Rv 8 ja viiltäväkipu
Elikkä olen viikolla 8 raskaana. Eilen illalla alkoi saunan jälkeen viiltäväkipu joka sitten kuitenkin loppui illan kuluessa. Yöllä heräsin todella kovaan kouristuskipuun, sekin meni ohi ja pystyin jatkamaan uniani. Nyt siitä asti kun aamulla heräsin alavatsassa on ollut lähes tauotta viiltäväkipu ja alaselkä särkee. Vuotoa ei ole ollut, paitsi pari tippaa viime viikolla. Nyt pelottaa jos ei kaikki olekkaan kunnossa. Onko muilla kokemusta tällaisesta?
Kommentit (7)
Kuukautiskiputyyppinen voi ennakoida keskenmenoa. Toisaalta kkovatkin hetkelliset kivut voivat johtua vain kohdun kasvamisesta. Kovissa kivuissa syynä voi olla myös kohdun ulkopuolinen raskaus. Eli jos kivut tosi kovia, kannattaa käydä lääkärissä
Voi olla kohdun kasvamisestakin johtuvia. Itselläni oli ainakin koviakin kipuja alkuviikoilla.
Mulla eka raskausoire oli kun heräsin aamuyöstä järkyttävään kouristavaan viiltävään vatsakipuun. Tuota kipuilua kesti pari päivää ja tein sitten jostakin ihme syyshä raskaustestin joka oli yllätykseksi positiivinen. Positiivisen testin jälkeen tuo kipuilu vain yltyi ja jouduin käymään gynekologin päivystyksessäkin. Epäiltiin tuulimunaa/kohdunulkoista/alkavaa keskenmenoa. Kipuilua kesti noin viikon verran. Nyt tuossa vieressä tuhisee 12 päivää vanha neitonen <3
Pelottaa vaan niin perkuleesti ettei kaikki ole kunnossa masussa, kun tämä ole ei mihinkään helpota. Ei kuitenkaan viitsisi lähteä turhankaan takia 60km suuntaansa ajamaan lääkäriin, jos tämä kuuluukin vain raskauteen.
Ei kai sinne lääkäriin tarviikaan mennä? Tai siis itse en menisi ellei alkaisi vuotamaan runsaasti verta. Eikö sanota että keskenmenoa ei voi estää mitenkään?
Tarkoitus ei ole kuulostaa tylyltä, itselläni ollut koko raskauden ajan kipuja vatsassa, nyt rv 18.
Vauva kuitenkin liikkuu ja voi hyvin.
Koita vaan levätä ja rentoutua <3
Viiltävä kipu... 3 kertaa väärin, miten on mahdollista?