Mieheni mielestä hänen alkoholisminsa ei kuulu minulle mitenkään
Hänellä on kuulemma oikeus elää kuten haluaa. hän ei ymmärrä, miten voin niin pahoittaa mieleni hänen juomisestaan, koska hän ei riehu kännissä kuten isäni. Miehen mukaan liioittelen tuntemuksiani, koska olen kasvanut väkivältaisessa alkoholistiperheessä. Ehkä näin onkin, en tiedä. Kyllähän jo pelkkä viinan lemahdus hengityksessä tuo minulle mieleen kamalia muistoja. En enää jaksaisi yrittää elää näin, että tukahdutan pahan oloni ja yritän kestää. Olen niin väsynyt siihen, ettei minun tunteeni ole minkään arvoisia. Ei edes minulle itselleni.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:56"]
Luulisi, että alkoholistin lapsena yrittää kiertää mahdollisimman kaukaa juopot....jos ei sitten itse ole sellainen.
[/quote]
Niin tai sitten jää aina yrittämään toisen parantamista. Alitajunnassa kukkuu, että jos olisin vain ollut parempi, kiltimpi, täydellisempi ja mukavampi, niin ehkä vanhempi ei olisi ollut masentunut ja juonut. Sitten koko aikuisuus menee etsiessä sitä puolisoa, jonka voisi parantaa. Vaikka sen kuinka tiedostaisi, niin kyllä sellainen (läheisriippuvainen) asetelma vaatii aikamoista itsekuria ja terapiaakin. Ongelmana on sekin, että esim terapiaa pidetään radikaalina juttuna, eikä siihen hankkiuduta pelkkien ihmissuhdeongelmien vuoksi. Jotkut toki menevät avun piiriin reippaasti juo nuorina (alle 30v), mutta he ovat usein niitä joilla on valmiiksi eväitä ratkoa ongelmiaan. Sitten taas ne jotka eivät osaa vielä kuvioita nähdä kovin selvästi ja syystä tai toisesta eivät omaa samoja välineitä tunteiden ym käsittelyyn pitkittävät ja pitkittävät avun hankintaa. Ystäville ym selitellään kuinka oma lapsuus on vaikuttaa edelleen omaan elämään, mutta ei vaan pystytä ottamaan sitä ensimmäistä askelta muutosta kohti. Ja en todellakaan tarkoita, että kaikille alkoholistien lapsille käy näin, mutta todella useinhan se menee noin.
Noi on niitä alkoholistin juttuja. Ei niille voi kukaan muu mitään paitsi alkoholisti itse.
Miehes on väärässä.