En halua imettää
Muiden samassa tilanteessa olevien mielipiteitä kysyisin? Miten toimitte kun ette halunneet imettää ja koska lopetitte? Varsinkin aivan alkutekijöissään olevien imetyksien lopettamisen suhteen neuvot kiinnostaa eli vauvan kanssa kotiutuessa- ollessa 8vkon ikäinen.
En aio käydä läpi tai kokea uudelleen sitä imetyshelvettituskaa mitä aikaisemmin, on mun ja vauvan etu kun tehdään mikä meille on parhaaksi.
Ei kiinnosta vastakkaiset mielipiteet enkä aio vastata edes asiattomiin parjauksiin.
Miten saitte maidontulon loppumaan/laantumaan? Kuinka nopeasti kovat rinnat alkoi pehmentyä? Onko muuta keinoa kuin lypsäys sillä en halua lypsää ollenkaan. Hyvät neuvot otetaan vastaan, kiitos!
Kommentit (97)
Monenkaan pää ei kestä imettämistä. Se on meissä erona.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:26"]Miten tää imettämättömyys aina provosoikaan mammoja? Miksi teille tulee niin paha mieli jos joku toinen ei imetä? Ei se, että ei halua imettää, tarkoita samaa kuin heitteillejättö tai nälässä pito. Miksi ette vauhkoa samalla tavalla, kun näätte lapsen syömässä karkkia? Viittaan 13. tyylisiin viesteihin.
[/quote]
Samaa ihmettelen. Jotkut vaan ottavat äitiyden suorituksena. Kärsi kärsi ni kirkkaimman kruunun saat. Ja paskat. Sitte ollaan kateellisia ja katkeria kun toiset älyää tehdä asiat helpommin.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:11"]
Monenkaan pää ei kestä imettämistä. Se on meissä erona.
[/quote]
Miten? Mikä siinä imettämisesä on äidin psyykelle niin vaikeaa?
itse täällä kamppailen saman kysymyksen kanssa; lopettaakko vai ei.vauva kohta 3kk, ja alusta asti tarvinnut korviketta, rinnalla suostuu olemaan enää öisin, jos silloinkaan. miten jotku pystyy olla syyllistymättä imettämättömyydestä?? siis ei oo mitn vittuilua tämä, vaan ihan oikeasti, kun saisi iteltäkin tämän turhan syyllisyyden pois.. ekan lapsen kohalla tuli niin suurena pettymyksenä, kun imetys alkoi takuta 5kk iässä, sitten lopetin 6-7kk iässä, en millään meinannut päästä tämän yli. nyt kun toinen syntyi, niin haaveilin että imetän nyt oikein pitkään, niin karvas pettymys, kun menee vielä huonommin!! että turhaa lisästressiä hankin muutenkin väsyttävään arkeeni tällä..
Itse tykkään imettää mutta kun muija ei ime :(
Onkohan koskaan tutkittu paljonko stressihormoneja erittyy äidinmaitoon kun se koetaan välttämättömänä suorituksena ja jos se ei sitten sujukaan. Vois korvikkeet tulla ihan virallisiinkin suosituksiin, ainakin osittaisesti. Neuvola nyt vaan laahaa jossain 70-luvulla. Eihän ne d-vitamiiniakaan suosittele kuin sen joku 5-7mikroa vaikka siitä on selvää dataa että enemmän pitäisi saada.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:17"]Itse tykkään imettää mutta kun muija ei ime :(
[/quote]
Ai perhana. Kysys neuvolan tädiltä neuvoa.
Älä sitten imetä. There - problem solved!
33 jatkaa.niinpä, toi on tosi ahistava ajatus, kun itsekin joskus hampaat irvessä imettänyt olen, hullu akka. mutta kyllä nyt annan helpommin itselleni ja vauvalle armoa, kuin esikoisen kohalla, ja annan helpommin korviketta, kuin että jaksais taistella[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:21"]
Onkohan koskaan tutkittu paljonko stressihormoneja erittyy äidinmaitoon kun se koetaan välttämättömänä suorituksena ja jos se ei sitten sujukaan. Vois korvikkeet tulla ihan virallisiinkin suosituksiin, ainakin osittaisesti. Neuvola nyt vaan laahaa jossain 70-luvulla. Eihän ne d-vitamiiniakaan suosittele kuin sen joku 5-7mikroa vaikka siitä on selvää dataa että enemmän pitäisi saada.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:22"]
Älä sitten imetä. There - problem solved!
[/quote]
Samaa mieltä. Itse en ole imettänyt laisinkaan. Muutaman päivän pumppasin maitoa pois etteivät rinnat olleet kovin kipeät ja sitten maidontulo tyrehtyi.
Äidinmaito on lapsen oikeus. Ajatelkaa asiaa siltä kannalta :)
Tietoa mulla ei asiasta ole mutta maalaisjärjellä käyttäisin samoja konsteja kuin imetyksessäkin täysien rintojen kivun helpottamiseen: älä lypsä ettei maidontuotanto kiihdy, vältä rintojen kylmettymistä tulehduksen vuoksi, kaalinlehtiä tissiliiveihin, lämpimiä hauteita, kuumia suihkuja ja särkylääkettä. Heti lääkäriin jos kipu yltyy sietämättömäksi. Mutta ne kaalinlehdet auttaa oikeesti :)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:22"]Älä sitten imetä. There - problem solved!
[/quote]
Senhän se ap kertoi jo aloituksessa että hänen ongelmansa on ratkaistu. Hän kysyi käytännön vinkkejä imetyksen aikaiseen lopettamiseen.
Melkonen lukutaito teillä! Kyllä saa ala-asteen opettajanne olla ylpeitä ammattiosaamisistaan!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:33"]Äidinmaito on lapsen oikeus. Ajatelkaa asiaa siltä kannalta :)
[/quote]
Joisitko itse?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:09"]
Älä vain lue aloitustani ja ymmärrä väärin sekin vähä mitä luit. En halua imettää ja ei tarvitse sinulle perustella eikä kiinnosta sinun imetyksestäsi kuulla pätkääkään. En kysynyt myöskään 8 vkon ikäisen imetyksestä vaan imetyksen lopettamisesta heti alkuunsa ja viimeistään 8 viikon kuluessa.
Se nyt vaan tarvii näköjään sietää, että jotkut moukat asiasta aukoo päätään mutta annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, omapa on tyhmyytesi kun et osaa olla hiljaa.
[/quote]
Edellinen kommentoija ei tarkoittanut mitään pahaa. Minäkään en ole imettämättömyyttä vastaan, mutta suoraan sanottuna en voi tuntea mitään empatiaa noin veemäisesti käyttäytyvää naista kohtaan. Se, ettet imetä,ei tee sinusta huonoa äitiä. Taidat olla sitä ihan muuten.
Miksi ihmeessä kyselet täällä? Käytä järkeäsi. Imettäminen loppuu kun sitä ei tee. Rintatulehdus tosin saattaa uhata, kun rinnat tukkeutuvat. Mutta jos et lääkettä aio ottaa etkä imettää tai lypsää, niin minkäs teet.
[/quote]
Kyllä tällä on paljon tyhmempiäkin kysymyksiä nähty. Ei aloittaja ole sen töykeämpi kuin sinäkään.
Oma mielipiteeni on että idiootit imettää yötä päivää ja sitten valittavat ongelmista ja väsymyksestä täällä. Ei ne kakarat sen parempaa elämää saa vaikka suorittaisitte kaiken oppikirjan mukaan vaikeimman kautta.