Työkaverit kyselee jatkuvasti yksityiselämästäni
Miksi? Lisäksi se hävettää, koska minulla ei ole mitään kerrottavaa elämästäni. Käyn töissä, kaupassa ja muun vapaa-ajan vietän lähinnä kotona internetiä selaten. Ei ole hienoja harrastuksia, tapahtumia tai reissuja niin kuin muilla työtovereilla. Tiedän olevani tylsä ja harmaa ihminen, mutta koen siitä syyllisyyttä noiden työkavereiden uteluiden takia. Pitäisikö minun hankkia harrastuksia tai tehdä asioita vain sen takia, että minulla olisi enemmän kerrottavaa omasta yksityiselämästäni?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Minulla riittää aina juteltavaa viikonlopuistani ja keskustelukumppaneiden kanssa juttua riittää.
Tänäänkin olemme kaataneet mieheni kanssa pihasta yhden pienen männyn ja laitoimme sen samantien klapeiksi ja isoimmat oksat menivät samaan läjään kuivumaan. Vuoden päästä ne ovatkin jo hyviä saunanlämmityspuita. Puiden kaatamiset, kirves/klapikone ja puusaunan lämmitysjutuista tulee helposti juttuja vaikka kuinka.
Laitoimme myös peurojen ja kauriiden takia muutaman puskan ympärille aidan, koska ne elukanriiviöt ovat syöneet niitä ennenkin ja sarvillaan haroneet kuorta pois niin paljon, että osa on mennyt ihan piloille sen takia. Sumutin myös tuija-aitaan Peurakarkotetta. Tämä peura/kaurisjuttu on aina todella hyvä ja keskustelua innostava asia ainakin omakotitalo- ja mökinomistajien kanssa.
Tänään loppuilta on sitten rauhallista. Katson/katsomme varmaan jonkun leffan ja teini on juuri leipomassa bebepiirakkaa, joka on tosi hyvää. Siitäkin saa joidenkin kanssa hyvän keskustelunaiheen.
Huomisesta en vielä tiedä edes. Viikko sitten sunnuntaina kävimme kävelemässä läheisessä kansallispuistossa muutaman tunnin ajan ja maisemat olivat taas kerran komeita. Otin kuvia ja ainakin pari tuttavaa innostui kovasti menemään sinne myös itse.
Eli suurinpiirtein näin ap. Ei siinä periaatteessa ollut kovin kummoisia juttuja, mutta niistä saa paljon keskusteltavaa, jos haluaa. Ihan niin kuin saa vaikka jostakin leffasta, jonka on katsonut tai vaikka tämän viikonlopun Avara luonnon jaksosta.
Kovin tylsistä jutuista revit kerrottavaa. Onneksi et ole työkaverini, olisi kamalaa kuunnella tarinoita viikonlopuistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla riittää aina juteltavaa viikonlopuistani ja keskustelukumppaneiden kanssa juttua riittää.
Tänäänkin olemme kaataneet mieheni kanssa pihasta yhden pienen männyn ja laitoimme sen samantien klapeiksi ja isoimmat oksat menivät samaan läjään kuivumaan. Vuoden päästä ne ovatkin jo hyviä saunanlämmityspuita. Puiden kaatamiset, kirves/klapikone ja puusaunan lämmitysjutuista tulee helposti juttuja vaikka kuinka.
Laitoimme myös peurojen ja kauriiden takia muutaman puskan ympärille aidan, koska ne elukanriiviöt ovat syöneet niitä ennenkin ja sarvillaan haroneet kuorta pois niin paljon, että osa on mennyt ihan piloille sen takia. Sumutin myös tuija-aitaan Peurakarkotetta. Tämä peura/kaurisjuttu on aina todella hyvä ja keskustelua innostava asia ainakin omakotitalo- ja mökinomistajien kanssa.
Tänään loppuilta on sitten rauhallista. Katson/katsomme varmaan jonkun leffan ja teini on juuri leipomassa bebepiirakkaa, joka on tosi hyvää. Siitäkin saa joidenkin kanssa hyvän keskustelunaiheen.
Huomisesta en vielä tiedä edes. Viikko sitten sunnuntaina kävimme kävelemässä läheisessä kansallispuistossa muutaman tunnin ajan ja maisemat olivat taas kerran komeita. Otin kuvia ja ainakin pari tuttavaa innostui kovasti menemään sinne myös itse.
Eli suurinpiirtein näin ap. Ei siinä periaatteessa ollut kovin kummoisia juttuja, mutta niistä saa paljon keskusteltavaa, jos haluaa. Ihan niin kuin saa vaikka jostakin leffasta, jonka on katsonut tai vaikka tämän viikonlopun Avara luonnon jaksosta.
Kovin tylsistä jutuista revit kerrottavaa. Onneksi et ole työkaverini, olisi kamalaa kuunnella tarinoita viikonlopuistasi.
Oletpa ihanan kuuloinen ihminen. Oikein ankeuttajien ankeuttaja :D
Minulla on varsin rikas elämä vapaa-ajallani eli työajan ulkopuolella.
Työtehtäväni eivät ole tiimityötä vaan yksin puurtamista.
Olen sattumoisin päätynyt työpaikalle, josta saan hyvää palkkaa, mutta en tykkää erityisemmin yhdestäkään kollegasta enkä halua heihin syvemmin tutustua. En myöskään halua, että kukaan heistä tietää minusta yhtään enempää kuin mitä ihan pakko on ollut kertoa. (Olen perheellinen ateisti, siinäpä se suurin piirtein onkin.)
Minua ei tippaakaan huvita kertoa vapaa-ajastani kollegoilleni. Sanon aina jotain ympäripyöreää, en koskaan kerro mitään todellisista tekemisistäni. Eivät he niistä kuitenkaan pitäisi tai niitä arvostaisi.
Minua taas ei kiinnosta muiden yksityiselämä, joten en kysele heiltä muusta kuin joistakin työajalla tapahtuvista asioista.
Itse olen tehnyt paljon asioita tänään. Söin aamupalaksi hedelmiä ja tuoreita croissanteja. Sitten siivosin ja vaihdoin lakanat. Lounaalla söin kalakeittoa. Iltapäivällä olen levännyt ja lukenut kirjaa. Kohta menen saunaan ja sitten tilaan pizzaa. Huomenna on toinen yhtä toiminnantäyteinen päivä. Ja kaikista näistä asioista työkaverini saavat kuulla heti maanantai aamusta:)
Olen sosiaalinen ihminen ja tykkään vaihtaa kuulumisia työkavereiden kanssa. Kuitenkin ymmärrän että kaikki eivät ole samanlaisia. Yleensä luen ihmisten käytöksestä sen, toivovatko he jutustelua. Jos esimerkiksi vetäydyt sivummalle katsomaan puhelintasi, jätän sinut rauhaan.
Vastaisin joka kerta rehellisesti, etten tee mitään erityistä, ei ole harrastuksia. Tuskin jaksavat loputtomiin kysellä, jos ei koskaan ole mitään kerrottavaa. Ja mitä väliä, jos pitävät tylsänä. Ei sun tarvitse heidän kanssaan saada kuin työt tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juu, ehkä juttuni ovat todella tylsiä, mutta jostakin syystä työkavereiden kanssa juttua riittää vaikka kuinka. Olemme kaikki ihan tavallisia 45-65 vuotiaita mammoja ja pappoja, on siellä muutama nuorempikin ja hekin tulevat mielellään istumaan kanssamme. Ja en minä ole todellakaan koko ajan äänessä, sillä meillä on hyvät keskustelut, joihin ihan kaikki ovat tervetulleita. Työpaikallamme on tosi hyvä ilmapiiri ja töihin on aina mukava mennä.
Kun muutin työn perässä uudelle paikkakunnalle, jutustelin uusien työkavereiden kanssa ihan vain siksi koska en tuntenut paikkakunnalta ketään, mutta halusin tuntea. Osasta heistä sitten tulikin vapaa-ajan kavereitani, ja ovat sitä vieläkin vaikka työpaikkani on jo vaihtunut. Kannatti jutella.
Tärkeintä työpaikalla on saada työt tehtyä, tuloksia aikaiseksi ja tehdä mahdollisimman paljon rahaa. Itse en klo 9-17 välisenä aikana edes pysty puhumaan muista kuin työasioista sillä tykkään keskittyä tehtäviini todella syvällisesti. Bruttopalkkani on noussut 2500 eurolla viimeisen 5 vuoden aikana ja olen saanut ylennyksen kaksi kertaa eli lähestymistapani näyttäisi toimivan oikein mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt paljon asioita tänään. Söin aamupalaksi hedelmiä ja tuoreita croissanteja. Sitten siivosin ja vaihdoin lakanat. Lounaalla söin kalakeittoa. Iltapäivällä olen levännyt ja lukenut kirjaa. Kohta menen saunaan ja sitten tilaan pizzaa. Huomenna on toinen yhtä toiminnantäyteinen päivä. Ja kaikista näistä asioista työkaverini saavat kuulla heti maanantai aamusta:)
Mitä kirjaa luet? Siitä saa paljon hyviä puheenaiheita heti ja yleensäkin kirjoista saa lukevat ihmiset helposti juttua. Mietin, että viime viikolla juttelin lukemistani kirjoista ainakin kuuden ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan häpeät. Sano jatkossa että vapaa-ajanviettotapasi ei heille kuulu.
Aika tylyä. Vain suomalainen neuvoisi smalltalkkaamaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan häpeät. Sano jatkossa että vapaa-ajanviettotapasi ei heille kuulu.
Aika tylyä. Vain suomalainen neuvoisi smalltalkkaamaan näin.
Small talkille ei näköjään ole edes suomenkielistä sanaa mikä kielii siitä, kuinka "tärkeä" kyseinen asia on meidän kulttuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot heille että vauvapalstailet, sitähän sinä nimittäin näköjään teet.
Tästä sanomisesta muuten hyvän juttuaiheen nopeasti, sillä monet tietävät tämän palstan. Tänne tie vie hyvin usein, kun googlaa jotain.
Mun ja mun miehen juttu alkoi siitä kun hän kysyi töissä mitä teen viikonloppuna eikä kummallakaan ollut suunnitelmia ❤️
Minä tykkään kysellä muiden ihmisten tekemisistä, harrastuksista jne. Tämä on paras kiertää työkavereiden kyselyt omasta vapaa-ajastani sillä en tykkää puhua itsestäni.
Toteat ympäripyöreästi; Ulkoilua, ruoanlaittoa, kirjoja ja elokuvia. Sellasta tavallista. Entäs sinä?
Puhu vaikka kulttuureista, matkailusta, uutisista, elokuvista, musiikista, säästä, urheilusta....Varmaan jostain noista keksii ne pakolliset jutut ja sen jälkeen voi taas mennä sorvin ääreen.
Minä ainakin pelkään päästää ihmisiä lähelleni ja siksi välttelen henkilökohtaisista asioista puhumisesta. Töissä keskustelen vaan hyvin ympäripyöreästi kaikesta mahdollisesta. Ei mulla oikein ole kavereitakaan ja harrastan lähinnä yhden yön seksisuhteita sillä ne sopii mulle parhaiten. Olen etäinen muista ihmisistä, ja se on ihan ok.
M32
Kerran kun minulta kysyttiin töissä mitä aion tehdä viikonloppuna ja vastasin etten mitään kummempaa, sain kutsun bileisiin joissa oli tosi hauskaa. Suosittelen muitakin vastaamaan rehellisesti.