Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli 2: voinko kertoa hakemuksissa rehellisesti, että olen introvertti...

Vierailija
23.10.2021 |

...ja että sosiaaliset tilanteet uuvuttavat minua. Lisäksi, jos minulle huudetaan tai tiuskitaan, niin se saa minut vain entistä jännittyneemmäksi ja alan unohdella asioita enkä opi mitään yhtään sen paremmin ja kaikki menee vaan sekaisin. Tästä syystä en jaksanut henk.koht.avustajan hommaakaan, koska siinä olisikin pitänyt osata olla ajatustenlukija ja jaksaa kuunnella kiroilua ja kitinää ja natinaa....

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oleskelen valtaosan ajasta yksin kotonani ulkoiluja ja kaupassa- ja kirjastossa käyntejä lukuun ottamatta. Parin kuukauden välein tapaan jonkun sukulaisista. Muuten tulee oltua yksikseen ja viihdyn yksin. Voinko kertoa tämänkin esim. työhaastatteluissa?

ap

Vierailija
2/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laittaa sut terapiaan🤭

Tai arabiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai työhakemuksessa valehdellakaan saa, eli kerrot tietenkin sen mikä olet. 

Ongelmiin se vain johtaa työnantajalle ja sinulle molemmille jos valheellisin perustein pääset töihin, joista et sitten selviä odotetulla tavalla. 

Vierailija
4/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai arabiaan

Eli ei saa olla sellainen, millaiseksi on syntynty, vaan kaikki pitää ahtaa ekstrovertin muottiin? Mitä järkeä on yrittää muuttaa väkisin ihmisiltä sellaisia piirteitä, joille tämä ei mahda mitään?

En suostu muuttumaan ekstrovertiksi.

Vierailija
5/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai arabiaan

Eli ei saa olla sellainen, millaiseksi on syntynty, vaan kaikki pitää ahtaa ekstrovertin muottiin? Mitä järkeä on yrittää muuttaa väkisin ihmisiltä sellaisia piirteitä, joille tämä ei mahda mitään?

Ja mistäköhän lähtien kaikkien työelämässä olevien on pitänyt olla ekstroverttejä? Keksi nyt edes joku vähän parempoi tekosyy.

Vierailija
6/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai arabiaan

Ei kannata yrittää muuttaa introverttia ekstrovertiksi tai toisinpäin. Siitä seuraa vain katastrofeja.

Vierailija
7/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai arabiaan

Ja mistäköhän lähtien kaikkien työelämässä olevien on pitänyt olla ekstroverttejä? Keksi nyt edes joku vähän parempoi tekosyy.

Jatkuvasti on edellisissä työpaikoissa jankutettu, että "voisit sinä jotain sanoa". Ja olen kuullut, kun selkäni takana on valitettu monesti, että "se on niin ujo". 

Minä olen minä, enkä ala ketään  miellyttämään. En edes keski-ikäisiä läskejä ämmiä. Piste.

Vierailija
8/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti mutta larpannut koko työurani ekstroverttiä.

Se jos mikä on uuvuttavaa. Harmittaa, että koko maailma on suunniteltu ekstrovertteja ajatellen.

Vierailija
9/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työnhaku kaatuu jo siihen, että haastattelut on ihan ylivoimaisia minulle. Jännityksen takia unohdan kaiken. Ei siihen auta harjoittelu, vaikka ne työnhakukurssien paskapää-ämmät muuta jankuttaa. 

Vierailija
10/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi oleskelen valtaosan ajasta yksin kotonani ulkoiluja ja kaupassa- ja kirjastossa käyntejä lukuun ottamatta. Parin kuukauden välein tapaan jonkun sukulaisista. Muuten tulee oltua yksikseen ja viihdyn yksin. Voinko kertoa tämänkin esim. työhaastatteluissa?

ap

Ei työhakemuksiin saa laittaa sellaista tekstiä joka heikentää työpaikan saantia, työkkäri voi antaa karenssia sellaisesta.

Kerro toki työkkärissä mutta laittavat sinut kuntouttavaan työtoimintaan sillä toteavat että sinulla on elämänhallinnassa puutteita ja pelkäävät sinun syrjäytyvän entisestään.

Vierailija
11/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaljon introverttejä käy töissä, joten kuulostaa oudolta jos et muka introverttiyden takia pysty käymään töissä.

Eri juttu jos sulla on diagnosoimaton autismi tai social anxiety mitä ei ole hoidettu? Kuulostaa enemmän mielenterveyshäiriöltä, kuin introverttiydeltä.

Vierailija
12/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai arabiaan

Kokoa ajanhan sitä vaaditaan. Työpaikkailmoituksissa haetaan sosiaalista tyyppiä. Minulle työnhaun suhteen suurin ongelma on nimenomaan sosiaalisten tilanteiden pelko. Kiitos vaan vuosien koulukiusaamiselle, nyt korjataan siitä syntynyttä satoa.

Vierailija
13/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei työhakemuksiin saa laittaa sellaista tekstiä joka heikentää työpaikan saantia, työkkäri voi antaa karenssia sellaisesta.

Kerro toki työkkärissä mutta laittavat sinut kuntouttavaan työtoimintaan sillä toteavat että sinulla on elämänhallinnassa puutteita ja pelkäävät sinun syrjäytyvän entisestään.

Eli pitää valehdella hakemuksessa? Valheilla on kyllä tapana paljastua ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
14/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Haista sinä paska!!!!!

Vierailija
15/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä tarvitse noin suoraan kertoa mutta älä rupea valehtelemaankaan. Eli vältä kaiken sellaisen sanomista, että olet sosiaalinen/asiakaspalveluhenkinen/hyvä ihmisten kanssa. Kyllä rekrytoijan pitäisi havahtua siihen, kaipaako noita puolia työnhakijassa vai ei. Haastattelussa olet vain oma itsesi, sanot suoraan jos jännittää tai ahdistaa. Haastattelijatkin on ihmisiä ja ymmärtää kyllä :)

Vierailija
16/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimus ekstroverttiudesta vain syrjäyttää entistä pahemmin niitä introvertteja, joilla on jo asiat muutenkin heikommin. Ei siihen aktiivimallit auta.

Vierailija
17/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hahaha paskat anna mitää karenssia sen perusteella mitä hakija hakemuksee kirjottaa hiton idiootti.

Vierailija
18/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tuon omalle virkailijalle siellä työkkärissä, niin pääset paljon helpommalla. Hyvä asiantuntija on oikeasti sun puolella, ja jopa avuksi jos vain annat - sikäli jos hänen annetaan toimia sun hyväksi. 

Vierailija
19/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä välttämättä tarvitse noin suoraan kertoa mutta älä rupea valehtelemaankaan. Eli vältä kaiken sellaisen sanomista, että olet sosiaalinen/asiakaspalveluhenkinen/hyvä ihmisten kanssa. Kyllä rekrytoijan pitäisi havahtua siihen, kaipaako noita puolia työnhakijassa vai ei. Haastattelussa olet vain oma itsesi, sanot suoraan jos jännittää tai ahdistaa. Haastattelijatkin on ihmisiä ja ymmärtää kyllä :)

Ei ne multitalentit aktiiviset ekstrovertit sporttiämmät  ole tähänkään mennessä ymmärtäneet. Enkä halua olla ihmisten kanssa tekemisissä, vaan haluan olla yksin rauhassa kotona, koska sosiaaliset tilanteet minun kohdalla on aina tarkoittaneet vaan sitä, että minun pitää jaksaa kuunnella loputonta tiuskimista ja sättimistä.

ap

Vierailija
20/31 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla työnhaku kaatuu jo siihen, että haastattelut on ihan ylivoimaisia minulle. Jännityksen takia unohdan kaiken. Ei siihen auta harjoittelu, vaikka ne työnhakukurssien paskapää-ämmät muuta jankuttaa. 

Jaa-a. En mäkään saa töitä millään vaikka haastatteluissa olen aina tosi asiallinen, reipas ja puhelias. Ehkä ne sit kuitenkin haistaa sen, että oikeasti haluaisin vaan käpertyä johonkin nurkkaan kädet korvilla.

t. introvertti/sos. tilanteiden kammoaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän