Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Icebug kenkien jättämät vauriot lattiassa

Vierailija
27.12.2014 |

joohs, jonkin aikaa kulkenu icebugeilla... Sisällä huomasin että jätti jäljet kylppärin muovimattoon, silloin en huomannut että rappuun olisi jäänyt jälkiä. Nyt sitte katsoin tarkemmin että hetkinen, mitäs noi pienet kuopat ja kulumat on erityisesti rapussa... Nyt jäätää sisältä, joudunkohan korvaamaan jotakin rahallisesti kun huoltomies tekee tarkistuksen, missä kunnossa jätän kämpän... Sisällä noita painaumia on nyt siis jonkin verran kylppärissä ja sitten keittiöön mentäessä. No ei niitä oikeesti huomaa ellei tiedä mitä etsii... 

Mutta noi rappuun jääneet jäljet!! Ne on oikeessti sellasia kuoppia siinä materiaalissa!! Ihan reijillä hissiltä mun ovelle koko lattia. Piru! En aluksi huomannut mitään joten oletin, että jälkiä ei tule. No niin vaan on nyt tullut.

Voiko vuokralainen joutua korvaamaan rapun lattian jäljet, jos on nähtävissä, mistä asunnosta lähtiessä reijät on tulleet...?! Vittu ku ottaa päähän. Meneeköhän noi nyt sitten siihen normaaliin elämisen jälkiin vai ei... Ei ne nyt silmään suoraan pistä ja materiaali ei ole läpipuhki, mutta kumminkin jos tarkastelee lähempää niin lattia on vahingoittunut.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on ollut Intersportissa huippu myyjä, kun ehdontahdon kieltäytyi lisämyynnistä. Mutta juu, varovainen pitää nastakenkien kanssa olla. Suosittelen icebugeja älynastoilla.

Vierailija
22/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... No jos tulee korvausvaatimus niin sitten tulee. En usko että kumminkaan samassa talossa asutaan, niinpahoittelut että olin itse tarkkana ja huolestuin asiasta. Rapun lattiassa sama materiaali kuin esm k superissa tossalähellä. Mahtaapa niitäkin vituttaa kun ihmiset alkaa siellä icebugeilla kävelemään kun ohjeistus on että niin voi tehdä. Joku toinen ei varmaa olisi edes asiaan kiinnittänyt huomiota... Ajattelinkin että miten mä voin olla ainoa jolla on noin käynyt... Huoltomies tulee ensi vkolla anyweis käymään jolloin ajattelin vauriot esittää koska ne stressaa mua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko noita icebug merkkisiä nastakenkiä ei-älynastoilla ja älynastoilla? Kuvittelin ett ovat kaikki merkin kengät samanlaisilla nastoilla. 180e noista maksoin..

ap

Vierailija
24/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:20"]

Jopas on ollut Intersportissa huippu myyjä, kun ehdontahdon kieltäytyi lisämyynnistä. Mutta juu, varovainen pitää nastakenkien kanssa olla. Suosittelen icebugeja älynastoilla.

[/quote]

silloin sanoin vain olemassa harkitsemassa niitä kenkiä. Sanoin, että sokoksen myyjä oli sanonut, että nastat on niin liukkaat että niiden päällä pitää sisällä kaikkialla pitää suojia. Intersportin myyjä nauroi että ne suojat on kyllä enemmän liukkaat sisällä kuin nastat ja suojat tarvii vain jos ajattelee parketilla kävellä.

ap

Vierailija
25/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:22"]Siis onko noita icebug merkkisiä nastakenkiä ei-älynastoilla ja älynastoilla? Kuvittelin ett ovat kaikki merkin kengät samanlaisilla nastoilla. 180e noista maksoin..

ap
[/quote]

Juu älynastapohjalliset kengät on erikseen, ne muotoutuu käveltävän pinnan mukaan. Lumella ja jäällä pureutuu kunnolla maahan ja kivellä ym kovalla pinnalla osa nastoista vetäytyy sisään.

Vierailija
26/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.icebug.fi/tuotteet/kavelykengat/speed-l-bugrip/

Noi on nämä kengät mistä olen puhunut. Älynastat näyttäs olevan.

ap

Vierailija
27/42 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen sukkasillani hissiin ja alakertaan, laitan nastakengät jalkaan vasta, kun menen ulos. Kyllä näistä kengistä jää jäljet kerrostalon rappukäytävien lattiaankin. Sitten voisi pitää vaikka esim. voimistelutossut mukana, eli niillä rappukäytävissä ja ulos nastakengät. 

Vierailija
28/42 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös työpaikan pukuhuoneen lattia aivan pilalla nastakenkien takia. :/ Rappukäytävästä paha sanoa, mutta kyllä sulta ne asunnon lattiaan syntyneet vahingot voidaan periä.

Vierailija
29/42 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakenkiä varten on myynnissä suojia, jotka voi kiinnittää kenkiin, kun menee sisätiloihin. https://www.intersport.fi/fi/tuote/icebug-overshoe-unisex-tarvike-56413…; Kengissä on mielestäni myös jossakin lappusessa ostaessa varoitus, että nastat voivat vahingoittaa lattioita. Ei ole normaalia kulumista, koska olisi pitänyt varoa lattioiden vaurioittamista nastoilla.

Vierailija
30/42 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia kulumista jos piikkareilla kävelee sisällä. Lattiat uusiksi rapusta ja asunnosta. Kallis paukku tuli.

Vierailija
31/42 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:36"]

Miksi ihmeessä olet kulkenut noissa kengissä sisällä? Ulkonahan ne on ihan loistavat, mutta ei niitä kannata kotona sisätiloissa pitää :)

Ehdotat siis että ap ottaisi toiset kengät lenkille lähtiessään, jättäisi ne kerrostalonsa alaovelle (vai kenties kassiin ja mukaan) ja vaihtaisi alaovella icebugit jalkaansa. Sama kotiintullessa, paitsi jos joku on jo nyysinyt ne rappukengät sieltä alaovelta. 

Tottakai,crokseilla ulko-ovelle ja nastakengät jalkaan.

Jos joku croksit varastaa ne tulee varmasti tarpeeseen.

Vierailija
32/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös uudet nastakengät ja ihanko totta ei saisi edes rappukäytävässä niillä kulkea? Menee vähän hankalaksi kyllä sukiltaan hipsiä alaovelle ja ahtaassa välikaapissa pukea kengät.

Vierailija
33/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puen Icebugit vasta ulkona jalkaan. Tehnyt jo vuosia niin, aina. Omakotitalo, niin en viitsi vartavasten hajottaa.

Järkytyin kun kerran yks tolvana käveli kaupassa icebugeilla. Oikein ropina kuului. Ei sitten yhtään hävettänyt? Tennarit reppuun ja reppu selkään, jos menee jonkun muun sisätiloihin. Ihmiset on röyhkeitä.

Vierailija
34/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä sanoi mulle, että Icebugin nasta painuu kovalla alustalla sisään. Siten se ei ole liukas kalliolla eikä asfaltilla, eikä naarmuta kovia lattiapintoja.

Vain puulattiaan voi jäädä jälki.

Ei tulisi mieleenkään ruveta sipsuttamaan

rapussa sukkasillaan, tai roudata vaihtokenkiä jonnekin kauppareissulle.

Lattiat on käyttökamaa. Kestävät aikansa kunnes menevät vaihtoon.

Vierailija
35/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo... No jos tulee korvausvaatimus niin sitten tulee. En usko että kumminkaan samassa talossa asutaan, niinpahoittelut että olin itse tarkkana ja huolestuin asiasta. Rapun lattiassa sama materiaali kuin esm k superissa tossalähellä. Mahtaapa niitäkin vituttaa kun ihmiset alkaa siellä icebugeilla kävelemään kun ohjeistus on että niin voi tehdä. Joku toinen ei varmaa olisi edes asiaan kiinnittänyt huomiota... Ajattelinkin että miten mä voin olla ainoa jolla on noin käynyt... Huoltomies tulee ensi vkolla anyweis käymään jolloin ajattelin vauriot esittää koska ne stressaa mua.

ap

Sä olet ylirehellinen.

Älä nyt ala aiheuttamaan itsellesi turhaa riesaa.

Esim. remontit ja muutot, huonekalujen ja isojen koneidet siirtämiset jättävät jälkensä.

Luuletko että niistä kukaan välittää?

Ne on ns. elämisen jälkiä.

Entäs nää kaikki tihutyöntekijät, jotka sotkee ja saastuttaa luontoa, aiheuttaa vaaraa eläimille ja ihmisille, rikkovat pulloja, sirottelevat ruiskuja, myrkkyjä? Luuletko että ne korvaavat kellekään mitään?

Sulla on hyvät kengät jotta et liukastu.

Siinä kaikki.

Et kävele niillä parketilla, se riittää.

Relax👍❗

Vierailija
36/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icebugit olleet käytössä monta vuotta. Kävelen niillä kaupoissa ja porraskäytävässä. Tietenkin. Normaalit ulkojalkineet Suomen talvessa.

En ota stressiä. Jos kaupan tai porraskäytävän lattia vaurioituu, niin ei voi mitään. Jos Suomessa ei osata rakentaa julkisten tilojen lattioita kestämään talvijalkineita, niin olisi korkea aika opetella. Ei ole minun vikani, en ole lattiamateriaaleja päättänyt. Kyllä jämpti on näin.

Porraskäytävän lattiassa on sellaisia kuoppia. Jos uusintaan menee, toivottavasti materiaalivalinta on parempi.

Vierailija
37/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas vituttais maksaa lattian korjaamisesta, koska joku naapuri on ollut huolimaton! Vuokriinhan ne kaikki korjaukset menee loppuviimein.

Vuokra ei ole matalampi jos korjauksia ei tule!

Vierailija
38/42 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne on voinu jättää joku edellinen asukas. Näyttövastuu on vuokranantajalla että ne jäljet on sulta peräisin.

Vierailija
39/42 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kaiketi tiedä, että IceBug (jonka aloitusviesti selvästi osoittaa) on "älynastajalkine". He väittävät, että älynastat reagoivat siihen, millä pinnalla kävelet. Nastat ovat siis jalkineen ominaisuus - ei mikään lisähärpäke. Joten ilmeisesti vastuuseen joutuu jalkineen valmistaja, koska tuskimpa jalkineita markkinoitaessa on neuvottu käyttämään vain ulkona ja heti rappuhuoneistoon tultaessa kulkemaan sukkasillaan... Eihän näitä hyödyttäisi väittää "älynastoiksi", jos koko jalkine pitää ottaa pois heti, kun tulee talon rappuhuoneistoon. Kyllä se "älynastan" idea on se, että niillä kuljetaan koko se reissu, mikä muutenkin jalkineilla kuljetaan.

Vierailija
40/42 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee normaalin elämisen jälkiin, kun sellaisia kenkiä kerran myydään kaupassa. 

Sitten jonkun pitäisi kieltää myymästä, jos ne tekee tuhoja. Jos myydään -> saa käyttää !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme