Aktiivisuus ranneke
Mielipiteitä mikä ranneke on paras ja mikä niistä toimii mielestäsi parhaiten Samsungin S4 kanssa yhteen?
sain siis "lahjakortin" jossa luvattiin ostaa minulle sellainen ranneke jonka haluan.
Kommentit (63)
Minulle rannekkeen tärkeimmät ominaisuudet olisivat että sitä voi käyttää uidessa ja että se muistuttaisi minua, jos istun liian pitkään (istumatyö). Kolmas tärkeä ominaisuus olisi voida seurata sykettä uidessa/vesiliikunnassa, vaikka ylimääräiset sykemittarin... mutta tällaisia ei taida olla?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:40"]
Minulle rannekkeen tärkeimmät ominaisuudet olisivat että sitä voi käyttää uidessa ja että se muistuttaisi minua, jos istun liian pitkään (istumatyö). Kolmas tärkeä ominaisuus olisi voida seurata sykettä uidessa/vesiliikunnassa, vaikka ylimääräiset sykemittarin... mutta tällaisia ei taida olla?
[/quote] Garmin täyttää kaksi ensimmäistä ominaisuutta. En tiedä pystyykö mikään kaikkiin kolmeen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:40"]
[/quote] Garmin täyttää kaksi ensimmäistä ominaisuutta. En tiedä pystyykö mikään kaikkiin kolmeen.
[/quote]Juu, samoin Polar Loop. Se kolmas olisi hyvä, kiinnostaisi seurata onko vesiliikunta niin tehokasta kuin väitetään. Pääasiallinen liikuntamuotoni... :)
Hei Polar Loopin käyttäjät! Käytättekö sitä ihan koko ajan, suihkussakin? Ja miten helpot ne leikkaamiset yms. oli? Itse sain sellaisen ja jotenkin se leikkely tuntuu niin lopulliselta.. :D
Harmi että Garminista löytyy niin vähän blogiarvosteluja, Loopista on vaikka kuinka monta. Varmaan on panostettu blogimarkkinointiin enemmän, kun on suomalainen tuote. Garmin oli myös saanut aika huonon arvosanan monessa verkkokaupassa, mutta syytä ei missään kerrottu.
Taidan kääntyä Loopin puoleen.
Ainakin Polarin omilla sivuilla sanottiin että voi käytää vesiurheilussa ja että olisi yhteensopiva s4 kanssa.
Nyt vain sitten katsomaan mistä sen saa edullisimmin. Taidan sen maanantaina hakea itselleni.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:52"]
Ainakin Polarin omilla sivuilla sanottiin että voi käytää vesiurheilussa ja että olisi yhteensopiva s4 kanssa.
Nyt vain sitten katsomaan mistä sen saa edullisimmin. Taidan sen maanantaina hakea itselleni.
Ap.
[/quote] Prismassa oli ainakin joulun alla 69 Euroa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:52"]
Ap.
[/quote] Prismassa oli ainakin joulun alla 69 Euroa.
[/quote]Ja Verkkokaupassa noin euron vähemmän. Että mikä nyt parhaiten itselle sopii.
Mutta ei kai vesiurheilussa nyt kuitenkaan tule askelia?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:48"]
Hei Polar Loopin käyttäjät! Käytättekö sitä ihan koko ajan, suihkussakin? Ja miten helpot ne leikkaamiset yms. oli? Itse sain sellaisen ja jotenkin se leikkely tuntuu niin lopulliselta.. :D
[/quote] Otan suihkussa pois, vaikka vedenpitävä onkin. Leikkaaminen jännitti minuakin, leikkasin palan kerrallaan, ja sovitin ranteeseen. vieläkin olisi vara leikata yksi, mutta annan olla vähän löysä. Hyvin mittaa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:55"]
Mutta ei kai vesiurheilussa nyt kuitenkaan tule askelia?
[/quote]Hmm, no ainakin hydrobicissa. Mutta ei kai ne askelet ole tärkeitä, vaan aktiivisuus? Kädethän siinä heiluu, lajista riippumatta, ja sitä ranneke mittaa.
[/quote]
En käytä, mutta pitäisi kyllä kestää vettä. Helppo se on säätää, vie ehkä about minuutin.
20:lle tiedoksi, että MIKÄÄN AKTIIVISUUSRANNEKE EI MITTAA ASKELEITA. Oikeasti. Niissä ei ole piuhaa jalkoihin, johan se nyt olisikin hankala?.. Ne siis mittaavat oikeasti käsien liikettä. Näin ollen Esim. pyöräilyä ei mitata kuin korkeintaan sykkeen kautta (mikäli ranneke mittaa sitä), ja toisaalta esim. silittäminen on rannekkeen mielestä liikuntaa...
vesijuoksussa siis mittaa käsien liikettä, mikä onkin olennainen osa vesijuoksua.
Eli siis jos neulon sukkaa, ranneke kuvittelee että liikun?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:00"]
[/quote]
En käytä, mutta pitäisi kyllä kestää vettä. Helppo se on säätää, vie ehkä about minuutin.
20:lle tiedoksi, että MIKÄÄN AKTIIVISUUSRANNEKE EI MITTAA ASKELEITA. Oikeasti. Niissä ei ole piuhaa jalkoihin, johan se nyt olisikin hankala?.. Ne siis mittaavat oikeasti käsien liikettä. Näin ollen Esim. pyöräilyä ei mitata kuin korkeintaan sykkeen kautta (mikäli ranneke mittaa sitä), ja toisaalta esim. silittäminen on rannekkeen mielestä liikuntaa...
vesijuoksussa siis mittaa käsien liikettä, mikä onkin olennainen osa vesijuoksua.
[/quote] Juuri luin arvostelun polar loopista ja häntä harmitti, kun ei mitannut käsien liikettä ollenkaan. Myöskin rankan joogatunnin oli jättänyt vähäiseksi aktiivisuudeksi. Mutta muuten oli oikein tyytyväinen rannekkeeseen.
Mittaako LOOP uniaktiivisuutta tai unen laatua?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:04"]
Mittaako LOOP uniaktiivisuutta tai unen laatua?
[/quote] juu
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote] Juuri luin arvostelun polar loopista ja häntä harmitti, kun ei mitannut käsien liikettä ollenkaan. Myöskin rankan joogatunnin oli jättänyt vähäiseksi aktiivisuudeksi. Mutta muuten oli oikein tyytyväinen rannekkeeseen.
[/quote]
Just tämän vuoksi en itse ole koskaan edes harkinnut aktiivisuusranneketta, vaikka liikun paljon ja tykkään seurara tilastoja. Harrastan paljon spinningiä. Ei liiku kädet ei. Lihaskunnon treenaan kehonpainolla eli paljon punnerruksia, dippejä, lankkuja ja leuanvetoja. Kaikissa noissa kädet pysyy paikallaan ja kroppa liikkuu. Dynaamista vinyasa-joogaakin harjoittelen useita tunteja viikossa. Ei siinäkään käsiä heilutella, vaikka hiki tuleekin ja jalat hapottaa. Turha kapistus siis mulle!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
Just tämän vuoksi en itse ole koskaan edes harkinnut aktiivisuusranneketta, vaikka liikun paljon ja tykkään seurara tilastoja. Harrastan paljon spinningiä. Ei liiku kädet ei. Lihaskunnon treenaan kehonpainolla eli paljon punnerruksia, dippejä, lankkuja ja leuanvetoja. Kaikissa noissa kädet pysyy paikallaan ja kroppa liikkuu. Dynaamista vinyasa-joogaakin harjoittelen useita tunteja viikossa. Ei siinäkään käsiä heilutella, vaikka hiki tuleekin ja jalat hapottaa. Turha kapistus siis mulle!
[/quote]
Ei se siinä mielessä mikään turha kapistus ole, että se voi esim. ehkäistä pitkiä paikallaan aktiiviliikkujallakin. Istuminen on yhtä vaarallista myös niille, jotka harrastavat liikuntaa. Eli jos istut 10 H päivässä ja liikut kaksi, olet samalla lailla riskiryhmään.
Täälläkin käytössä polar loop. Tyytyväinen olen siihen miten mukavalta tuntuu kädessä. En ole käyttänyt rannekelloa yms vuosiin ja heti loop tuntui mukavalta. Mutta todellisen aktiivisuuden mittaamiseen tarvii sykevyön. Minä liikun paljon vaunuja työnnellen; pelkällä rannekkeella mitatessa seison suurimman osan siitä ajasta, mutta sykemittarin avulla näyttää mun kuntoilleen.
Riippuu tosiaan siitä, mitä ominaisuuksia kaipaat. Kaikissa ei ole edes näyttöä vaan tarvitaan linkitys koneeseen tai kännykkään eikä toimi kaikilla kännykkämalleilla. Minulla on Garminin Vivofit ja Samsungin puhelin ja tämän pystyy linkittämään sekä puhelimeen että koneeseen, mutta toimii myös itsenäisenä mittarina ilman linkitystä. Laiskanlaisesti on tullut linkitettyä, vaikka esim unen seurantaan linkityksen tarvitsee. Toimii tosiaan patterilla eli kätevä. Muuten suosittelisin, mutta mittari ei mielestäni ole erityisen nätti ja siitä tulee vähän miinusta. Polarista ei ole kokemusta, mutta se on kyllä kivan näköinen ainakin.