Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiimalasivartalo "ihanne"

Vierailija
27.12.2014 |

Menee minne tahansa, tiimalasivartaloa pidetään seksikkäimpänä muotona naisella. Moni unohtaa sen seikan, että siinä täytyy olla aikas laiha. Vähänkin jos painoa liikaa, kroppa on naurettavan näköinen, epäsopusuhtainen. Itsellä kapea vyötärö, joka vain korostaa jenkkisten suuruutta. Moni vaate ei sovi päälle, kun joko rinnoista kiristää tai maha näyttää järkyttävältä.

Peiliin katsoessa yläkroppa on laihan ihmisen ja alakroppa lihavan. Toki jos olisin laihempi, paljonkin, keho näyttäisi kauniimmalta. Mutta milläs saatkaan laihdutettua vain paikallisesti? Läski lähtee vain ylhäältä ja vyötäröstä, yhä kaventaen sitä ja täten korostaen yhä enemmän läskiä alakroppaa.

Pyöräilyn olen kuullut auttavan ja sitä olen jo jonkin aikaa harrastanut. Päärynävartaloisten pulmista olen myös yrittänyt lukea ja löytää vinkkejä alakropan laihduttamiseen. 

Kyllä sitä mielummin olisi tasapaksu, niin ei jokin tietty kohta kropassa eroittuisi niin paljoa. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:13"]

Sinun vartalomuotosi kuullostaa päärynältä. Itse olen tiimalasi 90-57-90, oletko mitannut omia mittojasi?

[/quote]

Huh, kuinka kapea vyötärö? Onko sulla korsetti? Ja kuva olis kiva...

Vierailija
42/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:59"]

Menee minne tahansa, tiimalasivartaloa pidetään seksikkäimpänä muotona naisella. Moni unohtaa sen seikan, että siinä täytyy olla aikas laiha. Vähänkin jos painoa liikaa, kroppa on naurettavan näköinen, epäsopusuhtainen. Itsellä kapea vyötärö, joka vain korostaa jenkkisten suuruutta. Moni vaate ei sovi päälle, kun joko rinnoista kiristää tai maha näyttää järkyttävältä.

Peiliin katsoessa yläkroppa on laihan ihmisen ja alakroppa lihavan. Toki jos olisin laihempi, paljonkin, keho näyttäisi kauniimmalta. Mutta milläs saatkaan laihdutettua vain paikallisesti? Läski lähtee vain ylhäältä ja vyötäröstä, yhä kaventaen sitä ja täten korostaen yhä enemmän läskiä alakroppaa.

Pyöräilyn olen kuullut auttavan ja sitä olen jo jonkin aikaa harrastanut. Päärynävartaloisten pulmista olen myös yrittänyt lukea ja löytää vinkkejä alakropan laihduttamiseen. 

Kyllä sitä mielummin olisi tasapaksu, niin ei jokin tietty kohta kropassa eroittuisi niin paljoa. 

[/quote]

Sulla on jotenkin täysin hakusessa mitä vartalomali tarkoittaa. Se muodostuu luuston rakenteesta, joten ei yleensä rajust muutu painon muuttuessa.

Tiimalasivartalo tyypillisimmään on sellainen melko lyhyt nainen, jolla on melko kapeat hartiat. Sen sijaan rinnat ovat normaalia suuremmat tai edes kookkaat. Rinnan- ja lantionympärys on suunnilleen sama. Ja vyötärö vain 0.7 tai alle lantiosta.Sivusta katsoen muodostuu kuuluisa S-mallinen siluetti.

Tiimalasi on usein sellainen, jolla on luonnostaan hyvä naishormonin tuotanto ja siksi pyöreyttä rinnoissa ja lantiolla ja kyllä myös pepussa. Koko käsite 'tiimalasi' viittaakin niihin äärimmäisiin kurveihin vyötröltä rinnalle ja vyötäröltä lantiolle --- joten sun käsitys että on oltava "aikas laiha" menevät totaalisesti metsään.

Nigella on aika aito tiimalasi:

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1569070/Another-reason-why-men-like-curves.html

Jos ylävartalo on laiha, niin vartalossa on kyse päärynamallista, eli siitähän se nimitys 'päärynä' juuri tulee että hartiat ja selkä ovat kapeat eikä rinnat ole suuret, sen sijaan lantiolla, pepussa ja nimenomaan reisissä on runsaasti rasvaa.

Tiimalasilla reidet ovat normaalit tai vain hieman täydet, mutta lantio on selvästi aina alavartalon levein kohta edestä katsoessa. Päärynällä taas reisien yläosa (ns. ratsupaikat) ovat usein levein kohta. Tiimalasilla on normaali tai lyhyt selkä, päärynällä selkä on usein pitkä. Vyötärö voi olla kapea mutta se on usein korkealla tai muuten loiva, joten tiimalasin kaltaisia kurveja ei muodostu.

http://realsimpleblog.files.wordpress.com/2012/02/cf_pear_fruit.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:40"]

Eikös tiimalasilla ole leveät hartiat? Päärynällähän on kapeat ja paino ja muodot kertyy alas?

[/quote]

Nr. 28 sanoi hyvin: Tiimalasivartalo tyypillisimmään on sellainen melko lyhyt nainen, jolla on melko kapeat hartiat

Tiimalasivertaloon ei mitenkään oleellisesti kuulu leveät hartiat. Voi ne olla, tai olla olematta, mutta kyllä nainen tiimalasilta näyttää, vaikka olisi luiskahartiainen, jos vaan rintoja on tarpeeksi. Siis tarpeeksi omaan kokoon ja muuhun vartaloon nähden. Ei tarvitse olla mikään E-kuppi.

Vierailija
44/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Anteeksi, vaikutan varmasti koko ketjun takia tyhmältä ja ties miltä, olen luullut ymmärtäväni edes jotain vartaloista. Nähtävästi en.

Mutta nettitestin tulokseksi sain, että vyötärön suhde lantioon olisi 0,73. Mutta kai päärynäkroppainen voi myös tuollaisen tuloksen sitten saada. Noh mitäs sen tästä sitten enempää. Toivotan hyvää uuttavuotta palstalaisille! :)

Vierailija
46/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis edellinen. Ei ajatus kulje näköjään yhtään

Vierailija
47/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:13"]

Sinun vartalomuotosi kuullostaa päärynältä. Itse olen tiimalasi 90-57-90, oletko mitannut omia mittojasi?

[/quote]

Vau! Onpas sula pienenpieni vyötärö! Kerro salaisuutesi, heti. Oletko miten pitkä?
[/quote]

Pituutta 165cm, paino noin 50kg :) Teen viitenä päivänä viikossa vatsalihasliikkeitä, erilaisia ja päälle hoover. Ennen vatsalihasten tekoa vyötärö oli lähemmäks 70cm, aloitin 2v sitten. Eli kaksi vuotta putkeen olen tehnyt viitenä päivänä viikossa, ei ole mitään taikatemppuja tai ihmedieettejä, olen pahoillani :D Töitä pitää tehdä. Aloitin 150:lla vatsalla ja nyt pystyn tekemään jopa 2 000, mutta teen arkisin 200-500 vatsalihasliikettä/päivä.

Vierailija
48/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen ja muodoltani tiimalasi.

Vierailija
49/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mitat 92/68/92 eli kai tiimalasiksi voi tituureta. Hassu juttu vaan, jos se on ihanne, niin yläosat täytyy ostaa koosta 38-40 tai M ja alaisat 34-36 ja S. Tarkoittaa siis sitä, että normi nainen keskimääräisesti (vaatetusteollisuuden mukaan) pienempi ylhäältä ja suurempi alhaalta, ja tiimalasikroppa on miesten keksimää ihannetta.

Itsellä hyvät geenit ja treenan paljon.

Vierailija
50/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:14"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:07"] Entä jos on laiha, mutta omaa kapean vyötärön ja leveän lantion? Ja olkapäät kohtisuorassa lantion kanssa. Tissit on pienet. [/quote]

Päärynä. [/quote] Tää on kyllä mielenkiintoinen. Jotkut on sanonu päärynäks ja jotkut tiimalasiks. Koska lantio ei oo kuitenkaan leveämpi kuin olkapäät. [/quote] Tiimalasilla on aina vyötärö. Ja tiimalasilla on rinnat eli pienet tissit kertoo jo sen, ettet ole tiimalasi. Sä olet ihan selvä päärynä. Ei sitä ylävartalon mallia olkapäillä mitata, vaan rinnoilla! [/quote] No kuinka isot hinkit pitää olla että on tiimalasi? :D B? D? E?

[/quote]

Tiimalasivartalossa on kapea vyötärönympärys - ja rintojen ja lantionympärys on yhtäsuuri tai likimain yhtäsuuri - ja siis vyötärö on selvästi kapeampi. Vartalossa on siis selvät kurvit. Lihoessa tiimalasivartalo säilyttää ne kurvinsa eli rasvaa kerääntyy tasaisest joka paikkaan niin, että vartalon suhteet pysyvät samoina.

http://en.wikipedia.org/wiki/Female_body_shape
[/quote]

ahaa! Kiitos! Kaivoin mittanauhan esiin ja mittailin: 85-64-86 voihan jouluruoka...

Vierailija
51/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Huh, kuinka kapea vyötärö? Onko sulla korsetti? Ja kuva olis kiva...
[/quote]

Olen miettinyt kuvan laittamista tänne, kun ihmiset eivät tunnu uskovan ilman kuvaa, joten enköhän joskus tässä lisää sen kuvan tälle palstalle :) Ennen kesää. Korsettia ei ole, mutta olen ajatellut sellisen ostamista, koska haluaisin vyötäröstä vielä muutaman sentin pois.