Mielipiteitä miehen käytöksestä?
Oltiin luontopolulla perheenä ja ympäristössä oli paljon lahoja puita. Olimme 2v tytön kanssa kävelemässä rauhassa ja sitten mies juoksee meidän viereen ja heiluttaa lahoa puuta jolloin iso puun palanen tippuu meidän väliin. Säikähdän tietysti tosi paljon, koska jos puu olisi tippunut vaikka lapsen päähän, niin olisi voinut käydä huonosti.
Kaikista eniten järkytyin kuitenkin miehen reaktiosta. Hän vaan naureskeli et tällaista se on kun hänen kanssaan lähtee luontopolulle, ei käynyt kenellekään mitään! Suutuin hänelle siitä, mutta ei osannut ollenkaan mennä itseensä. Hänestä on ihan normaalia toimintaa metsässä ja aina minä olen ”napisemassa” jostain. Mielipiteitä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko porukka on sitä mieltä et pitää antaa miehen vaan leikkiä ja sit luikitaan karkuun lasten kanssa ettei vaan sellaiset isot puunpalaset tipu päähän? Kyseessä ei ollut mikään pikkuoksa vaan puunrungosta iso palanen, joka painoi kyllä varmasti jonkin verran märkänä vaikka laho olikin. Kyllä kyseessä on miehen oma 2v lapsi, josta n. puolen metrin päähän tämä rungon palanen tippui. T. Ap
Niin. Virheitä sattuu. Ei varmaan ollut tarkoitus. Mitä katumusharjoituksia hänen olisi pitänyt siinä alkaa tehdä?
Etkö itse koskaan tee virheitä? Ryömitkö silloin kivenkoloon rankaisemaan itseäsi?
Pahinta on olla myrkyllinen ihminen, joka jää jurnuttamaan, parempi on olla positiivinen, hassutella ja olla lämmin ihana ihminen, joka hyväksyy omat ja myös muiden virheet.
Ihan vaikka sanoa vaan, anteeksi en huomannut et olitte siinä? Mielestäni tämä olisi normaali reaktio. Ei ollut tarkoitus pelästyttää? Sen sijaan että puolustelee vaan omaa käytöstään. T. Ap
Olisikohan toisin käyttäytynyt, jos et olisi noin nipo? Sä yrität nyt miestä asetella johonkin muottiin.
Eri
Joo kyllä, haluaisin että hänkin välittäisi lapsemme ja minun turvallisuudestani, ja pyytäisi anteeksi jos huomaa loukanneensa. T. Ap
Äitien turvallisuusajattelu poikkeaa isien vastaavasta. Molempia tarvitaan, kunhan ei mene kumpaankaan ääripäähän, ylissuojelevaan hysteriaan tai vastuuttomuuteen.
Ei varmaan ollut isän tarkoitus tuo läheltä piti -tilanne, mutta hän ei arvioinut sitä samoin kuin sinä. Tuon fyysisyyden ja voimien mittelyn tarpeen tunnistan selkeästi sekä omasta lapsuudestani että isyydessä.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suuttumisesi auttaa?
No en voi sille mitään, että säikähdin ja suutuin. Tällaisia tunteita se herättää kun lapsi on vaarassa isänsä välinpitämättömyydestä johtuen. Eihän se varsinaisesti auta mitään. Ehkä mies ymmärsi että ei tuollainen käytös täysin ok ole? Miten sinun mielestäsi olisi kuulunut reagoida? T. Ap
Nauraen heittää miestä pudonneella puunpalasella. Jos osut, niin naurat vielä enemmän.
Metsässä on niin hassua!
Vierailija kirjoitti:
Äitien turvallisuusajattelu poikkeaa isien vastaavasta. Molempia tarvitaan, kunhan ei mene kumpaankaan ääripäähän, ylissuojelevaan hysteriaan tai vastuuttomuuteen.
Ei varmaan ollut isän tarkoitus tuo läheltä piti -tilanne, mutta hän ei arvioinut sitä samoin kuin sinä. Tuon fyysisyyden ja voimien mittelyn tarpeen tunnistan selkeästi sekä omasta lapsuudestani että isyydessä.
M
Kuulemma osasi kuitenkin katsoa ettei oksa osu meihin. Vaikka lapsi olisi helposti voinut tuon puoli metriä liikkua siinä ajassa. Joten olisi edes rehellinen ja sanoisi että sori arvioin väärin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko porukka on sitä mieltä et pitää antaa miehen vaan leikkiä ja sit luikitaan karkuun lasten kanssa ettei vaan sellaiset isot puunpalaset tipu päähän? Kyseessä ei ollut mikään pikkuoksa vaan puunrungosta iso palanen, joka painoi kyllä varmasti jonkin verran märkänä vaikka laho olikin. Kyllä kyseessä on miehen oma 2v lapsi, josta n. puolen metrin päähän tämä rungon palanen tippui. T. Ap
Niin. Virheitä sattuu. Ei varmaan ollut tarkoitus. Mitä katumusharjoituksia hänen olisi pitänyt siinä alkaa tehdä?
Etkö itse koskaan tee virheitä? Ryömitkö silloin kivenkoloon rankaisemaan itseäsi?
Pahinta on olla myrkyllinen ihminen, joka jää jurnuttamaan, parempi on olla positiivinen, hassutella ja olla lämmin ihana ihminen, joka hyväksyy omat ja myös muiden virheet.
Ihan vaikka sanoa vaan, anteeksi en huomannut et olitte siinä? Mielestäni tämä olisi normaali reaktio. Ei ollut tarkoitus pelästyttää? Sen sijaan että puolustelee vaan omaa käytöstään. T. Ap
Olisikohan toisin käyttäytynyt, jos et olisi noin nipo? Sä yrität nyt miestä asetella johonkin muottiin.
Eri
Joo kyllä, haluaisin että hänkin välittäisi lapsemme ja minun turvallisuudestani, ja pyytäisi anteeksi jos huomaa loukanneensa. T. Ap
Huom vaikka tilanne olisi johtunut miehestäsi, niin silti myös sinä saatoit käyttäytyä tilanteessa loukkaavasti. Ja myös sinun pitäisi pyytää anteeksi.
Kyllä hän varmasti välittääkin, mutta ehkä kuitenkin on mahdollista, että tilanne silti ei ollut niin vakava kuin nyt maalailet. Hän ajatteli, että voisi vähän hassutella retkellä ja kaikilla olisi kivaa, mutta sattuikin vahinko ja nyt sinä haluat kääntää puukkoa haavassa ja ripotella suolaa.
Mieti nyt vähän omaakin käytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä olisin nauranut ja ravistanut puuta lisää 😄
Toivottavasti sulla ei ole lapsia. Aika traumaattista varmasti olisi heille.
Ei oo, mutta työkseni aiheutan traumoja muiden lapsille! 😄
Outona pitäisin miehen tarvetta ravistella puita.. Miksi teki niin? Mahtavat nalkutukset sai ainakin palkaksi..:D
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti täällä palstalla porukat ovat sitä varten, että trollaamisessakin pitäisi olla joku taso. Vaadimme parempia trolleja" Eli terveisiä vaan sinne Porvoon metsiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle positiivisuus on jotain aivan muuta kuin sitä että nauraa vaarantaessaan muut ihmiset, varsinkin omat lapsensa.
Olen ollut vähän samankaltaisessa tilanteessa jossa vaaraan jouduin minä itse ja mies naureskeli. Olisin toivonut että naurun sijaan olisi reilusti todennut että nyt tuli tehtyä virhe, ollaanpa jatkossa varovaisempia. Se olisi riittänyt että luotto olisi säilynyt. Vaan ei, minun hengen vaarantanut tilanne oli hänelle vitsi.
Nauraminen aiheutti sen etten enää koko suhteen aikana luottanut mieheen vastaavissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuollainen suhtautuminen mieheltä jo aikamoista. Vastakohtana ei todellakaan ole mikään "katumusharjoitus" vaan aito huoli ja pelästys, ja sen jälkeen helpotus, ettei sattunut pahasti.
Tässä pystyi nauramaan asiaa, kun selvisi säikähdyksellä, mutta toisin olisi voinut käydä. Tietyissä tilanteissa itsekunkin täytyy olla se vastuullinen aikuinen, eikä vähätellä omia tekojaan, vaikka ei tahallinen ollutkaan. Vahinko sattuu juuri silloin kun sitä vähiten odottaisi. Hassuttelut ja hulluttelut sitten erikseen.
Empatiakykyinen mies olisi itsekin säikähtänyt tajuttuaan mitä ajattelematon teko olisi voinut aiheuttaa omalle lapselle. Onneksi ja vain sattumalta tällä kertaa ei käynyt huonosti. Sinä sen sijaan olet hyvä äiti, joka haluaa suojella lastaan.
Itse kokisin syvää luottamuspulaa mieheen tapahtuneen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kuvittele itse olevasi miehen asemassa ja kuvittele omaa käyttäytymistäsi. Miten itse toimisit, jos toinen heti hyökkää sanoilla vastaan? Mitään ei tapahtunut, eikä ollut tarkoituksen omaista säikyttelyä. Tuskin miehesi omaa äidillisiä ominaisuuksia.
Eipä taida olla tulevaisuutta tällä liitolla. Kun on kaksi ihmistä, joissakummassakaan koskaan itsessään ei ole vikaa.
Kummallisia kommentteja.. ei siinä hassuttelussa munkaan mielestä mitään vikaa ole, ja vahinkoja ja väärinarviointeja sattuu, mutta jos töppää ja joku on vähällä saada karahkasta päähänsä, niin olisi paikallaan edes myöntää mokansa ja pahoitella jolloin päivä pääsisi jatkumaan kaikkien osalta paremmalta pohjalta. Kyllä muakin ärsyttäisi, jos jotakin olisi vähällä sattua jonkun turhanpäiväisen pelleilyn takia ja toinen vielä heittäisi sen lekkeriksi.
Joku taas ylireagoi ja näkee vaaroja kaikkialla.
Kerro, uskallatko esimerkiksi auton kyytiin vai onko dösäkuski aina hullu kaahaaja joka varmaan haluaa tappaa lapsesi?
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia kommentteja.. ei siinä hassuttelussa munkaan mielestä mitään vikaa ole, ja vahinkoja ja väärinarviointeja sattuu, mutta jos töppää ja joku on vähällä saada karahkasta päähänsä, niin olisi paikallaan edes myöntää mokansa ja pahoitella jolloin päivä pääsisi jatkumaan kaikkien osalta paremmalta pohjalta. Kyllä muakin ärsyttäisi, jos jotakin olisi vähällä sattua jonkun turhanpäiväisen pelleilyn takia ja toinen vielä heittäisi sen lekkeriksi.
Kyllä olisi varmasti paikallaan ja täydellisessä maailmassa näin tapahtuisi. Mutta jollei näin tapahdu, niin mitä sitten? Päivä pilalla, kaikkien retki pilalla, syyttelyä, huutoa kuin palosireeni, riita, kyräilyä.
Kumpi lopulta lapselle on vahingollisempaa, riski joka todellisuudessa ei realisoitunut, vai jälkikäteinen ilmapiirin myrkyttäminen ja pelästyminen äidin huudosta ja riitelystä?
Tällainen syyttelevä ihmistyyppi nimittäin löytää aina aihetta riidalle ja syyttelylle ja ihmettelee kun ei riittävän nöyriä anteeksianeluita tule.
Vierailija kirjoitti:
On mielikuvitusta että jotain voisi sattua, ja sitten on lähellä piti tilanne.
Fiksut aikuiset sopisivat yällaiset riidat jälkikäteen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Joku taas ylireagoi ja näkee vaaroja kaikkialla.
Kerro, uskallatko esimerkiksi auton kyytiin vai onko dösäkuski aina hullu kaahaaja joka varmaan haluaa tappaa lapsesi?
Jos joku kaahaisi autolla vaarantaen matkustajat ja nauraisi päälle, niin en uskaltaisi toiste hänen kyytiinsä.
Eri