Apua! Huomiset nirppanokkatädit tulossa kylään!
Apua! Huomenna tulossa sellaisia "arviovia kuakkahattutätisukulaisia" kylään, ja nyt mietin että onko tämä 46-60 vuotiaiden ruokaa.
Leipäjuustoa erilaisilla hilloilla
Mustikka & Kalapiirakkaa
Salaattia, joka sis kurkkua, paprikaa, tomaattia, siemensekoituksen ja porkkanaa. Saalaattikastikkeita kahta erilaista.
Voileipäkakku
Konvehteja
Valko & Tummaa Suklaata
Suolakeksejä (Päälle homejuustoa, voita, valkosipulivoita)
Juomana: Vesi, maito, kahvi, tee, mehu, viini.
Vieraita 6 kpl, Oikeita nirppanokkia, eivät syö kakkuja jne...
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:35"] Mun nähdäkseni kaikki ihan hyviä ruokia. Mä rn tietäisi kyllä missä järjestyksessä ja millä aterimilla noita on tarkoitus syödä. Ensin salaatti ja kalapiirakka yhdessä, juotavana vesi ja viini kai. Sitten kai seuraavalta lautaselta voileipäkakkuun. Kolmanneksi sitten kahvia ja mustikkapiirakkaa, päälle konvehteja. Lopuksi kai ne juustot, mutta koska se leipäjuusto? [/quote] Jos minut kutsutaan kahville, en odota syöväni mitään haarukalla JA veitsellä. Piirakat ja kakku syödään haarukalla, mutta jos on salaattia ja kalapiirakkaa, ateriointion tarvitaan se veitsikin. Olisin hieman eksyksissä senkin kanssa, että missä kahvi, jos kahville kutsuttiin. Miksi ei voi päättää, että tarjoaako ruokaa vai kahvitteluja. [/quote] No se kahvihan oli siinä. Eikä tuo nyt ihan ruoasta käy. Ap
[/quote]
Kuka oikeasti tarjoaa kahvia ja salaattia? Sanoit, että tarjolla on mehua jne., mutta me vanhukset emme osaa sekoittaa keskenään alkupalapöytää ja jälkiruokakahvia, joten voisit olla armollinen ja päättää, mitä olet tarjoamassa. Ruuaksi tuosta ei ole, kahvitteluksi se on outo, alkupalana OK - mutta meneekö ne tädit sun luota jonnekin oikeasti syömään?
Aika kovia tätejä ovat, jos AP:n erittäin runsaiden tarjottavien jälkeen menevät vielä erikseen syömään.
Mua niiiiin kiinnostaisi tietää miten tässä kävi :D
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:02"]Ihan hyvältä kuulostaa! Onnea. [/quote] Kiitos. Sitä tarvitaan, tädit lähes inhoavat minua ja haluan tehdä vaikutuksen. Ap
[/quote]
Miksi heidät kutsuit, jos inhoavat sinua?
Kenen sukulaisia ovat?
[/quote] Minun. Tädit äidin & isän puolelta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:34"]Mua varmaan moni kutsuisi "nirppanokkatädiksi", vaikka tuo on kyllä kovin ilkeämielistä. Mutta rehellinen mielipiteeni on että tarjottavat vaikuttavat kovin laiskalta, paljon on erilaista ostettua juttua laitettu tarjolle ja vain vähän itsetehtyä. Salaatit, juustot yms ovat sellaisia vieraita varten joiden eteeb ei viitsi nähdä vaivaa. Itse otan pienenä loukkauksena jos ei ole viitsitty leipoa jotain tuoretta makeaa leivonnaista isompia kahvikutsuja varten. Mutta kai jokainen yrittää parhaansa kykyjensä mukaan ..
[/quote] Anteeksi mitä. Ainoa jonka olen ostanut "valmiina" on leipäjuusto. Ymmärsitkö sinäkin jo, että NE EI HELVETTI SYÖ KAKKUA!
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:32"]Kukahan sen mustikan saa?
[/quote] :D?
Ap
Saanko mä tulla sun inhottavaksi tädiksi, saanko? Vanha oon, neljäysi, ja lupaan olla ilkeä muita tätejä kohtaan, vien niiltä kaiken!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 02:01"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:32"]Kukahan sen mustikan saa?
Ap
[/quote]
Kirjoitit, että sinulla on tarjolla mustikka.
Miksi ne inhoavat sinua? Vai inhoatko sinä heitä ja käännät asian sopivasti toisin päin? Vaikka mitä olisi tarjottavana, niin emännän asenteella pystytään joko tekemään tai tuhoamaan vierailu. Tarjottavien laatu ja määrä jäävät toiseksi, vaikka toki helpottaa se, että olet nähnyt vaivaa ja miettinyt mitä he haluaisivat syödä ja juoda. Onnea matkaan ja toivottavasti voit hetkeksi unohtaa inhoamiset.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:35"]
Mun nähdäkseni kaikki ihan hyviä ruokia. Mä rn tietäisi kyllä missä järjestyksessä ja millä aterimilla noita on tarkoitus syödä. Ensin salaatti ja kalapiirakka yhdessä, juotavana vesi ja viini kai. Sitten kai seuraavalta lautaselta voileipäkakkuun. Kolmanneksi sitten kahvia ja mustikkapiirakkaa, päälle konvehteja. Lopuksi kai ne juustot, mutta koska se leipäjuusto?
[/quote]
Jos minut kutsutaan kahville, en odota syöväni mitään haarukalla JA veitsellä. Piirakat ja kakku syödään haarukalla, mutta jos on salaattia ja kalapiirakkaa, ateriointion tarvitaan se veitsikin. Olisin hieman eksyksissä senkin kanssa, että missä kahvi, jos kahville kutsuttiin.
Miksi ei voi päättää, että tarjoaako ruokaa vai kahvitteluja.
[/quote] No se kahvihan oli siinä. Eikä tuo nyt ihan ruoasta käy.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 03:10"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 02:01"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:32"]Kukahan sen mustikan saa?
Ap
[/quote]
Kirjoitit, että sinulla on tarjolla mustikka.
[/quote] Aa sori, en heti tajunnu :) Ite taidan joutua sen syömään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:02"]Ihan hyvältä kuulostaa! Onnea. [/quote] Kiitos. Sitä tarvitaan, tädit lähes inhoavat minua ja haluan tehdä vaikutuksen. Ap
[/quote]Miksi otat vastaan ihmisiä jotka inhoavat sinua?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:34"]
Mua varmaan moni kutsuisi "nirppanokkatädiksi", vaikka tuo on kyllä kovin ilkeämielistä. Mutta rehellinen mielipiteeni on että tarjottavat vaikuttavat kovin laiskalta, paljon on erilaista ostettua juttua laitettu tarjolle ja vain vähän itsetehtyä. Salaatit, juustot yms ovat sellaisia vieraita varten joiden eteeb ei viitsi nähdä vaivaa. Itse otan pienenä loukkauksena jos ei ole viitsitty leipoa jotain tuoretta makeaa leivonnaista isompia kahvikutsuja varten. Mutta kai jokainen yrittää parhaansa kykyjensä mukaan ..
Mä oon 51v ja nuorempana olisin varmaan tuntenut paineita kommentoijan tyypisistä ihmisistä, joille ei kelpaa rukiinen pierukaan. Nykyään en välitä: kuule ap, tarjoa parasta niille, jotka ovat ystäviäsi ja jotka arvostavat sinua riippumatta siitä, mitä pöydässäsi on. Noille nirppanokkatädeille vosit tarjota vaikka niitä kakkuja (esim. hiekkakakkuja. sopinee teemaan ;)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:02"]Ihan hyvältä kuulostaa! Onnea.
[/quote] Kiitos. Sitä tarvitaan, tädit lähes inhoavat minua ja haluan tehdä vaikutuksen.
Ap
Alkupalat vai ruokaa? Toivottavasti et kutsunut syömään, nuo on makustelupaloja.
Mielelläni tulisin kylään, ottaisin pelkkää kahvia ja muulle tarjoilulle sanoisin kiitos ei.
Miksi haluut tehdä vaikutuksen ihmisiin, jotka inhoo sua? Teet mitä vain, ne inhoo sua silti, joten miksi panostaa yhtään, ei sun tarjoomukset sitä muuta.
"Mua varmaan moni kutsuisi "nirppanokkatädiksi", vaikka tuo on kyllä kovin ilkeämielistä. Mutta rehellinen mielipiteeni on että tarjottavat vaikuttavat kovin laiskalta, paljon on erilaista ostettua juttua laitettu tarjolle ja vain vähän itsetehtyä. Salaatit, juustot yms ovat sellaisia vieraita varten joiden eteeb ei viitsi nähdä vaivaa. Itse otan pienenä loukkauksena jos ei ole viitsitty leipoa jotain tuoretta makeaa leivonnaista isompia kahvikutsuja varten. Mutta kai jokainen yrittää parhaansa kykyjensä mukaan .."
Yllä oikea malliesimerkki siitä, kuinka omituisia tyyppejä tänne kirjoittelee. Ei viitsitä edes lukea aloitusta. Ei se pulla ja kakku kahvin kanssa nyt enää niin nykyihmisille maistu.
Minusta AP:n tarjoilut ovat hyvät ja on ottanut vieraansa huomioon.