Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko juot alkoholia viikonloppuisin?

Vierailija
23.10.2021 |

Minä n.8 annosta. Olen vähentänyt huomattavasti juomistani.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en noista ”annoksista” tiedä, mutta juon vain viiniä ja sitä menee litra viikonlopussa keskimäärin.

Vierailija
2/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 3kpl 0.5ltr bisseä.

Isomies

Vierailija
4/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan ihan oikeasti nykymaailmassa enää juo alkoholia????

Vierailija
5/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Maailmalla on niin paljon muutakin tarjottavana kuin humala.

Vierailija
6/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,375 l punaviiniä lauantai-iltana M 51

Vierailija
7/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sikspäkkiä olutta, toisen perjantaina, toisen lauantaina. Vaimo valittaa jatkuvasti että juon liikaa vaikka täysin normaali käyttö kyseessä.

Vierailija
8/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juotiin lasi viiniä ruoan kanssa, tänään varmaan sama juttu. Yleensä juodaan vettä tai mies maitoa.

Vierailija
9/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sikspäkkiä olutta, toisen perjantaina, toisen lauantaina. Vaimo valittaa jatkuvasti että juon liikaa vaikka täysin normaali käyttö kyseessä.

Tiedätkö paljonko saat kaloreita tuosta. Mahtaa löytyä melkoinen kaljamaha

Vierailija
10/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi kuvitella, miten tämäkin ketju täyttyy "En käytä alkoholia" -viesteistä. Ketään ei kiinnosta teidän piilevä alkoholisminne. Normaali, terve ihminen voi kyllä viikonloppuna nauttia pullon viiniä ilman, että siitä olisi mitään haittaa kellekään.

Ai että on piilevä alkoholisti kun ei ole juonut vuosikausiin kun ei vaan maistu? Elämä on niin paljon kivempaa selvin päin kuin yhtäkään viinilasillista tenuten.

Vierailija
11/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 litraa.

Vierailija
12/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä viikonloppuna mennyt kolme annosta, vielä juomme tänään illallisella tuon viinipullon loppuun mikä jäi eiliseltä eli yht. neljä annosta. Viikolla join kahden aterian yhteydessä yht. neljä annosta, kun olin työmatkalla. Siinä on kolme annosta liikaa, koska naisen enimmäismäärä on nykyisin max. viisi annosta viikossa.

Tuon verran kyllä ylittyy useinkin, jos käyn ulkona syömässä, koska viikonloppuisin tulee avattua se viinipullo. En itse asiassa tiennyt, että maksimimäärä on nykysuositusten mukaan noin vähän, lääkäri kertoi sen muutama vuosi sitten.

Vierailija
13/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostetaan pullo sekä perjantaina että lauantaina. Viiniä siis. Joskus voi olla olutta tai muuta lisäksi. 

Vierailija
14/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en noista ”annoksista” tiedä, mutta juon vain viiniä ja sitä menee litra viikonlopussa keskimäärin.

Pullollisessa punaviiniä on 6 annosta, 1 a-olut on yksi annos.

Vierailija
15/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee juotua. Ehkä kerran kuussa tai kahdessa yksi saunakalja. Tulee huono olo pienestäkin määrästä, joten parempi olla ilman.

Vierailija
16/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaina viikonloppuina meni noin 1,5 litraa 40-prosenttista kahteen päivään, mikäli vielä oikein muistan. Yleensä sen jälkeen alkon viinakin  olikin jo pilaantunutta, jos sitä joi, niin tuli oksennus aika helposti.

Vierailija
17/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viikonlopusta. Yleensä en mitään, joskus lasillinen tai pari viiniä tai pullollista olutta, joskus erittäin harvoin enemmän, jos olen kavereiden kanssa ulkona tms. Eli minun alkoholinkäyttö liittyy yleensä sosiaalisiin tilanteisiin. En tykkää humaltua yksin kotona ja harvoin tulee viinipulloa avattua ruuankaan kanssa kotona, koska ei sitä kukaan muu joisi.

Vierailija
18/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin tulee juotua. Ehkä kerran kuussa tai kahdessa yksi saunakalja. Tulee huono olo pienestäkin määrästä, joten parempi olla ilman.

Miksi juot sen yhden, jos tulee huono olo? Mulle ei ikävä kyllä tule huonoa oloa, päinvastoin. Otan terveysriskin, parempi olisi olla juomatta pisaraakaan, mutta ruoka ja hyvä juoma ovat vain niin kiva yhdistelmä, että tuntuisi todella kurjalta jättää se nautinto pois. Pitää kai minullakin joku pahe olla?

Vierailija
19/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama olut ja muutama lasi viiniä. Joka viikonloppu n52 v

Vierailija
20/60 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasillista (16 cl) viiniä ruuan kanssa.