Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisvihaaja psykologiksi?

Vierailija
28.12.2014 |

En luota ihmisiin, olen traumatisoitunut ja skeptinen ihminen. Cv on "pilalla" mt-ongelmien aiheuttamien aukkojen vuoksi. On siis pakko kouluttautua työvoimapula-alalle. Puhelinmyyjänä en pärjää, siivoaminen vituttaa.    Ajattelin kouluttautua psykologiksi.

Varma työllisyys ja hyvä palkka. Ainakin Tampereelle ja Helsinkiin voi päästä ilman soveltuvuuskokeita. Mitä mieltä olette?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspuolella ei aukko-cv työllisty. -ap

Vierailija
2/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:56"]

Taidat olla se sama mt-ongelmainen, joka oli tehnyt asiantuntijatöitä ja muutaman kurssin yliopistolla? Etkä missään nimessä voinut alentua tekemään siivoushommia, olethan liian älykäs siihen :)

[/quote]

Kristus, se joku minä varmasti olen. Suomessa kun ei ole montaakaan aukko-cv mielenvikaista. Jumankauta täällä on tyhmää porukkaa! -ap

[/quote]

Aloitusviestistäsi sai sellaisen vainun. 

Miksi misantrooppi haluaa psykologiksi? Et varmaan ole tähtäämässä ainakaan kliiniselle puolelle?

[/quote]

Kuten sanoin: varma työllisyys, hyvä palkka. Haluan opiskella yliopistossa jonkun älyllisen ammatin. Psykologiammatteja on monenlaisia, joten eiköhän sieltä joku sopiva suuntautuminen löydy. -ap

[/quote]

Psykologien tehtävä ainakin nykyisessä yhteiskunnassa on parantaa ihmisten henkistä hyvinvointia tai tähdätä työllään siihen. Miten sellainen onnistuu sellaiselta joka vihaa ihmisiä. 

[/quote]

. Rahastahan sitä työtä tehdään. Minulle muuten kelpaisi se siivoojan työkin, jos siitä maksettaisiin hyvin. It's all about money. Lääkärinä tienaisi tosi hyvin, mutta en ole lukenut laisinkaan fysiikkaa lukiossa. En myöskään pidä verestä tai muista eritteistä. -ap

[/quote]

Niin niin, mutta miten. Et ainakaan voi keksiä mitään uusia hoitomuotoja etkä ohjata muita ihmisiä parempaan elämään. Eli et voi tehdä psykologina mitään. Ottaen huomioon että raha on tärkein niin luulisi että löytyisi jokin sellainen työ missä voit oikeasti käyttää aivojasi. Olet jo maininnut matemaattiset kykysi. Kuulostaisit sopivalta talouspuolelle. Johonkin jossa pyöritetään isoja rahoja.

[/quote]

Rivipsyko ei keksi uusia hoitokeinoja. -ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei ole asiakkaiden kaveri tai ystävä, tämähän aina ensimmäiseksi muistetaan mainita. Aloittajan ei siis tarvitse henkilökohtaisesti ystävystyä töissä kohtaamiensa ihmisten kanssa. Riittää että osaa hoitaa ammatin vaatimat asiat pätevästi. Eiköhän nuo harjoitteluiden hylkäämiset koske tilanteita, joissa opiskelija käyttäytyy todella epäkorrektisti, esim. haistattelee tai kiroilee. Tietäisittepä miten moni havittelee opiskelemaan psykologiaa hoitaakseen omia traumojaan. Psykologihan ei ole sama asia kuin psykoterapeutti.

Vierailija
4/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä psykologien joukkoon mahtuu kaikenlaista väkeä, ja uskon että ne erikoisemmatkin tapaukset löytävät paikkansa kentältä. Suuntausaloja on monia, ja esim konsultti- ja henkilöstöarviointiyritykset työllistävät enenevissä määrin psykologeja tulevaisuudessa. Palkat voivat olla korkeitakin, tosin huono CV kuitenkin heikentää mahdollisuuksia tällä puolella. Kliinisellä puolella esim erikoissairaanhoidossa psykologin työnkuvaan kuuluu juurikin uusien hoitomuotojen kehittelyä ym tehtäviä. Tk-, neuvola-, opinto-, tai työterveyspsykologin työ taas voi olla kovin rankkaa jos vihaa ihmisiä: jos ei ole aitoa halua auttaa, voi kolmen tonnin kuukausiansio tuntua todella pieneltä palkkiolta siitä, että joutuu istumaan nihkeissä vuorovaikutustilanteissa koko päivän täyttämättä asiakkaan tai työnantajan odotuksia.. Työn palkitsevuus kuitenkin syntyy myös onnistumisen kokemuksista. 

Jos kuitenkin väkisin haluat hakeutua opiskelemaan psykologiaa, kannattaa aloittaa lukeminen ihan toden teolla jo nyt, kilpailu on kovaa. Mikäli tilastomatikan osaamisesi on nyt jo vahvaa, voit ehkä valikoida opinnoissakin enemmän metodikursseja ja kouluttautua tilastoguruksi ja jäädä esim yliopistolle opetus- ja konsultointitehtäviin :-)

t. Psykologi

Vierailija
5/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:13"]

Kyllä psykologien joukkoon mahtuu kaikenlaista väkeä, ja uskon että ne erikoisemmatkin tapaukset löytävät paikkansa kentältä. Suuntausaloja on monia, ja esim konsultti- ja henkilöstöarviointiyritykset työllistävät enenevissä määrin psykologeja tulevaisuudessa. Palkat voivat olla korkeitakin, tosin huono CV kuitenkin heikentää mahdollisuuksia tällä puolella. Kliinisellä puolella esim erikoissairaanhoidossa psykologin työnkuvaan kuuluu juurikin uusien hoitomuotojen kehittelyä ym tehtäviä. Tk-, neuvola-, opinto-, tai työterveyspsykologin työ taas voi olla kovin rankkaa jos vihaa ihmisiä: jos ei ole aitoa halua auttaa, voi kolmen tonnin kuukausiansio tuntua todella pieneltä palkkiolta siitä, että joutuu istumaan nihkeissä vuorovaikutustilanteissa koko päivän täyttämättä asiakkaan tai työnantajan odotuksia.. Työn palkitsevuus kuitenkin syntyy myös onnistumisen kokemuksista. 

Jos kuitenkin väkisin haluat hakeutua opiskelemaan psykologiaa, kannattaa aloittaa lukeminen ihan toden teolla jo nyt, kilpailu on kovaa. Mikäli tilastomatikan osaamisesi on nyt jo vahvaa, voit ehkä valikoida opinnoissakin enemmän metodikursseja ja kouluttautua tilastoguruksi ja jäädä esim yliopistolle opetus- ja konsultointitehtäviin :-)

t. Psykologi

[/quote]

Onko mielenterveysongelmista mitään etua? Harmittaa kun monilla on ollut nuorena joku kätevä harrastus, mutta minä olen vain viettänyt aikaa pääni sisällä eikä siitä tunnu olevan "hyötyä" missään :D

Vierailija
6/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on täysin perätöntä väittää että osa meistä on hakeutunut psykologiopintojen pariin hoitaakseen omia aikaisempia mt-ongelmiaan. En myöskään usko, että aikaisemmin kärsityt mt-ongelmat olisivat ongelma psykologin työn kannalta, sillä vaativaan koulutukseen sisäänpääsy ja sen läpäiseminen osoittavat toimintakyvyn olevan ihan kohdillaan. Toki myös omakohtaiset kokemukset voivat ohjata kiinnostumaan joistain opiskeltavista asioista syvällisesti, mikä voi tietysti helpottaa itseä paksuja kirjoja läpikahlatessa.

Ei ole kuitenkaan missään nimessä tarkoituksenmukaista, että psykologi työssään pitäisi omia henkilökohtaisia vaikeuksiaan työvälineenä. Eteenkin vaikeista mielenterveysongelmista kärsinyt voi joutua tekemään töitä asettuakseen yksiselitteisesti psykologin rooliin, jos kokemusta on myös potilaan roolista, mutta oma mielipiteeni siis on, että tämä on mahdollista, jos aiemmat ongelmat on onnistuneesti hoidettu. Valitettavasti esim jotkut persoonallisuushäiriöt ovat luonteeltaan niin pitkäaikaisia ja niin vaikeasti hoidettavissa, etten suosittelisi psykologin ammattia (tai edes opintoja) niistä kärsiville ihmisille.

Vierailija
7/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on psykologi.. Oli koulussa hiljainen nörttipoika, murrosiässä alkoi polttaa pilveä ja polttaa vieläkin. Toimii koulupsykologina.

Vierailija
8/61 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja huhuu! Pääsitkö kouluun?

Vierailija
9/61 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa tosiaan, pääsitkö sisään? Itse en pidä sun ammatinvalintaa sen ihmeellisempänä. Ehkä olet just tarpeeksi objektiivinen. Epäilen myös sitä, jäisitkö oikeasti soveltuvuustestissä "kiinni". Sulla on kuitenkin sitä kovuuttaa kestää se asiakkaan broblematiikka. Ei se mitään haittaa olla "leipäpappi".

Vierailija
10/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo mutta leikitään mukana.

Sinusta ei ole psykologiksi kuten varmasti myös itse tiedät. 

Vierailija
11/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha :D

Vierailija
12/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:04"]

[/quote]

Ei muuten ole provo. Ja psykologiksi valmistuminen ei vaadi mitään ihmeellistä. Tentit on saatava läpi, ja se vähäinen kliininen opetus ja muutaman kuukauden harjoittelu. -ap

Vierailija
13/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin leikin mukana! Kouluttautua voi miksi vaan mutta saako töitä, se on sitten ihan toinen juttu. Lisäksi opiskelun aikana jos on jotain harjotteluita joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, niin niistä ei takuulla pääse läpi jos on kuin ap.

Vierailija
14/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:06"]

[/quote]

Ei muuten ole provo. Ja psykologiksi valmistuminen ei vaadi mitään ihmeellistä. Tentit on saatava läpi, ja se vähäinen kliininen opetus ja muutaman kuukauden harjoittelu. -ap

[/quote]

Ja sinä kuvittelet pääseväsi harjoittelusta läpi? Buahahahahaa.

Vierailija
15/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia myös aidosti kiinnostaa. Olen kyllä ihan hyvä tarkkailemaan ihmisiä ja olen objektiivinen. Juuri objektiivisuuteni tekee minusta ihmisvihaajan, näen läpi ihmisen raadollisuuden.

Vierailija
16/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

Ja sinä kuvittelet pääseväsi harjoittelusta läpi? Buahahahahaa.

[/quote]

Harjoittelun voi suorittaa esim. työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologina. Pärjään kyllä normaalissa asiakaspalvelutyyppisessä työssä. Osaan näytellä empaattista ja tasapainoista uskomattoman hyvin ja pitkään. -ap

Vierailija
17/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia myös aidosti kiinnostaa. Olen kyllä ihan hyvä tarkkailemaan ihmisiä ja olen objektiivinen. Juuri objektiivisuuteni tekee minusta ihmisvihaajan, näen läpi ihmisen raadollisuuden.

[/quote]

Mutta olet sokea sille tärkeimmälle eli itsellesi. Ihan vain huomiona niin tietääkseni psykologian opiskelu on aika haastavaa. Tai siis ei itse asia vaan se kaikki mitä siinä sivussa pitää osata matematiikka ym.

Vierailija
18/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:07"]

Minäkin leikin mukana! Kouluttautua voi miksi vaan mutta saako töitä, se on sitten ihan toinen juttu. Lisäksi opiskelun aikana jos on jotain harjotteluita joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, niin niistä ei takuulla pääse läpi jos on kuin ap.

[/quote]

Totta. Yksi ystäväni on psykologi, on ollut töissä mm. yliopistolla kouluttamassa tulevia psykologeja, ja hän sanoi, että silloin tällöin siellä tulee vastaan sellaista materiaalia jonka ei todellakaan tulisi olla psykologina. Hän sanoi, että tavalla tai toisella niistä aina päästään eroon, ei hyväksytä asiakkaan käsittelymomentteja tai harjotteluita jolloin ne ei voi valmistua psylologeiksi. Hän sanoi, että onhan se kyllä kurjaa hylätä joku siellä opiskelujen loppuvaiheessa mutta parempi niin, kuin ammattiin täysin sopimattomat saisi valmistua ja aiheuttaa tuhoja työskentelyllään.

Vierailija
19/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:10"]

Harjoittelun voi suorittaa esim. työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologina. Pärjään kyllä normaalissa asiakaspalvelutyyppisessä työssä. Osaan näytellä empaattista ja tasapainoista uskomattoman hyvin ja pitkään. -ap

[/quote]

Joopa joo. Kyllä tuollainen ihminen kuin sinä jää kiinni jossain vaiheessa.

Ensi kerralla parempi provo, joohan.

Vierailija
20/61 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:11"]

[/quote]

Mutta olet sokea sille tärkeimmälle eli itsellesi. Ihan vain huomiona niin tietääkseni psykologian opiskelu on aika haastavaa. Tai siis ei itse asia vaan se kaikki mitä siinä sivussa pitää osata matematiikka ym.

[/quote]

Olen opiskellut mm. biokemian kursseja yliopistossa, joten eiköhän se tilastomatematiikka mene läpi hyvin. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme