Pullea naamani ja hiukset: leikata vai eikö leikata? Pallopäälle apuja nyt!
Eli pulskat on poskipäät ja kaksariakin löytyy. Olen kasvattamassa hiuksia, jolla saisin tätä laatikkopäätä piiloon. Hiukset hipovat nyt solisluita, mutta ovat viimeisen viiden sentin osalta ihan kaameaa hamppua ja vanhat kerrokset tekevät osiosta RUMAN. Pitäiskö leikata tämä kauheus pois ja tilalle tulisi sellainen "blunt bob". Lyhyt, mutta terve, MUTTA myös kaksarin armottomasti paljastava...
Kommentit (22)
...ja ennen kuin joku ehdottaa, että laihduta, niin kyllä - sitä on tullut tehtyä ja nyt reilu 10 kg on poissa, mutta sekös on valauttanut naamaa entisestäänkin kohti maapallon keskikohtaa. Lisääkin saa tippua paino vielä ajan kanssa.
ap
Tätä olen testannut ja mm. Olaplexin mömmöt käytössä. On vaan niin läpinäkyvä toi osio, että ei kyllä tunnu mikään jeesaavan. Ehkä pidennykset/tuuhennokset, mutta niihin en taida lähteä..
ap
Vierailija kirjoitti:
En leikkais. Osta hyvä öljy latvojen hoitoaineeksi.
Viisi senttiä solisluiden korkeudelta ei tee vielä lyhyttä vaan on leukalinjan alle.
Mitenhän toi otsis näin pyöreällä naamalla.. voishan tuota ajatella..
ap
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa polkka otsatukalla 👍
Mutta kun ei ole sitä leukalinjaa :'D
ap
Vierailija kirjoitti:
Viisi senttiä solisluiden korkeudelta ei tee vielä lyhyttä vaan on leukalinjan alle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei ole sitä leukalinjaa :'D
ap
Vierailija kirjoitti:
Sitten siihen mihin kaksoisleuka päättyy, ei kai se roiku solisluiden päällä sentään.
Otsatukka sopii harvalle. Lyhyt polkka sopii melkein kaikille.
Polkan pituus taas riipuu hiusten laadusta. Onko jämäkkää vai liurua? Ohuelle hiukselle vähän lyhyempi tasapitkä, paksummalle käy pitempi vaikka ohennettunakin.
Minkä ikäinen oot? Ja ala? riippuu siitäkin.
Aika liuru on laatu. Ja ikä 45, kun joku tuota kysyi. Terveydenhoitoala (mikäli se jotenkin oikeasti tähän liittyy ;)).
Vierailija kirjoitti:
Polkan pituus taas riipuu hiusten laadusta. Onko jämäkkää vai liurua? Ohuelle hiukselle vähän lyhyempi tasapitkä, paksummalle käy pitempi vaikka ohennettunakin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa polkka otsatukalla 👍
Tämä on pahinta mitä pyöreäkasvoinen voi tehdä. Varsinkin jos tukka on haperoituvaa pöhöttävää laatua. Kasvata vielä hetki ja leikkaa sitten sellanen Succession Shiv-epäsymmetrinen pitkähkö polkka. Liiskaa ne latva hoitoaineella sileäksi niin kauan kun kasvatat.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lyhyt polkka sopii hyvin harvalle. Useimmat näyttävät virkailijamuijalta. Varsinkin jos kaula ei ole siro.
Kuivaan tukkaan: kostuta hiukan ja sivele risiiniöljyä. Anna vaikuttaa mahd. pitkään, tunteja. Tehosta vaikutusta lämmöllä (esim sauna) tai käärimällä hiukset muovin sisään. Toista käsittely säännöllisesti.
Ihan uteliaisuudesta... miten toi ala liittyy tänä päivänä hiuksiin?
Varmaan siis pidän tän pituuden, ehkä muutaman kuukauden päästä voin leikata pahimpia pois ja hiuksissa silti vähän pituutta....
ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siis pidän tän pituuden, ehkä muutaman kuukauden päästä voin leikata pahimpia pois ja hiuksissa silti vähän pituutta....
ap
Malttia vaan! Itselläkin ollut jo 1,5 vuotta hiuksissa vihertävää sävyä epäonnistuneen värjäyksen jäljiltä. Monet kerrat tehnyt mieli tarttua saksiin ja leikata koko reuhka lyhyeksi, mutta koska tiedän että mulle ei sovi lyhyt tukka yhtään niin oon antanut olla ja leikannut aina vähän kerrallaan pois sitä mukaan kun kasvaa. Vielä olis ainakin 10 cm kasvatetavaa, ei auta kuin olla kärsivällinen..
Ootko saanut tota vihertävää sävyä taitettua millään?
[/quote]
Malttia vaan! Itselläkin ollut jo 1,5 vuotta hiuksissa vihertävää sävyä epäonnistuneen värjäyksen jäljiltä. Monet kerrat tehnyt mieli tarttua saksiin ja leikata koko reuhka lyhyeksi, mutta koska tiedän että mulle ei sovi lyhyt tukka yhtään niin oon antanut olla ja leikannut aina vähän kerrallaan pois sitä mukaan kun kasvaa. Vielä olis ainakin 10 cm kasvatetavaa, ei auta kuin olla kärsivällinen..[/quote]
Leikkaa joku sellanen puolipitkä polkka, googlaa "long bob". Leikkauta niin että edestä vähän pidempi.
Sopii pallonaamoilleki.
Vierailija kirjoitti:
Mikään öljy ei pelasta kaksihaaraisia hiuksia. Ainoa tapa on leikata pois.