Saako tuore äiti meikata ja käydä kaupassa niin...
niin että vauva on isänsä kanssa kotona 2h? Äiti ei imetä.
Kommentit (17)
Mulla 6v ja 4v lapset ja aina on ollut myös omaa aikaa sillä olen sitä tehnyt. Suihku iltaisin, aamulla pikainen hiustenlaitto ja arkimeikkiin menee 5-15min. Sitten kivat vaatteet päälle. Käydään yleensä koko perheen voimin kaupassa, mutta jos haluan mennä yksin niin olen kyllä ihan huoletta jättänyt vauvan ja 2vn isän hoidettavaksi. Samoin olen jättänyt lapset miehen kanssa kaksin käydäkseni lenkillä, kampaamossa, uimassa, lääkärissä, joululstoksilla jne.
Kyllä äiti tarvii omaa aikaa. Isä saa sitä töissä, minä äitinä saan sitä uusia kenkiä valikoidessani.
Toki nykyään 6v tyttö on alkanut myös kiinnostua "shoppailusta" joten pääsee aina silloin tällöin mukaan. :-)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:07"]Mulla olisi ollut alkuvaiheessa aikaa meikata vaikka kunnon sotamaalaus hitaasti ja harkiten, kun vauva nukkui 20 tuntia vuorokaudesta. Aikaa meikkaamiseen on ollut aina, ehkei samoissa määrin mutta on kuitenkin. Ja nykyisin vauva 8kk seuraa mielenkiinnolla vieressä ja tutkii suteja ja meikkejä :)
[/quote]
Näin meilläkin, nyt lapsi 1v 5kk ja ei pysy paikallaan koko ajan tekee kiellettyjä juttuja ja jos en huomaa huutaa vieressä. Enää en meikkaa.
[/quote]
Ja mitähän kiellettyjä juttuja tekee kokoajan? Höllää vähän ihan oman terveytesi parhaaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:07"]Mulla olisi ollut alkuvaiheessa aikaa meikata vaikka kunnon sotamaalaus hitaasti ja harkiten, kun vauva nukkui 20 tuntia vuorokaudesta. Aikaa meikkaamiseen on ollut aina, ehkei samoissa määrin mutta on kuitenkin. Ja nykyisin vauva 8kk seuraa mielenkiinnolla vieressä ja tutkii suteja ja meikkejä :)
[/quote]
Näin meilläkin, nyt lapsi 1v 5kk ja ei pysy paikallaan koko ajan tekee kiellettyjä juttuja ja jos en huomaa huutaa vieressä. Enää en meikkaa.
[/quote]
Ja mitähän kiellettyjä juttuja tekee kokoajan? Höllää vähän ihan oman terveytesi parhaaksi.
[/quote]
Hakkaa televisiota leluilla, kiipeää tuoleille ja siitä keittiön pöydälle. Kiipeää sohvalle ja siitä sohvan selkänojalle. Lisää? Jos teillä saa taapero kiivetä keiittön pöydälle huoletta, eikä teillä ole pelkoa, että se tippuu niin oho. Teillä on myös varmaan paljon rahaa jos on yksi hailee, että taapero pahoin pitelee televisiota kaiken maailma puupalikoilla ja junaradan palasilla :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:07"]Mulla olisi ollut alkuvaiheessa aikaa meikata vaikka kunnon sotamaalaus hitaasti ja harkiten, kun vauva nukkui 20 tuntia vuorokaudesta. Aikaa meikkaamiseen on ollut aina, ehkei samoissa määrin mutta on kuitenkin. Ja nykyisin vauva 8kk seuraa mielenkiinnolla vieressä ja tutkii suteja ja meikkejä :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hakkaa televisiota leluilla, kiipeää tuoleille ja siitä keittiön pöydälle. Kiipeää sohvalle ja siitä sohvan selkänojalle. Lisää? Jos teillä saa taapero kiivetä keiittön pöydälle huoletta, eikä teillä ole pelkoa, että se tippuu niin oho. Teillä on myös varmaan paljon rahaa jos on yksi hailee, että taapero pahoin pitelee televisiota kaiken maailma puupalikoilla ja junaradan palasilla :)
[/quote]
Tai sitten tuolla ei ole lapsia tai oma käärö on vasta siinä vaiheessa, että on juuri tajunnut omistavansa kädet ja ainoa liikkuminen mitä se tekee on mussuttaa niitä käsiä.
Suomi on vapaa maa- meikka hyvä ihminen
Keneltä ap sait palautetta?
Meillä vauva 3 kk ja käyn lähes joka ilta koiran kanssa lenkillä ja joskus jopa kaupassa ilman vauvaa, joka on tuon ajan isänsä kanssa kotona.
[/quote] Hakkaa televisiota leluilla, kiipeää tuoleille ja siitä keittiön pöydälle. Kiipeää sohvalle ja siitä sohvan selkänojalle. Lisää? Jos teillä saa taapero kiivetä keiittön pöydälle huoletta, eikä teillä ole pelkoa, että se tippuu niin oho. Teillä on myös varmaan paljon rahaa jos on yksi hailee, että taapero pahoin pitelee televisiota kaiken maailma puupalikoilla ja junaradan palasilla :)
[/quote]
Meillä ainakin lapselle opetetaan asiat joita ei saa tehdä, kuten tuollaista. Yrittää välillä, mutta sitten muistutetaan ja ihan nätisti yleensä uskoo eikä ole koko ajan yrittämässä.
Missä vitussa on kuri tämän päivän lapsilta???? etkö jaksa kieltää ja opettaa, minusta raskaampaa olisi tuollainen lapsen tottelemattomuus.
Ei saa vaan pitää pitää käsiraudoilla kiinni patterissa meikittömänä ja rasvasilla hiuksilla
Kuka tällasia edes kysyy, miten olis se kuuluisa MAALAISJÄRKI MENET KAUPPAAN JOS SILTÄ TUNTUU
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:51"]La-ilmo teht apsta.
[/quote]
XDDDD
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:50"]Ei saa vaan pitää pitää käsiraudoilla kiinni patterissa meikittömänä ja rasvasilla hiuksilla
[/quote]
Sain nimittäin paskamyrskyn niskaan tästä :D olen kuulema oikein hyljännyt lapseni kun kauppaan menin ja "on ollut aikaa oikein paklatakin" (arkimeikki johon menee n. 5min :D ) -ap
Mulla olisi ollut alkuvaiheessa aikaa meikata vaikka kunnon sotamaalaus hitaasti ja harkiten, kun vauva nukkui 20 tuntia vuorokaudesta. Aikaa meikkaamiseen on ollut aina, ehkei samoissa määrin mutta on kuitenkin. Ja nykyisin vauva 8kk seuraa mielenkiinnolla vieressä ja tutkii suteja ja meikkejä :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:07"]Mulla olisi ollut alkuvaiheessa aikaa meikata vaikka kunnon sotamaalaus hitaasti ja harkiten, kun vauva nukkui 20 tuntia vuorokaudesta. Aikaa meikkaamiseen on ollut aina, ehkei samoissa määrin mutta on kuitenkin. Ja nykyisin vauva 8kk seuraa mielenkiinnolla vieressä ja tutkii suteja ja meikkejä :)
[/quote]
No nii-in! :D napero nukkuu 16-20h, herää lähinnä syömään ja möllöttelemään niin tää on nyt hylkäys kun käyn prismassa ja vauva on oikein isänsä kanssa :O
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:07"]Mulla olisi ollut alkuvaiheessa aikaa meikata vaikka kunnon sotamaalaus hitaasti ja harkiten, kun vauva nukkui 20 tuntia vuorokaudesta. Aikaa meikkaamiseen on ollut aina, ehkei samoissa määrin mutta on kuitenkin. Ja nykyisin vauva 8kk seuraa mielenkiinnolla vieressä ja tutkii suteja ja meikkejä :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:50"]Ei saa vaan pitää pitää käsiraudoilla kiinni patterissa meikittömänä ja rasvasilla hiuksilla [/quote] Sain nimittäin paskamyrskyn niskaan tästä :D olen kuulema oikein hyljännyt lapseni kun kauppaan menin ja "on ollut aikaa oikein paklatakin" (arkimeikki johon menee n. 5min :D ) -ap
[/quote]
Haha, kuka tuollaista meni sulle laukomaan? :D