Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystäväni valehtelee

Vierailija
27.12.2014 |

Olemme ystäväni kanssa saman pituisia, ja suht samankokoisia mutta hän on "löysempi" kuin minä. Minulla on enemmän lihasta. Hän on aina sanonut minulle painavansa 55 kg, mikä on saman verran kuin minä painan. Pidinkin hieman hassuna että painaisimme yhtä paljon, mutta ajattelin tämän selittyvän vain lihasmassallani. Kävimme kuitenkin nyt ennen joulua yhdessä salilla ja pistin merkille, että kuntopyörään hän näppäili painokseen 62 kg! Se tuntuukin kyllä realistisemmalta nyt kun ajattelen hänen kehoaan omaani verrattuna. Mutta minua loukkaa se että hän on valehdellut minulle ja haluan ottaa asian jotenkin puheeksi, mutta kuinka? Hän tietää kuinka paljon olen tehnyt töitä kehoni eteen ja nyt hän on ikään kuin esittänyt olevansa kuin minä, kateutta? En ole koskaan pyytänyt häntä kertomaan minulle painoaan, hän on itse siitä minulle jauhanut.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että ap.lla tässä ongelma on painonsa kanssa ja haluaisi kokoajan kuulla kaveriltaan miten hoikka ja hyvännäköinen on. En tykkäisi noin pinnallisesta ja itsekeskeisestä kaverista. Katso peiliin ja aikuistu, ja ilmainen neuvo: älä missään nimessä ota kaverisi kanssa puheeksi tuota paino-asiaa!

Vierailija
22/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:22"]

En ole vielä päättänyt mitä viestiin laitan. Ehkä kysyn miksi koki tarvetta valehdella, että onko hänellä itsetunnon kanssa ongelmia. Tai sitten otan asian puheeksi kasvotusten. Ap

[/quote]

Siis eikö ole täysin selvää kysymättäkin, että ystävälläsi nimenomaan on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Eihän tuollaisista asioista muuten valehdeltaisi, ellei hänelle olisi tosi kova paikka että hän on mielestään lihava ja joku toinen on yrittänyt laihtua.

Kyselet täällä että onko meistä muka oikein tuollainen valehtelu, kun emme ole samaa mieltä kanssasi että sinun pitäisi puhua asiasta ystäväsi kanssa. Ei tietenkään, mutta me ymmärrämme että siitä ei seuraa mitään hyvää. Mitä kuvittelet tapahtuvan, jos kerrot ystävällesi nämä asiat joita täällä puhut? Hän itkee helpottuneena että "joo olet aivan oikeassa, mulla on huono itsetunto ja olen valehdellut painoni, kyllä sun laihdutus on niin upeaa ja sä voitit". Tuskinpa. Eiköhän ole mahdollista, että asiasta tulee riita joka saa ystäväsi todella pahalle mielelle ja välinne saattavat jopa mennä siinä.

Mieti myös omia motiivejasi miksi sinulle on niin tärkeää saada ystäväsi tunnustamaan valehtelunsa painosta. Olet sen täällä itse sanonut viestissä 15, eikä motiivisi ole mitenkään nätti. Sinulla on selvästi itselläsi huono itsetunto muista asioista ystäväsi rinnalla, ja siksi haluat hänen nöyrtyvän ja tunnustavan häviönsä tässä painoasiassa, jotta pääsisit itse pätemään jossain.

Kuten moni muukin, sanon: anna olla. Tässä on henkisen kasvun paikka sinulle itsellesikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:25"]No en ymmärrä miksei hän voi myöntää, ettei 'peittoa" minua tässä asiassa. Hänellä on moni asia hyvin. Paremmin kuin minulla. Miksei hän voi antaa minulle ansaitsemaani kunniaa edes tässä asiassa? Olen tehnyt kovasti töitä, hän ei. Muttei vain voi myöntää ettei olisi kanssani samalla viivalla. Aina on pakko olla minua parempi tai vähintään tasoissa. Huoh !
Ap
[/quote]

Nonnih, nyt päästiin asian ytimeen! A) Älä kerjää keneltäkään positiivisia sanoja B) Sinulla on selvästi tehtävää itsetuntosi kanssa C) hanki edelliseen kohtaan apua.

Terv. Nim.merk 30 kiloa 9 kuukaudessa ja edelleen läski
[/quote]
Että on liikaa vaadittu että ystävä tukisi ja kannustaisi eikä väittäisi itse olevansa samassa pisteessä sipsejä syömällä? Näinkö te kaikki teette? Onko todella ihan ok valehdella näin?
Ap
[/quote]ei ole ok, mutta turha sinun on asiasta noin paljon pillastua. Ystävälläsi on selvästi ongelmia asian kanssa, joten anna olla. Puhukaa jostain aivan muista asioista..

Vierailija
24/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 7 kg on "muutama kilo"...... :DDD

Vierailija
27/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko enää turhemman asian takia menettää "ystävää"? Mitä hiivatin väliä on parilla kilolla. Anna olla.

Vierailija
28/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 07:58"]Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. On tehnyt töitä pudottaakseen painoaan, jolloin toinen valehteli ap:n päässeen hänen painoonsa. Oikea ystävä kannustaisi tässä tilanteessa. Mutta en tiedä ottaisinko asiaa esille, korkeintaan sopivassa tilanteessa jos sellainen tulee.
[/quote]

Tätä juuri haen. Miksi hänen on valehdeltava, ettei vain olisi minua huonompi? Ja minusta 7 kiloa on vielä aika suuri valhe. En ole vielä laittanut viestiä... Ehkä voisin joskus houkutella häntä kanssani vaa'alle samaan aikaan, kuten joku ehdotti....
Ap

Vierailija
29/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:25"]No en ymmärrä miksei hän voi myöntää, ettei 'peittoa" minua tässä asiassa. Hänellä on moni asia hyvin. Paremmin kuin minulla. Miksei hän voi antaa minulle ansaitsemaani kunniaa edes tässä asiassa? Olen tehnyt kovasti töitä, hän ei. Muttei vain voi myöntää ettei olisi kanssani samalla viivalla. Aina on pakko olla minua parempi tai vähintään tasoissa. Huoh !
Ap
[/quote]

Nonnih, nyt päästiin asian ytimeen! A) Älä kerjää keneltäkään positiivisia sanoja B) Sinulla on selvästi tehtävää itsetuntosi kanssa C) hanki edelliseen kohtaan apua.

Terv. Nim.merk 30 kiloa 9 kuukaudessa ja edelleen läski
[/quote]

Hei! Kerro miten onnistuit??

Vierailija
30/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on nykyihmisellä ongelmat. Aivan hirvittää, mihin ollaan menossa kun "aikuisen" naisen, äidin? ongelmat on tätä luokkaa!

Vierailija
31/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on tässä hirveä kriisi Liisan kanssa, kun se valehteli painonsa alakanttiin."

Vierailija
32/56 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin että olis joku tärkeäkin asia

Vierailija
33/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi ei halua jakaa paino asioita kanssasi.

Vierailija
34/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:57"]Ehkä ystäväsi ei halua jakaa paino asioita kanssasi.
[/quote]

Miksi hän sitten on minulle mainostanut painoaan? Väittänyt olevansa samankokoinen kuin minä vaikkei selvästi ole??
Ap

Vierailija
35/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikänne ovat?

Vierailija
36/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuntuu myös pahalta se ettei voinut olla rehellinen, miksi valehdella? ? Haluan nyt jotenkin ottaa tämän puheeksi ystäväni kanssa mutten tiedä miten?! En halua loukata häntä mutten halua että minua kusetetaan. En saanut sanottua mitään hetkellä jolloin hän näppäili oikean painonsa, jähmetyin. Voinko suoraan kysyä miksi valehteli?

Vierailija
37/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ystävälläsi on selvästi heikko kohta. Luvut on lukuja, kyllä sun kova työ ulospäin näkyy.

Vierailija
38/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:16"]Ja ikänne ovat?
[/quote]

Emme ole mitään teinejä, jos sitä tarkoitit. Olemme molemmat alle 30 v. Minulla on takana onnistunut kehonkunnostus, hänellä ei.
Ap

Vierailija
39/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:17"]Anna olla. Ystävälläsi on selvästi heikko kohta. Luvut on lukuja, kyllä sun kova työ ulospäin näkyy.
[/quote]
Oikeassa olet, kiitos. :) Ap

Vierailija
40/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on sulta pois? Miksi se pitäisi erityisesti ottaa puheeksi? Ystävälläsi voi olla jo valmiiksi huono itsetunto rinnallasi, pitääkö entisestään tehdä olonsa epämukavaksi?

Mitä konkreettisesti hyötyisit keskustelusta?? Itsekin läskinä saatan alakanttiin kertoa oman painoni, enhän mä huijaa siinä kuin itseäni, mutta ei kirpase niin paljoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi