Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta pesänselvittäjän käytöstä

Vierailija
23.10.2021 |

Ja nimenomaan perikunnan ollessa niin riitaisa, ettei asiat vanhempien kotitalon ja omaisuuden myyminen etene. Yksi haluaa säilyttää museona, yksi haluaa myydä kaiken, yksi ei uskalla sanoa mitään....
Mietin vaihtoehtoja, jolla perintö saadaan jaettua ja asia päätökseen. Ottaako omalla kustannuksella asianajaja, vai pyytääkö käräjäoikeutta asettamaan pesänselvittäjän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeudelta pesänjakaja, niin lasku jakautuu kaikkien pesän osakkaiden kesken. Turhaa maksaa itse koko laskua muutaman vastarannan kiisken takia.

Lisäksi vastaanvänkääjät eivät pysty estämään pesän lihoiksi laittamista.

Vierailija
2/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma asianajaja auta oikein, ei se voi myyntiä pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama kuin tavarantarkastaja?

Vierailija
4/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka arvioi perunkirjoitusta varten kuolinpesän omaisuuden arvon? Vanhempieni talo on roinan peitossa,.mutta tietyissä piiloissa on arvokasta tavaraa,.jota ei voi löytää ilman että sen sijainti paljastetaan. Ja tätä paljastusta ei osa perikunnasta aio tehdä.

Vierailija
5/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sama kuin tavarantarkastaja?

Tarvitsisin pesääni selvittelemään ja tutkailemaan jonkun kankimiehen. 😀

Vierailija
6/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänselvittäjä oli meillä. Maksoi jotain noin 10 000. Pari tapaamista. Hoiti talolle arvioinnin ja myynnin.

Vierailija
8/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesänselvittäjä oli meillä. Maksoi jotain noin 10 000. Pari tapaamista. Hoiti talolle arvioinnin ja myynnin.

Hei, kiitos kommentista!! Kerro vielä tarkemmin, kauanko meni ennen kuin käräjäoikeus sen määräsi ja olitteko tyytyväisiä?

Miksi päädyitte pesänselvittäjään?

Vierailija
9/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pesänselvittäjä ja se oli iso virhe. OikeusavustajaakIn tarvittiin. Mutta kun kaikki lähtee menemään pieleen niin ne vaan menee lopulta päin persettä.

Minun ei missään nimessä olisi pitänyt olla pesänselvittäjä eikä oikeusavustajan olisi pitänyt olla oikeusavustaja.

Vierailija
10/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pesänselvittäjä ja se oli iso virhe. OikeusavustajaakIn tarvittiin. Mutta kun kaikki lähtee menemään pieleen niin ne vaan menee lopulta päin persettä.

Minun ei missään nimessä olisi pitänyt olla pesänselvittäjä eikä oikeusavustajan olisi pitänyt olla oikeusavustaja.

Miksi ihmeessä??

Vierailija
11/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka arvioi perunkirjoitusta varten kuolinpesän omaisuuden arvon? Vanhempieni talo on roinan peitossa,.mutta tietyissä piiloissa on arvokasta tavaraa,.jota ei voi löytää ilman että sen sijainti paljastetaan. Ja tätä paljastusta ei osa perikunnasta aio tehdä.

Pesänilmoittaja on se, joka ilmoittaa kuolinpesän omaisuuden. Kannattaa pitää huoli siitä, että juuri "se osa perikunnasta" toimii pesänilmoittajana , joka pimittää arvotavaraa. Jos paljastuu, että osa on jäänyt ilmoittamatta tai peräti ovat ottaneet sitä tavaraa itselleen, kyse on kavalluksesta ja se on yllättävän paha rikos.

9: miksi ihmeessä oikeusavustaja ei ollut se pesänselvittäjä, kun häntä kuitenkin tarvittiin? Yleensä käräjäoikeus määrääkin pesänselvittäjäksi jonkun juristin. Itsehän annoit suostumuksesi ja oikeus arvioi sinut kykeneväksi toimimaan pesänselvittäjänä. Vai tarkoititko sittenkin pesänilmoittajaa tai perunkirjoituksen tekijää? Pesänselvittäjää tarvitaan vasta pesänjaossa.

Vierailija
12/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että ensin toimitetaan perunkirjoitus? Ja kuka perunkirjoittajalle antaa tiedot? Esim.asynnon myynti-arvio? Ja perunkirjoituksen jälkeen alkaa pesän jako, johon voi pyytää käräjäoikeudelta pesänselvittäjän? Niikö se menee?

Vierailija
13/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä??

Se vaan oli vaikea homma. En tiennyt, mitä olisi pitänyt tietää.

Vierailija
14/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänselvittäjä ei jaa perintöä, vaan pesänjakaja. Kaikesta päätellen ap haluaisi pesänjakajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä