Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis kuolemaan sodassa?

Vierailija
23.10.2021 |

HS:ssa on tänään mainio mielipidekirjoitus, jossa rinnastetaan koronarokotus ja yleinen asevelvollisuus. Kannattaa lukea ihan kokonaan loppuun asti, sillä lopussa on se pistävin pointti:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008351236.html

Sen voin sanoa, että itse en sotimaan suostuisi. Miksi minun pitäisi uhrautua kaikkien näiden ylipainoisten, rikkaiden ja hyväosaisten puolesta? Enhän olisi itse enää edes nauttimassa Suomesta, jos sodassa kuolisin tai jos vammautuisin, niin en saisi mitään riittäviä korvauksia. Edellisenkin sodan jälkeen veteraanit joutuivat kerjuulle.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse kysymykseen, riippuisi siitä kuka on vihollinen. Mielestäni Suomelle paljon Venäjää suurempi uhka on punavihreät ja EU myönteiset. Jos Venäjä hyökkäisi, voisin jopa tukea Venäjää. Mutta punavihreitä vastaan mieleläni sotisin.

Maksetaanko sulle vai oletko vapaaehtoinen?

https://kioski.yle.fi/omat/venaja-trollit-suomessa

Maksetaanko sinulle tuosta cancel-vuohottamisesta kun leimaat tavallisia suomalaisia?

Sontiainen sinä olet.

Vierailija
82/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossakin ruoka avusta syö eniten muumaalaiset myös laittomat käy siellä passittomat . Rikolliset ei saa passia omassa maassaan ne on pakomatkalla sen takia . Oikeasti niiden kuuluisi mennä selvittämään ne rikokset omaan maahansa heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainio mielipidekirjoitus? Siis täysin absurdi mielipide jos rinnastetaan rokotukset ja maanpuolustus hyökkääjän uhatessa. Alkaa todella mennä liian pitkälle tämä keskustelu koronasta ja rokotteista.

On tuossa kirjoituksessa hieman perää. Tämä korona on näyttänyt sen, miten kansa on jakautunut ja miten esimerkiksi suorittavan alan duunarit on olleet paljon isommassa riskissä ja vastuussa koronan aikana, kuin etätöissä olevat. Heille ei ole kuitenkaan annettu siitä mitään kompensaatiota. Muutenkin alkaa tuntua, että kansa ei ponnistele kovin yhtenäisesti, vaan omat edut varmistetaan yhteisön edun edelle. Sillä asenteella ei sodassa pitkälle pötkitä. 

On ollut aika mielenkiintoista seurata korona-ajan kommentointia että yhdistääkö yhteinen vihollinen kansaa. Yllättävää kyllä aika iso osa on ollut rokotuksia vastaan ja etenkin rajoituksia vastaan. Tiedä sitten olisko sota riittävän suuri vihollinen. Ehkä olisi sillä aina voi itse lähteä karkuun mutta kuinka moni oikeasti jättäisi perheensä ja omaisensa sodan jalkoihin. Sotaa pakoon Suomeen tulleet on aika lahjakkaasti tähän kyenneet. Itse en ainakaan luottaisi siihen että perhe yhdistetään toisessa maassa.

Vierailija
84/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Joo, en todellakaan. Olen myös reservistä eronnut kun aikuistuttuani tajusin että armeijan käyminen oli virhe. Tai, no sotilasvala oli virhe. Eurostoliiton puolesta en taistele enkä eliitin. Minulla oma ainutkertainen elämäni joka on minun ja lähiomaisteni.

Itsekään en lähtisi minnekään EU:n alueelle tai muuhunkaan EU johtoiseen operaatioon mukaan vaikka yritettäisiin pakottaa. En omaa EU-identiteettiä vaan koen olevani suomalainen.

Putin limainen juoksupoika sinä olet.

Vierailija
85/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kointähti yhdistys vei tai vie Suomesta varastettua tavaraa ruokaa Pietariin varastoon . Siellä ne syö ilmaista suomipuuroa ja pitää päällään ilmaisia Suomi vaatteita kiroaa suomea ja vetää jalassa Suomesta varastettuja kenkiä .

Vierailija
86/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse kysymykseen, riippuisi siitä kuka on vihollinen. Mielestäni Suomelle paljon Venäjää suurempi uhka on punavihreät ja EU myönteiset. Jos Venäjä hyökkäisi, voisin jopa tukea Venäjää. Mutta punavihreitä vastaan mieleläni sotisin.

Maksetaanko sinulle tuosta cancel-vuohottamisesta kun leimaat tavallisia suomalaisia?

"Tavallinen suomalainen" tukee Venäjän hyökkäystä Suomeen? Mielenkiintoinen näkemys 😅

Voi kun Putin tulisi ja pelastaisi Suomen. Lets Make Finnland Great Agains!

Vierailija
87/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakuntien rikokset kirjoitti:

Espoossakin ruoka avusta syö eniten muumaalaiset myös laittomat käy siellä passittomat . Rikolliset ei saa passia omassa maassaan ne on pakomatkalla sen takia . Oikeasti niiden kuuluisi mennä selvittämään ne rikokset omaan maahansa heti.

Mene s8nö sontiainen takaisin sinne Pietariin.

Vierailija
88/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska ei ole perhettä jota puolustaa. Kukaan nainen ei minua kelpuuta,  koska en ole tarpeeksi rikas. Tykinruoaksi naiset kyllä minut kelpuuttaisivat...

Sonta-Seppoko se siellä?

Vierailija
89/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainio mielipidekirjoitus? Siis täysin absurdi mielipide jos rinnastetaan rokotukset ja maanpuolustus hyökkääjän uhatessa. Alkaa todella mennä liian pitkälle tämä keskustelu koronasta ja rokotteista.

On tuossa kirjoituksessa hieman perää. Tämä korona on näyttänyt sen, miten kansa on jakautunut ja miten esimerkiksi suorittavan alan duunarit on olleet paljon isommassa riskissä ja vastuussa koronan aikana, kuin etätöissä olevat. Heille ei ole kuitenkaan annettu siitä mitään kompensaatiota. Muutenkin alkaa tuntua, että kansa ei ponnistele kovin yhtenäisesti, vaan omat edut varmistetaan yhteisön edun edelle. Sillä asenteella ei sodassa pitkälle pötkitä. 

On ollut aika mielenkiintoista seurata korona-ajan kommentointia että yhdistääkö yhteinen vihollinen kansaa. Yllättävää kyllä aika iso osa on ollut rokotuksia vastaan ja etenkin rajoituksia vastaan. Tiedä sitten olisko sota riittävän suuri vihollinen. Ehkä olisi sillä aina voi itse lähteä karkuun mutta kuinka moni oikeasti jättäisi perheensä ja omaisensa sodan jalkoihin. Sotaa pakoon Suomeen tulleet on aika lahjakkaasti tähän kyenneet. Itse en ainakaan luottaisi siihen että perhe yhdistetään toisessa maassa.

Näillä sotaa pakoon lähteneillä pelkureilla on omat maansa mutta venäläiset varasti osan Suomen maata . Maata . Meillä ei ollut ilmapuolustusta yhtään . Nythän esim.turkki miehittää Kyproksella asuu kristittyjen taloissa mitä varastanut samoin Italiassa Espanjassa ne ryöstää talot ajaa omat pois. Ei Suomesta kukaan lähtenyt pelkurina karkuun vaan herrat sopi että Suomi menettää maata .

Vierailija
90/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Joo, en todellakaan. Olen myös reservistä eronnut kun aikuistuttuani tajusin että armeijan käyminen oli virhe. Tai, no sotilasvala oli virhe. Eurostoliiton puolesta en taistele enkä eliitin. Minulla oma ainutkertainen elämäni joka on minun ja lähiomaisteni.

Itsekään en lähtisi minnekään EU:n alueelle tai muuhunkaan EU johtoiseen operaatioon mukaan vaikka yritettäisiin pakottaa. En omaa EU-identiteettiä vaan koen olevani suomalainen.

Lääkkeet taas ottamatta kun Putin kummittelee joka paikassa. Muista katsoa sängyn alle illalla nukkumaan mennessä ettei Vlad vaan ole sielläkin.

Vierailija
91/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin sellaisen maan puolesta, jonka kokisin omakseni, kuin perheekseni. Paikan, jonka olemme yhdessä sukupolvien myötärakentaneet ja johon meillä on etuoikeus siltä pohjalta.

Asuin sellaisessa maassa 80-90 luvulla vielä. En enää.

Ihan samaa mieltä!

Maa joka häpäisee itsensä ei ome puolustamisen arvoinen.

"Toisaalta, maan johdon on ansaittava kansalaistensa maanpuolustustahto", sanoi eräs edesmennyt kenraalimme RUK-kurssin päätösjuhlassa.

Niinpä. Ja yksikään hallitus tämän vuosituhannen puolella ei ole sen vääetti ollut että sinne lähtisin. Vihoviimeinen kusahdus oli 2015, kun maahan päästettiin divisioonan edestä vieraan maan valtiollisen väkivaltakoneiston edustajia ja vielö kannettiin laukutkin puolesta. Viimeksi vastaavan määrän ollessa maaperällämme niitä kohti ammuttiin.

Vierailija
92/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puolustmamaan kotiaan ja perhettään?" Sodan tullen perhe ja läheiset lähtisivät pakoon naapurimaihin. Ja kodilla ei ole niin väliä, suurin osa ihmisistä asuu kuitenkin vuokralla. Ehkä jos koko maailma menisi nurin eikä pakopaikkaa olisi niin puolustustahtoa saattaisi löytyä, mutta ensisijaisesti jokaisella varmaan olisi mielessä kuitenkin paeta jonnekin turvalliseen maahan kuin jäädä taistelemaan.

Ukrainan Donetskissakin kävi niin. Valtaosa osa ukrainalaisista lähti maan länsiosiin, ja jäljelle jäi venäläismieliset sekä pieni joukko kansallismielisiä taistelijoita. Samoin toimittaisiin varmaan Suomessakin, eli suurin osa taviksista lähtisi lätkimään tai yrittäis elää miehittäjän kanssa.

Aivan ! Syvärille kaivamaan poteroa ja huutamaan vihollisille että minun vuokrakämppää ette vie,kele!

Vierailija
93/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet taas ottamatta kun Putin kummittelee joka paikassa. Muista katsoa sängyn alle illalla nukkumaan mennessä ettei Vlad vaan ole sielläkin.

Näillä tapauksilla sängyn alus on varattu Lavroville tai muille kakkoskätyreille.

Vierailija
94/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai, jos SDP käskee niin kyllä sitä sodassa kuolisi demareiden puolesta

Vierailija
95/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta olen valmis kuolemaan taistellessa tulevia pakkorokotuksia vastaan.

Vierailija
96/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tavallinen suomalainen" tukee Venäjän hyökkäystä Suomeen? Mielenkiintoinen näkemys 😅

Voi kun Putin tulisi ja pelastaisi Suomen. Lets Make Finnland Great Agains!

Paskapuhetta se oli trumpinkin lupaukset huijasi rahaa raja aita oli lastulevyä miljoonia maksanut hajosi tulvissa. 🤩🤩🤩 Huijaa aina . Venäjällä on varastettua ihan sairaasti rakennuskoneita ja aina jääkaapista kraanoihin. Myös itävirossa . Rak Vere. Narva. Mitään rehellistä ei ole. Naiset nai muslimeille lapsia .....

Vierailija
97/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi taistelisin tämän maan puolesta, joka on muutenkin ihan rappiolla. Ihmiset ovat nykyään todella töykeitäkin toisiaan kohtaan. Ei ole motivaatiota.

Vierailija
98/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo valmis kuolemaan sodassa enkä rauhassa.

Vierailija
99/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen perheenäiti ja kyllä, olisin valmis kuolemaan isänmaan puolesta. Ja jos Venäjä tänne hyökkää, tulen sen luultavasti tekemäänkin koska aion tapella vastaan viimeiseen asti. Keski-ikäinen perheenäiti on vaarattoman näköinen olento joten varmasti pystyisin saamaan vahinkoa aikaan sopivilla konsteilla.

Vierailija
100/136 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi taistelisin tämän maan puolesta, joka on muutenkin ihan rappiolla. Ihmiset ovat nykyään todella töykeitäkin toisiaan kohtaan. Ei ole motivaatiota.

Koska laki. Ei minullakaan ollut mitään motivaatiota armeijaan, mutta laki velvoitti. Semmoista se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi