Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytännössä tarkoittaa, että syöpää ei voida leikata?

Vierailija
27.12.2014 |

Äidillä on syöpäkasvain maksassa. Etäpesäke on löytynyt jostain siitä läheltä, en muista mistä - ei ollut kuitenkaan haimassa. Tilanne on kuitenkin sellainen, että kasvaimen sijainnin takia sitä ei voi leikata, ja äidillä alkaa pian solunsalpaajahoidot. Mutsin yleiskunto on melkolailla normaali.

Onko tavoitteena siis syövän paraneminen vai lisäajan antaminen? Kuinka kauan lisäaikaa yleensä on?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu, mutta pian se kuolee.

Vierailija
22/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne ja hoitava lääkäri kehoitti ottamaan ilon irti loppuelämästäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tapaus on aina omansa. Voi olla, että hoidoilla saa lisäaikaa, voi olla, että paranee.
Äidiltäni löytyi vatsasta kolmekiloinen kasvain ja etäpesäkkeitä juuri maksasta ja haimasta. Eli 2v 3 kk syövän toteamisen jälkeen.

Vierailija
24/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset kysymyksiisi voit saada (tai äitisi voi) ko. hoitavasta yksiköstä. Täältä ei saa oikeaa tietoa. Ennusteeseen vaikuttaa mm. kasvaimen koko, tyyppi, levinneisyys, annettavan hoidon teho ja sivuvaikutukset sekä äitisi mahdolliset muut sairaudet. Käytännössä siis jäljellä olevan eliniän ennustaminen on epätarkkaa, vain keskimääräisiä arvioita voidaan antaa. -Muista, että nyt on nyt, etukäteen ei kannata murehtia liikaa.

Vierailija
25/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:32"]Voi vittu, oikeastiko? En voi muuta sanoa. Voisiko edes teoriassa olla mahdollista saada muutamia lisävuosia? 

Ap
[/quote]

Voi rakas, olen pahoillani. Ei sitä ikävä kyllä saada parannettua, jos ei voi leikata. Eikä vuosia lisää. Kuukausia.

Vierailija
26/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:32"]

Voi vittu, oikeastiko? En voi muuta sanoa. Voisiko edes teoriassa olla mahdollista saada muutamia lisävuosia? 

Ap

[/quote]

Valitettavasti ei teoriassa, eikä käytännössä. Alle vuosi siihen, että pappi saa taas kahvia juodakseen.

Vierailija
27/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:32"]Voi vittu, oikeastiko? En voi muuta sanoa. Voisiko edes teoriassa olla mahdollista saada muutamia lisävuosia? 

Ap
[/quote]

En usko. Puhutaan varmaan viikoista tai kuukausista. Puolisen vuotta max?

Vierailija
28/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasyöpään en ota kantaa, mutta on syöpätyyppejä tai sijainteja, joissa ei voi tai ei hyödytä leikata, mutta sytostaateilla/sädehoidoilla voi parantua. Etäpesäkkeet nyt ei ole hyvä juttu missään tapauksessa.

Vierailija
29/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri niin kuten 13 sanoi, jokainen potilas on yksilö ja jokainen syöpä on yksilöllinen.Älä lue palstoja tai etsi netistä ylipäänsä mitään, et saa kuin pahan mielen.Tsemppiä!!

Vierailija
30/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hei, ap. Täältä kyselemällä et saa kuin vähemmän valistuneita arvauksia ja pahan mielen. Jos haluat asiallista tietoa, mene syöpäjärjestöjen sivulle (cancer.fi). Olen pahoillani äitisi puolesta.

Vierailija
31/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solunsalpaajilla pyritään hidastamaan syövän etenemistä, paraneminen tuskin on mahdollista. Lisäaikaa niillä voi saada, tarkkaa aikaa ei kukaan voi sanoa. Tuskin kuitenkaan puhutaan vuosista. Olen pahoillani, olen itsekin äitini saattohoitanut ja syövälle menettänyt :(

Vierailija
32/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isani sairasti kuukauden. Kunto romahti silmissa. Reilu viikko saatiin tietaa, etta on maksasyopa, ennen kuin kuoli. Oli agressiivinen syopa. Toivottavasti aitisi paranee. Paljon voimia sinulle!

Vierailija
33/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pysty ennustamaan kuinka äidillesi käy ja millä aikataululla. Tottakai noilla löydöksillä tilanne ei näytä hyvältä eikä aikaa ole loputtomiin, mutta etukäteen ei voi tietää kuinka paljon sitä on jäljellä.

Vierailija
34/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo niin riippuu kaikesta, mutta kuulostaa että aikaa on viikoista vuoteen tai reiluun (jos salpaajat toimii). Jos tulee paljon kipuja, ei niillä lisäkuukausilla ole merkitystä. Olen pahoillani sinun ja äitisi puolesta. Itsekin menettänyt äitini syövälle.

Vierailija
35/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

All right, eli pahimpaan voin varautua todellakin :( Näin se elämä etenee. Kiitos kuitenkin vastauksistanne, ja voimia teille jotka olette kohdanneet menetyksen. Opiskelen teologiaa, ja olen aiemmalta ammatiltani hoitsu, mutta kuten näette, yhtä avuton kuin kuka tahansa näiden asioiden edessä.

Ap

Vierailija
36/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma, että maksassa oleva kasvain ei ole etäpesäke jollekin toiselle syövälle? Tutullani oli todettiin kasvain maksassa suolistosyövän yhteydessä. Suolesta syöpä leikattiin, mutta maksan kasvainta ei voitu leikata sijaintinsa takia. Alkoi lähes vuoden kestäneet sytostaattihoidot. Kasvain ei muuttunut miksikään. Useat spesialistit tutkivat maksasta otettuja kuvia ja lopulta totesivat, että kasvain ei luultavasti edes ole mikään kasvain. Tästä on nyt pari vuotta aikaa ja tuttuni elää täysin tervettä elämää. Toki käy kontrolleissa säännöllisesti, mutta ilmeisesti ainakin toistaiseksi syöpä on selätetty. Ikinähän ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan, mutta toivossa eletään että tämä oli nyt tässä. Toivotan sinulle ja äidillesi onnea matkaan! Älkää luopuko toivosta!

Vierailija
37/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on julman kuuloista, mutta sanon suoraan, että maksasyöpä on kivulias ja et ehkä toivo äidillesi pitkitystä, kun maksa alkaa temppuilla. Syöminen on tosi vaikeaa yökkäilyä, tarvitaan tosi kovia kivunlievityksiä jne. Olen mummuni sairaalasängyn vierellä istunut ja seurannut sen kamppailun.

Vierailija
38/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi nyt kiukuttaa, että täällä ihmiset alapeukuttelee äitini lärsimyksiä.

Voimia aplle tilanteessa.

Vierailija
39/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:58"]Minua alkoi nyt kiukuttaa, että täällä ihmiset alapeukuttelee äitini lärsimyksiä.

Voimia aplle tilanteessa.
[/quote] kärsimyksiä

Vierailija
40/66 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisteltiin ensin kolme vuotta munuaissyövän kanssa, sitten toiset kolme vuotta sen keuhkoihin tekemien metastaasien kanssa, joita ei voitu hoitaa kuten keuhkosyöpää erilaisen solukon takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi