Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisuus ranneke

Vierailija
27.12.2014 |

Mielipiteitä mikä ranneke on paras ja mikä niistä toimii mielestäsi parhaiten Samsungin S4 kanssa yhteen?

sain siis "lahjakortin" jossa luvattiin ostaa minulle sellainen ranneke jonka haluan.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa liikkumisestaan tarkempaa tietoa, niin sitten kannattaa ottaa Polar Loopin rinnalle syhkevyö ja käyttää sitä silloin, kun oikeasti urheilee, niin saa tarkat syketiedot. Muu aika sitten pelkästään ranneke. Otse ostin Polar loopin miehelle isänpäivälahjaksi ja nyt jouluna lisukkeeksi sykevyön. On ollut tosi tyytyväinen uni- ja aktiivisuustietoihin, syketiedot antavat lisämotivaatiota pontevempaan urheiluun.

Vierailija
22/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:19"]

Mielipiteitä mikä ranneke on paras ja mikä niistä toimii mielestäsi parhaiten Samsungin S4 kanssa yhteen?

sain siis "lahjakortin" jossa luvattiin ostaa minulle sellainen ranneke jonka haluan.

[/quote] Olen ainakin erittäin tyytyväinen Polar Loopiin. Ei hiosta yhtään ranteessa, on vedenpitävä, ohjelma on helppokäyttöinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Garmin on paras, koska toimii paristoilla ja toimii myös sykemittarina. Kannattaa miettiä,  mitä ominaisuuksia kaipaat mittarilla.  

Vierailija
24/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:22"]

[/quote] Olen ainakin erittäin tyytyväinen Polar Loopiin. Ei hiosta yhtään ranteessa, on vedenpitävä, ohjelma on helppokäyttöinen. 

[/quote]Eikös Polar Loop melkein vaadi sen iPhonen kaveriksi?

Vierailija
25/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen osuu asian ytimeen. Mitä toimintoja kaipaat?

itselläni on Polarin Loop, ja se on erittäin helppokäyttöinen. Sykemittarirannekettakin olen kokeillut paria erilaista, ja niissä on syke kovin "sinnepäin" eli eivät korvaa oikeaa sykemittaria. Mieti, millä vekottimella haluat tietoja seurata, esim. loopissa näkyy askelmäärät ja kalorit itse rannekkeesta, toimii myös kellona - joissain malleissa ei näy kuin joku valopalkki, ja tiedot pitää tarkemmin tarkistaa aina joko kännykän tai tietokoneen kautta (itse pidän tuollaista ihan liian vaivalloisena. Loopin tiedot ladataan tietokoneelle, voi laatia tilastoa, itseäni ei kiinnosta pätkääkään)

Vierailija
26/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:25"]

[/quote] Jos tärkeä pointti on se, että lähettää muistutuksen olemaan aktiivinen. Itse olen sen verran aktiivinen muutenkin, että en sitä ominaisuuutta kaipaa.

Vierailija
27/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loop jätti Grit Strength tunnin vähäiseksi aktiivisuudeksi :/

Vierailija
28/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sykemittari, ei aktiivisuusranneketta. Aktiivisuusranneke sopii käsittääkseni parhaiten laiskalle liikkujalle, joka motivoitua nousemaan sohvan nurkasta sen avulla. Vähänkään aktiivisemmin liikkuvalle sopii paremmin sykemittari, joka kertoo paremmin liikunnan tehosta, kunnon kehityksestä ja auttaa liikkumaan sopivalla sykkeellä. Sykemittarin kanssa ei myöskään tule sitä ongelmaa, että käsien liikkuminen/liikkumattomuus vaikuttaisi tulokseen. Joitakin aktiivisuusrannekeita kai voi myös liittää sykemittariin, jos oikein haluaa hifistellä.

Vierailija
29/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:05"]

Minulla loop jätti Grit Strength tunnin vähäiseksi aktiivisuudeksi :/

[/quote]

No sehän onkin semmonen palautteleva kevyt välipäivän jumppa :D

t.28

Vierailija
30/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:48"]

Hei Polar Loopin käyttäjät! Käytättekö sitä ihan koko ajan, suihkussakin? Ja miten helpot ne leikkaamiset yms. oli? Itse sain sellaisen ja jotenkin se leikkely tuntuu niin lopulliselta.. :D

[/quote]

En käytä, mutta pitäisi kyllä kestää vettä. Helppo se on säätää, vie ehkä about minuutin.

20:lle tiedoksi, että MIKÄÄN AKTIIVISUUSRANNEKE EI MITTAA ASKELEITA. Oikeasti. Niissä ei ole piuhaa jalkoihin, johan se nyt olisikin hankala?.. Ne siis mittaavat oikeasti käsien liikettä. Näin ollen Esim. pyöräilyä ei mitata kuin korkeintaan sykkeen kautta (mikäli ranneke mittaa sitä), ja toisaalta esim. silittäminen on rannekkeen mielestä liikuntaa...

vesijuoksussa siis mittaa käsien liikettä, mikä onkin olennainen osa vesijuoksua.

[/quote] Juuri luin arvostelun polar loopista ja häntä harmitti, kun ei mitannut käsien liikettä ollenkaan. Myöskin rankan joogatunnin oli jättänyt vähäiseksi aktiivisuudeksi. Mutta muuten oli oikein tyytyväinen rannekkeeseen.

[/quote]

Just tämän vuoksi en itse ole koskaan edes harkinnut aktiivisuusranneketta, vaikka liikun paljon ja tykkään seurara tilastoja. Harrastan paljon spinningiä. Ei liiku kädet ei. Lihaskunnon treenaan kehonpainolla eli paljon punnerruksia, dippejä, lankkuja ja leuanvetoja. Kaikissa noissa kädet pysyy paikallaan ja kroppa liikkuu. Dynaamista vinyasa-joogaakin harjoittelen useita tunteja viikossa. Ei siinäkään käsiä heilutella, vaikka hiki tuleekin ja jalat hapottaa. Turha kapistus siis mulle!

[/quote]

Selevä!

Vierailija
32/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:02"]

Eli siis jos neulon sukkaa, ranneke kuvittelee että liikun?

[/quote]

Juuri niin. Ne antavat siis osviittaa liikkumismääristäsi,eivät mitään kovaa faktaa.

Vierailija
33/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:48"]

Hei Polar Loopin käyttäjät! Käytättekö sitä ihan koko ajan, suihkussakin? Ja miten helpot ne leikkaamiset yms. oli? Itse sain sellaisen ja jotenkin se leikkely tuntuu niin lopulliselta.. :D

[/quote]

En käytä, mutta pitäisi kyllä kestää vettä. Helppo se on säätää, vie ehkä about minuutin.

20:lle tiedoksi, että MIKÄÄN AKTIIVISUUSRANNEKE EI MITTAA ASKELEITA. Oikeasti. Niissä ei ole piuhaa jalkoihin, johan se nyt olisikin hankala?.. Ne siis mittaavat oikeasti käsien liikettä. Näin ollen Esim. pyöräilyä ei mitata kuin korkeintaan sykkeen kautta (mikäli ranneke mittaa sitä), ja toisaalta esim. silittäminen on rannekkeen mielestä liikuntaa...

vesijuoksussa siis mittaa käsien liikettä, mikä onkin olennainen osa vesijuoksua.

[/quote] Juuri luin arvostelun polar loopista ja häntä harmitti, kun ei mitannut käsien liikettä ollenkaan. Myöskin rankan joogatunnin oli jättänyt vähäiseksi aktiivisuudeksi. Mutta muuten oli oikein tyytyväinen rannekkeeseen.

[/quote]

No, luit väärin. Se nimenomaan - kuten kaikki aktiivisuusrannekkeet - mitta käsien liikettä, siis tietenkin vain sen käden, jossa ranneke on. Mitä oikein kuvittelitte, että se jotenkin säteelle aistii, miten joku muu raaja liikkuu...?

;-)

Vierailija
34/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKTIIVISUUSRANNEKE!!!!

Vierailija
35/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on turha kapistus jos saa mut edes kerran kaksi viikossa ylös sohvalta ja liikkumaan!
Lisäksi se on vesitiivis joten voin käyttää sitä töissä kellona

Vierailija
36/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:02"]Eli siis jos neulon sukkaa, ranneke kuvittelee että liikun?
[/quote]
Olen kuullut, että Polar loop olisi mitannut jonkun testaamana kutomisesta askelia. Oma Vivofitini ei ota askelia esim hiiren käytöstä. Kutomista en ole kokeillut, mutta ei tuo kyllä käden heilutuksestakaan askelia ota. Hularenkaan pyörityksestä ottaa askelia, vaikka kädet ei heilu.

Vierailija
37/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:25"]

[/quote] Jos tärkeä pointti on se, että lähettää muistutuksen olemaan aktiivinen. Itse olen sen verran aktiivinen muutenkin, että en sitä ominaisuuutta kaipaa.

[/quote]

Siitä rannekkeesta näkee itse koska tahansa, paljonko uupuu päivätavoitteesta, ja miten paljon esim. pitäisi kävellä tai juosta. En käytä Loopin kanssa mitään oheislaitetta, toimii pelkästäänkin.

5

Vierailija
38/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää paljonko tulee liikuttua (todella aktiivinen seisomatyö ja pitkät vuorot), kellon ominaisuus ois iso plussa, ettei tarvitse siksi vielä kelloa lisäksi ja ei olisi pahitteeksi jos jossain kohtaa ranneke vähän patistaisi liikkumaan vapaa-ajallakin. Kiinnostaisi siis tietää paljonko tarvitsisi vielä liikkua lisää (jos noin nyt voi sanoa). Sykkeet tietysti kanssa plussaa mutta ei pääasia.
Tuosta puhelimeen yhteen sopivuudesta olen kuullut joten siksi laitoin aloitukseen tuon puhelinmallin.

ap.

Vierailija
39/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin huomauttaa, jos olen ollut liian pitkään paikallani, minusta tämä on hyvä ominaisuus kun olen istumatyössä. T: tuo edellinen 

Vierailija
40/63 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi viitoselle. Loopin paras puoli on, että siitä itsestään saa ulos hyvin infoa. En jaksa räpeltää kännykän tai läppärin kanssa, Looppia ei tarvitse kuin painaa, niin saa näkyviin päivän liikuntamäärät, askeleet, kalorit ja tavoitteesta puuttuvan liikuntamäärän. Ja kellon tietenkin. Toimii minulla jatkuvasti kellon sijasta, ei tarvitse erikseen rannekelloakin ranteeseen.

Voitti muuten Kuningaskuluttajan testin, mutta siinä oli tosin vain kolme ranneketta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/05/testissa-hyvinvointirannekkeet-mittaamiseen-jaa-koukkuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän