Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis kuolemaan sodassa?

Vierailija
23.10.2021 |

HS:ssa on tänään mainio mielipidekirjoitus, jossa rinnastetaan koronarokotus ja yleinen asevelvollisuus. Kannattaa lukea ihan kokonaan loppuun asti, sillä lopussa on se pistävin pointti:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008351236.html

Sen voin sanoa, että itse en sotimaan suostuisi. Miksi minun pitäisi uhrautua kaikkien näiden ylipainoisten, rikkaiden ja hyväosaisten puolesta? Enhän olisi itse enää edes nauttimassa Suomesta, jos sodassa kuolisin tai jos vammautuisin, niin en saisi mitään riittäviä korvauksia. Edellisenkin sodan jälkeen veteraanit joutuivat kerjuulle.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puolustmamaan kotiaan ja perhettään?" Sodan tullen perhe ja läheiset lähtisivät pakoon naapurimaihin. Ja kodilla ei ole niin väliä, suurin osa ihmisistä asuu kuitenkin vuokralla. Ehkä jos koko maailma menisi nurin eikä pakopaikkaa olisi niin puolustustahtoa saattaisi löytyä, mutta ensisijaisesti jokaisella varmaan olisi mielessä kuitenkin paeta jonnekin turvalliseen maahan kuin jäädä taistelemaan.

Ukrainan Donetskissakin kävi niin. Valtaosa osa ukrainalaisista lähti maan länsiosiin, ja jäljelle jäi venäläismieliset sekä pieni joukko kansallismielisiä taistelijoita. Samoin toimittaisiin varmaan Suomessakin, eli suurin osa taviksista lähtisi lätkimään tai yrittäis elää miehittäjän kanssa.

Mistä tuon repäisit? Suomessa suurin osa ihmisistä asuu omistusasunnossa. Vai tarkoititko jotain muuta maata?

Itse asun vuokralle kerrostalossa. En ala puolustamaan asuntosijoittajan omaisuutta asettaen henkeäni alttiiksi.

Köyhän ihanaa katkeruutta! <3

Olen pienituloinen, mutta miksi ihmeessä olisin katkera toisten osaamisesta ja yritteliäisyydestä? Hukkaan heitettyä aikaa.

Mieluummin katkera ja hengissä kuin "kunniakkaana" sotimaan rikkaiden hyväosaisten puolesta, jotka ovat saaneet syntymässään enemmän kuin toiset.

Elämäsi on varmasti vaikeaa katkeruuden loputtomassa suossa. 

Olen pahoillani.

Pitäisi siis olla nöyrä ja kuolla rikkaiden ja hyväosaisten puolesta? Sinä voit uhrautua, minä nautin omannäköisestä elämästäni.

Pikku vinkki Putinin kamulle: nyt ei ole sotaa. :D

Vierailija
122/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaunis on kuolla, kun joukkosi eessä urhona kaadut,

Taistellen puolesta maas, puolesta heimosikin.

Hehkuvin mielin puoltaan nouse syntymämaatas,

Riemuiten lastesi vuoks uhriksi henkesi suo!

Eespäin voittohon siis, te sankarit vahvat ja nuoret!

Väistymys mielestä pois! Pelvosta tunnetta ei.

Joukon maine mustuvi aina, kun vimmassa taiston

Nuorien eessä sä vaan vanhuksen kuolevan näät.

Nuorukaiselle kuolla kuuluu, kun hällä vielä

kutrissa tuoksuavat nuorteat kukkaset on.

Naisista kaunis, miehistä rohkea aina hän olkoon,

Taistossa kaatuen hän kaunis on kuolossa myös."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puolustmamaan kotiaan ja perhettään?" Sodan tullen perhe ja läheiset lähtisivät pakoon naapurimaihin. Ja kodilla ei ole niin väliä, suurin osa ihmisistä asuu kuitenkin vuokralla. Ehkä jos koko maailma menisi nurin eikä pakopaikkaa olisi niin puolustustahtoa saattaisi löytyä, mutta ensisijaisesti jokaisella varmaan olisi mielessä kuitenkin paeta jonnekin turvalliseen maahan kuin jäädä taistelemaan.

Ukrainan Donetskissakin kävi niin. Valtaosa osa ukrainalaisista lähti maan länsiosiin, ja jäljelle jäi venäläismieliset sekä pieni joukko kansallismielisiä taistelijoita. Samoin toimittaisiin varmaan Suomessakin, eli suurin osa taviksista lähtisi lätkimään tai yrittäis elää miehittäjän kanssa.

Mistä tuon repäisit? Suomessa suurin osa ihmisistä asuu omistusasunnossa. Vai tarkoititko jotain muuta maata?

Itse asun vuokralle kerrostalossa. En ala puolustamaan asuntosijoittajan omaisuutta asettaen henkeäni alttiiksi.

Olen pienituloinen, mutta miksi ihmeessä olisin katkera toisten osaamisesta ja yritteliäisyydestä? Hukkaan heitettyä aikaa.

Mieluummin katkera ja hengissä kuin "kunniakkaana" sotimaan rikkaiden hyväosaisten puolesta, jotka ovat saaneet syntymässään enemmän kuin toiset.

Olen pahoillani.

Pitäisi siis olla nöyrä ja kuolla rikkaiden ja hyväosaisten puolesta? Sinä voit uhrautua, minä nautin omannäköisestä elämästäni.

Etkö osaa lukea? Tässä keskustelussa on nimenomaan kyse siitä, että JOS tulisi sota. Ja en ole Putinin kamu eikä se, etten  halua puolustaa jonkun rikkaan hyväosaisen asuntosijoittajan omaisuutta, tee minusta sellaista. En suostuisi kuolemaan minkään maallisen tai maattoman puolesta. En välitä mitä muut minusta ajattelevat, ei kiinnosta "suuri urhoollinen miehinen kunnia". Haluan olla vain minä. Siksi en mennyt edes armeijaan.

Vierailija
124/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaunis on kuolla, kun joukkosi eessä urhona kaadut,

Taistellen puolesta maas, puolesta heimosikin.

Hehkuvin mielin puoltaan nouse syntymämaatas,

Riemuiten lastesi vuoks uhriksi henkesi suo!

Eespäin voittohon siis, te sankarit vahvat ja nuoret!

Väistymys mielestä pois! Pelvosta tunnetta ei.

Joukon maine mustuvi aina, kun vimmassa taiston

Nuorien eessä sä vaan vanhuksen kuolevan näät.

Nuorukaiselle kuolla kuuluu, kun hällä vielä

kutrissa tuoksuavat nuorteat kukkaset on.

Naisista kaunis, miehistä rohkea aina hän olkoon,

Taistossa kaatuen hän kaunis on kuolossa myös."

Niinhän se on, että nuoret miehet on helppo laittaa rintamalle tykinruoaksi, kun niillä on vielä kuvitelma omasta kuolemattomuudestaan. Se illuusio karisee kyllä sotiessa.

Vierailija
125/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssäbotit näköjään rantautuneet tännekkin. Muistakaa että mielipidevaikuttaminen ja tappiomielialan luonti on osa hybridisodankäyntiä.

Vierailija
126/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Etkö osaa lukea? Tässä keskustelussa on nimenomaan kyse siitä, että JOS tulisi sota. Ja en ole Putinin kamu eikä se, etten  halua puolustaa jonkun rikkaan hyväosaisen asuntosijoittajan omaisuutta, tee minusta sellaista. En suostuisi kuolemaan minkään maallisen tai maattoman puolesta. En välitä mitä muut minusta ajattelevat, ei kiinnosta "suuri urhoollinen miehinen kunnia". Haluan olla vain minä. Siksi en mennyt edes armeijaan.

Et tietenkään mennyt.

Kaikilla meillä on tehtävä. Sinun tehtäväsi on katkeruudestasi kirjoiittaminen vauvapalstalla.

Ihan ymmärrettävää persuille. 

Vierailija
127/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryssäbotit näköjään rantautuneet tännekkin. Muistakaa että mielipidevaikuttaminen ja tappiomielialan luonti on osa hybridisodankäyntiä.

Noloa käytöstä.

Sodassa miehet taistelivat ja naiset huolehtivat kotirintamasta, ilmavalvonnasta, miesten ruokkimisesta rintamalla, ruumiiden pesemisestä ja kaikesta mahdollisesta muusta, kun maahamme hyökättiin. Tietenkin.

Vierailija
128/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Et tietenkään mennyt.

Kaikilla meillä on tehtävä. Sinun tehtäväsi on katkeruudestasi kirjoiittaminen vauvapalstalla.

Ihan ymmärrettävää persuille. 

En ole persu, koska persupuolue puolustaa vain rikkaiden ja  hyväosaisten asioita ja köyhät nyyhkyttäjäluuserit äänestää persuja. Minä olen punavihervasemmistolainen feministi.

Vierailija
129/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä vaiheessa kun olen listinyt sata maahan hyökännyttä venäläistä.

Vierailija
131/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä vaiheessa kun olen listinyt sata maahan hyökännyttä venäläistä.

Saattaavat listiä sinut jo siinä 99. kohdalla.

Vierailija
132/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurit vielä kehtaavat vaatia puolustamaan dystopiaa jonka ovat luoneet. Pyytäkää ne sotaveteraanit puolustamaan jotka pakenivat omasta maastaan tänne hyysättäväksi.

Vierailija
133/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lollollollooolll

En todellakaan olettaisi, että suomalaisista miehistä olisi mihinkään. Näkeehän se tässä ketjussakin. Itse on naisten pidettävä huoli maastaan ja lapsistaan.

Vierailija
134/136 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Pelastaisin itseni ja perheeni keinolla millä hyvänsä. Itse en kannata sotaa missään tilanteessa, enkä todellakaan siihen osallistuisi millään tavalla. Ja kun aloittaja vertasi sotaa koronarokotuksiin, niin siihen liittyen voin sanoa että ilman muuta otin rokotukset omalla vuorollani. En kylläkään tehnyt sitä mitenkään ”yhteisen hyvän” vuoksi, vaan ihan puhtaasti siksi että se helpottaa omaa elämääni mahdollistamalla esimerkiksi sujuvamman matkustamisen ulkomaille.

Vierailija
135/136 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lollollollooolll

En todellakaan olettaisi, että suomalaisista miehistä olisi mihinkään. Näkeehän se tässä ketjussakin. Itse on naisten pidettävä huoli maastaan ja lapsistaan.

Nyt kun yhteiskunta pyörii naisten ehdoilla eikö ole ihan luonnollista että naiset hoitavat myös maanpuolustuksen jatkossa.

Vierailija
136/136 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

80-vuotta sitten vielä asema ja varallisuus oli pitkälle perittyä. Tänä päivänä tilanne on täysin toisenlainen, kun aivokapasiteetilla voi saavuttaa riittävän varallisuuden, ellei ole "kun mikään ei riitä" pakkomiellettä sairastava. Miksi ihmeessä tällainen henkilö laittaisi arpajaistodennäköisyyksillä henkensä peliin, kun voi rakentaa aivoillaan tyydyttävän elämän turvallisesti muualla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän