Kesä vai talviraskaus?
Mitä mieltä ootte? Kumpana ajankohtana ootte mielummi raskaana kesällä vai talvella? Parhaat/huonoimmat puolet kesä ja talviraskaudesa?
Itellä menee kyllä iha totaalisesti hermo tähän talviraskauteen, iha kauheeta! Ku vaatteet ei mahu päälle, enkä viiti kuukauden takia hommata 100 euron äitiystakkia, ja yleensä ottaenki koko vaatteiden pukeminen on nii helkkarin hankalaa että ei tee mieli ulos ollenkaa.. kesällä ku pysty tunkee päälle vaa hellemekon ja sandaalit. :) Kirjotin blogiini tosta. Ja oikeesti, valitsisin tuhatkertaa mielummi kesäraskauden! :D
http://raskauteni.blogspot.fi/2014/12/talviraskaus-hermojen-menetys.html
Kommentit (8)
Puolensa kummassakin. Olen kokenut kesä-, syksy- ja talvi loppuraskauden. Kesällä helle on hirveää, turvotus on vieläkin pahempana ja tosi tukala muutenkin isokokoisena kuumuudessa elellä, pukeminen on tietty helppoa, mutta kesä menee valaalta näyttäessä ja se ei sopinut mulle yhtään!
Nyt synnytän taas alkuvuodesta ja osa ihmisistä ei edes tiedä taas mun odottavan, kun maha menee piilossa takin alla, vauva vaan ilmestyy :) Ostin pitkän mustan untuva toppatakin kokoa 44, joka on niin kätevä ja lämmin, että lähtee mielellään ulos! ei väli minkälaiset housut on alla kun niistä ei paljoa näy, joten takki oli ainoa sijoitus tän raskauden takia, jonka aion ompelijalla sitten kavennuttaa ensi talveksi koska on niin hyvännäköinen.
Alkukesästä aloin odottaa mutta eihän raskaus kesällä kerennyt näkymään ja nyt taas kesäksi kerkeän samaan kuntoon mitä olin. Tän takia musta talvella synnytys on ihanin!
Mä oon yrittäny ettiä isoa takkia kirppareilta! Mut en oo löytäny, ny kulen tommoses aiva liia pienes untuvatakis :DD Ja hermot menee. Ja tosiaan, ku kuuma tulee jo pukiessa. Mä rakastin hellettä ku odotin esikoista! Mullakaa maha ei iha älytön oo, mutta enemmänkin tukaluutta lisää nuo vaatekerrokset. Toppahousut tosiaa ei mahu jalkaan sitte millään! Ja ku ei tosiaa nouse jalatkaan että sais niitä ees helposti. Kesällä oli niin helppoa, ja ku mulla ei lämpöä rakastavana ihmisenä ollu mtn ongelmaa helteen kanssa.
Alkukesällä myös kamalaa, pahonvointien vuoksi. eli koin alkuraskauden kesällä hankalammaks ku loppuraskauden. :)
t: Ap.
Vauva syntyi keväällä, eli olin syksyn ja koko talven alkukevättä myöten raskaana. Sinänsä oli ihan leppoisaa, talvi oli leuto ja kylmät säät tulivat vasta vuodenvaihteen jälkeen. Pelotti julmetusti vaan liukastuminen, onneksi en kertaakaan kaatunut.
Rinnat tuntuivat jäätyvän irti, vaikka päällä oli sikana vaatetta. Onneksi talvitakkini mahtui loppuun saakka kiinni, ei tarvinnut sitä murehtia. Takissa siis vyötärön kohdalla kiristysnauhat, löysäsin sitä myöten kun maha kasvoi ;)
Keväällä oli ihana synnyttää, oli kivan lämmin muttei tappavan kuuma, vauvan kanssa oli helppoa kun ei ollut paukkupakkasia.
Tämän perusteella valitsisin uudelleen saman ajankohdan ;)
Tommone kiristysnauhatakki ois voinu olla kätevä! Loppuraskaus keväämmällä vois kyllä olla joo kaikista parhain ajankohta. Ois pitäny hoksata alottaa petipuuhta vissii vähä myöhemmin. ;)
Ap
Kaikkein paras ois tulla syys-lokakuussa raskaaksi. Ei kerkeä maha kasvamaan liikaa talvivaatteisiin, mutta ei kerkeä tulla liian kuumat kelit loppuraskaudesta. Siis hyvällä säkällä.
Itsellä kolmas raskaus menossa. Ekassa oli paras ajoitus. Tulin raskaaksi elokuussa ja lapsi syntyi toukokuun alussa. Yhtään ei mennyt kesää "hukkaan" raskauden vaivojen takia. Siihen mennessä kun oli kunnon kesäkelit, oli jo kroppakin palautunut synnytyksestä. Myös talvesta sai nauttia täysillä (pääsi mm. laskettelemaan) ja talvivaatteet mahtuivat ongelmitta. Toinen lapsi syntyi helmikuussa ja pahin tilanne on nyt kolmannessa raskaudessa, kun laskettuaika meni jo viikko sitten. Olin jo varma että syntyy jouluaattona mutta ei sitten kuitenkaan.
Mulla on kyllä takki joka mahtuu päälle, mutta toppahousuja ei saa jalkaan ja kumisaappaat on ainoat helppokäyttöiset kengät. Eniten ärsyttää taaperon pukeminen talvitamineisiin ison mahan kanssa. Muutama kaveri on ollut loppukesällä viimeisillään eikä sekään kovin kivalta ole näyttänyt. Eli paras ajoitus synnytykseen on ilman muuta joko keväällä tai syksyllä.
Itselläni on nyt laskettu aika helmikuussa ja edellinen syntyi kesähelteillä. Jos vaan pystyt, niin sijoita viimeinen kolmannes syksyyn tai kevääseen :D
Ei silloin ole liian kuuma sulla eikä vauvalla kesäkuumalla. Tai vastaavasti talven pakkasilla sun rinnat ei jäädy (alkavat särkeä järkyttävästi kylmettyessään ja voivat nostaa kamalan kuumeen ja tulehduksen) tai ei tarvitse miettiä siinä tuoreessa hormonimyrskyssä jäätyykö se mini-ihminen :')