edes pullollista punaviiniä tai muutakaan alkoholia, kun ei halua humaltua ollenkaan tai edes pidä mausta, jotenkin outoa olisi sellaisesta silloin nauttiakaan.
Moni nuori aikuinen ei halua alkoholia ottaa ollenkaan, eikä heillä mitään alkoholismia. Vanhemmat ihmiset enää tykkäävät nauttia alkoholista, osa sivistyneemmin osa ei.
Mäkin jäin miettimän tätä "piilevän alkoholismin" nimitystä että siis en koskaan käy Alkossa kuten en käy vaikkapa Mustissa ja Mirrissäkään joten olen kyseisen logiikan mukaan alkoholisti SEKÄ eläintenvihaaja? En edes tiedä mitä hankkisin kaupankaan alkoholijuomaosastolta, en tunne mitään intohimoja sinne suuntaan että olisi tarvettakaan mennä ihmettelemään. Ihan sama juttu kun en hengaile tutkimassa vaikkapa gluteenittomia tuotteitakaan lainkaan. Eli ei mulle tule koskaan edes kiusausta vastustaa alkoholia kun en missään siihen törmää.
Onpas täällä hienostunutta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, nuorisossa on paljon täysin raittiita eikä mun lapsikaan (26v) juuri juo, ei varsinkaan humaltuakseen. Suurin osa hänen kavereistaan ei juo lainkaan eli täysraittiita. Meidän sukupolvi dokasi nuoresta asti, nyt enää pientä tissuttelua viikonloppuisin.
Kaksi pulloa valkoviiniä ja yhden pullon punaviiniä, vaihtelevavahvuista olutta 3-4 litraa. Ei ole maanantaisin pahaa krapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä jotka seurueessa tivaavat alkoholia juomattomilta tökerösti mikseivät juo? Mistä päättelet, että kyseessä on piilevä alkoholismi?
Normaali, terve ihminen voi olla myös juomatta, jos niin haluaa. Tai juo, jos haluaa.
Juon pari sauna-olutta lauantaisin
2 litraa eli 6 pientä tai 4 isoa tölkkiä olutta. Saunassa, lauantaina. mies, 61 v.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään, miksi pitäis?
M50
Sanoiko joku, että pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä hienostunutta porukkaa.
Viininlitkiijöillä on pikkusormi pystyssä.
Lauantaisin 10-15 annosta illan mittaan. Minulla on hyvä viinapää, tulen vain pieneen hiprakkaan näistä. Krapulaa ei tule koskaan.
Maksa-arvot hyvät.
N37
Alkoholia ei yhtään mutta kukkaa kyllä.
Eilen mieheni kanssa olimme aperitiivilla, yksi gintonic ja illallisella pullo punaviiniä. Nyt avasin prosecco pullon.
Tavallisena viikonloppuna kuusi olutta
Vierailija kirjoitti:
Tänä viikonloppuna mennyt kolme annosta, vielä juomme tänään illallisella tuon viinipullon loppuun mikä jäi eiliseltä eli yht. neljä annosta. Viikolla join kahden aterian yhteydessä yht. neljä annosta, kun olin työmatkalla. Siinä on kolme annosta liikaa, koska naisen enimmäismäärä on nykyisin max. viisi annosta viikossa.
Tuon verran kyllä ylittyy useinkin, jos käyn ulkona syömässä, koska viikonloppuisin tulee avattua se viinipullo. En itse asiassa tiennyt, että maksimimäärä on nykysuositusten mukaan noin vähän, lääkäri kertoi sen muutama vuosi sitten.
Suomessa. Italiassa, espanjassa, ranskassa jne. juodaan viiniä joka päivä.
En yhtään. Viimeksi join viiniä v. 2020 heinäkuun alussa.