Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää minulle tämä oi korkeakoulutetut

Vierailija
27.12.2014 |

Olen itse tradenomi-nainen. Olen tehnyt koko urani ajan töitä aika lailla. Ja pyrkinyt ahkeruudella ja tietyllä nöyryydellä myös eteenpäin. En ole mikään kyynärpäätaktikko. Olen tarttunut mahdollisuuksiin ja vaikka välillä on pelottanut selviänkö, niin menestystä on tullut. Olen hyvä työssäni ja saavuttanut jo aikaa sitten ihan näyttävän aseman ja sen mukaisen palkan. Olen naimisissa miehen kanssa, jonka perhe arvostaa kovasti korkeaa koulutusta. Selvää on, että minä en ole ollut siinä mittapuussa heille yhtään mitään koko avioliittomme aikana, vaikka silti olen tehnyt koko ajan samaa työtä kuin kanssani saman ikäiset KTM-tutkinnon omaavat. Tämä alempiarvoisuuteni on tuotu tosiaan aika selvästi esiin. Koko avioliiton aikana olen jatkanut urallani etenemistä ja yltänyt myös työni ulkopuolella saavutuksiin, jota yleisesti kunnioitetaan. Näitä asioita mitätöidään tai ei vain mitenkään huomioida vaihtelevin tavoin. Olen myös muuten ihan esiteltäävää sorttia, eli osaan käyttäytyä, keskustella yms. seurassa kui seurassa. Ystäväpiiriini kuuluu mielestäni vain älykäitä ja menestyneitä ihmisiä, josta suurin osa taitaa olla myös korkeasti koulutettuja. Ystäviäni en ole kyllä valinnut ulkosin kriteerein.

Tiedän, että tämä on vain keino pitää minut lestissäni. Olen tottunut asiaan, ja tavallaan tämä huvittaakin. Mutta onko jotain mitä minä en ehkä ihan oikeasti tajua huonommuudestani?! Mikä on se asia mitä yliopistossa opetetaan, joka minusta paistaisi päivänselvästi, jokin mistä minulla ei olisi näyttöä? Tämä on vilpitön kysymys. Toki ymmärrän, että olen vain omalla alallani menestynyt, ja maailmassa on niin paljon mitä en tiedä, mutta mikä olisi se sivistyaukko, joka olisi paikattu, jos olisin suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon? Ja tämä ei siis ole ns. provo. Kysyn täältä, kun en saa muualta vastausta. Ehkä siksi, ettei kukaan kehtaa minulle suoraankaan sanoa ;)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heille ei kelpaisi kukaan muukaan. Tai jos sinulla olisi joku muu tutkinto, syy sinun dissaamiseen olisi joku muu.

En minäkään tunnu kelpaavan, mutta tuskin anoppi ja appi osaisi syytä siihen sanoa. Tai ehkä se olisi se, että siivoan liikaa heidän makuunsa... Anyway, jotain hiton typerää kuitenkin.

Voithan ottaa asiaa esiin joskus miehen ollessa paikalla. Toki sen jälkeen voi olla vierailut vähissä.

Vierailija
42/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ihmiset nyt vain yksinkertaisesti ovat usein, siis ei aina, älykkäämpiä, loogisempia ja fiksumpia ihmisiä kuin wannabeakateemiset amkpirjot ja -jaskat. Syytä häpeään ei kuitenkaan ole kenelläkään, joka tekee mitä tahansa hyödyllistä työtä.

Vierailija
44/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/50 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:54"]= Sinulla ei ole maisteritutkintoa. Siinä se. Erikoista, ettet ole sitä ymmärtänyt. Hanki tutkinto, niin ongelma on hoidettu. Noin kaikin puolin erinomaiselta ihmiseltä siihen ei luulisi menevän kovin kauaakaan. [/quote] Työelämän ohella ko. asia on helpommin sanottu kuin tehty. Ei se toimihenkilöillä työpäivän pituus ole 8h vaan monesti enemmän. Vielä asioiden miettiminen kotona. Siihen vielä kotityöt yms. Niin rankkaa on

[/quote]

Suomen selitystoimisto, hyvää päivää - Finlands Förklaringsbyrå, gud dag!

Vierailija
46/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti koulutus on vain titteli, jolla päästään tietylle lähtöviivalle. Työ opitaan töissä. Jotkut taitaa ja jotkut ei. Tietysti voi tulla amk-tutkinnolla etenemiseste ainakin julkisissa viroissa ja monesti myös yksityisellä puolella. Vaikka olisit kuinka hyvä hallinnossa niin ylisairaanhoitaja ei voi olla lääkäreiden esimies, jos joku muistaa tämän tapahtuman.
Tosin sairaanhoitaja on 210op. Ylihoitaja lienee 270op. Lääkäri on lääketieteen lisensiaatti eli 360op ja huomattavasti vaikeampia noppia ku sairaanhoitajalla.

Vierailija
47/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

= Sinulla ei ole maisteritutkintoa. Siinä se. Erikoista, ettet ole sitä ymmärtänyt. Hanki tutkinto, niin ongelma on hoidettu. Noin kaikin puolin erinomaiselta ihmiseltä siihen ei luulisi menevän kovin kauaakaan.

Vierailija
48/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:54"]= Sinulla ei ole maisteritutkintoa. Siinä se. Erikoista, ettet ole sitä ymmärtänyt. Hanki tutkinto, niin ongelma on hoidettu. Noin kaikin puolin erinomaiselta ihmiseltä siihen ei luulisi menevän kovin kauaakaan.
[/quote]
Työelämän ohella ko. asia on helpommin sanottu kuin tehty. Ei se toimihenkilöillä työpäivän pituus ole 8h vaan monesti enemmän. Vielä asioiden miettiminen kotona. Siihen vielä kotityöt yms. Niin rankkaa on

Vierailija
49/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:54"]= Sinulla ei ole maisteritutkintoa. Siinä se. Erikoista, ettet ole sitä ymmärtänyt. Hanki tutkinto, niin ongelma on hoidettu. Noin kaikin puolin erinomaiselta ihmiseltä siihen ei luulisi menevän kovin kauaakaan. [/quote] Työelämän ohella ko. asia on helpommin sanottu kuin tehty. Ei se toimihenkilöillä työpäivän pituus ole 8h vaan monesti enemmän. Vielä asioiden miettiminen kotona. Siihen vielä kotityöt yms. Niin rankkaa on

[/quote]

Mulla AMK, YAMK ja LUk tutkinnot kaikki hankittu täysipäiväisen työn ohessa ilman ainoitakaan ylimääräisiä lomien ja saldojen pitoja. FM:stä puutu vielä kaksi kurssia ja gradu ja nekin suoritan normityöpäivien ohessa. Kun kaikki tutkinnot ovat samalta alalta ja pohjalla yo-opistotutkinto niin olen saanut tietysti hyväksilukuja jonkin verrran. Ja yhden lapsenkin olen tässä opiskelujen ja työn lomassa kerinnyt tekemään. Vaatii tietysti joustavan työn,  paljon motivatiota ja täydellisyyden tavoittelun unohtamisen ja kotitöistä lipsumista. Myös auto on ihan hyvä apuväline ja se että opiskelupaikka on kohtuu lähellä (n 30 km) koti ja töitä.

Vierailija
50/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:33"]

Olen itse tradenomi-nainen. Olen tehnyt koko urani ajan töitä aika lailla.... Ja tämä ei siis ole ns. provo. Kysyn täältä, kun en saa muualta vastausta. ..

[/quote]

Tämä tekstihän on ollut aiemminkin tänä vuonna aloituksena.  Etkö muka saanut riittävästi vastauksia? Pelkkä provojen provo!