Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSYMYS TYÖSTÄSI

Vierailija
26.12.2014 |

Minulla on kysymys. Kysymys kuuluukin näin: Voitko vannoa että teet itse aina työsi 100% ja niin hyvin kuin ikinä pystyt? Taalla ap vastaa ekana, että aina teen työn niin hyvin kuin pystyn ja kukaan ei oikeasti voi valittaa työstäni, taukojeni pituudesta tai mistään muustakaan, mutta joskus sisällä vihloo kun olen tunnollinen ja kaikki eivät, mutta ovat ovelia olemaan jäämättä siitä kiinni... Työttömät voivat vastata kysymykseen "haetko työtä 100% monta tuntia päivässä ja cv:tä hioen ja kontakteja luoden?"

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Pystyisin tekemään työni paljon paremmin, mutta asiakkaamme eivät maksa huippulaadusta, joten työhön ei saa käyttää liikaa aikaa eikä energiaa. Firman toiminnasta tulisi kannattamatonta, jos hioisin kaiken niin hyväksi kuin osaan.

Vierailija
22/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:31"]

En todellakaan. Työni on hyvin vaihtelevaa ja monipuolista. Silloin kun on kiire ja tiukka paikka ja ongelmia tulee eteen, teen 100% kaikkeni, että kaikki hoituisi hyvin. Voin tehdä ylitöitä, taukoja jää pitämättä ja teen omatoimisesti sellaisiakin asioita, joita ei olisi pakko. Silloin kun taas on hiljaisempaa eikä paljoa hommaa, otan rauhallisesti, pidän pidempiä taukoja ja käytän työaikaani esim. kilpailijoiden tuotteisiin tutustumiseen ym vähemmän tärkeään. Työkavereiden kanssa voidaan pitää "omia palavereita" liittyen pikkujoulujen suunnitteluun ym. Pomonikin tietää tasan tarkkaan, että tämä on meininki ja se on täysin ok.

[/quote]

Mulla täsmälleen sama. En voi tehdä asioita ns. varastoon etukäteen tms., mutta kun on tarpeen, teen ylitöitä ja panostan täysillä. Löysempinä päivinä teen hommia kevyemmin ja jopa lusmuilen välillä. Tilanteen mukaan siis mennään, töitä on aina, mutta osa on kiireettömiä ja ehtii myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, työelämä on nykyisin sellaista, että jos saa puoletkin eteen tulevista hommista tehtyä niin voi pitää ihan hyvänä suorituksena.

Mä en lue kaikkia saamiani sähköposteja, en osallistu kaikkiin palavereihin, en tee läheskään kaikista palavereista muistioita. En lupaa tehdä kaikkia asioita, jotka tontillani ovat.

Mistä yritän huolehtia
1) alaisillani on edellytykset tehdä työtänsä
2) filtteröin suurimmat asiakkaiden ja johdon pöljyydet
3) vastaan valituksiin ja reklamatioihin omalla naamallani
4) priorisoin ja teen päätökset
5) hankin tarvittavat päätökset ylemmästä johdosta

Paljon jää tekemättä ja hullu se on, joka pyrkii edes lähellekään kaikkea tekemään. Mutta monessa asiantuntija- ja johtotyössä onkin tärkeintä, että kykenee sietämään vajavaisuutta, keskeneräisyyttä ja tekemättömiä hommia.

Vierailija
24/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Joskus olen ollut tilanteessa jossa on ollut välttämätöntä tehdä työt jopa huonosti. Siihen en kuitenkaan normaalisti pyri.

Mutta en pyri antamaan kaikkeanikaan tai tekemään parasta mahdollista aina. Sehän olisi täysin typerää. Rajaa ei mene missään. Ei itseään kannata työllä tappaa.

Vierailija
25/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:06"]En todellakaan.

Joskus olen ollut tilanteessa jossa on ollut välttämätöntä tehdä työt jopa huonosti. Siihen en kuitenkaan normaalisti pyri.

Mutta en pyri antamaan kaikkeanikaan tai tekemään parasta mahdollista aina. Sehän olisi täysin typerää. Rajaa ei mene missään. Ei itseään kannata työllä tappaa.
[/quote]

Mua kiinnostaa kuulla lisää työstä, jossa on ollut välttämätöntä tehdä työt huonosti. Mikä?! Ap

Vierailija
26/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa olettaa, että työttömien pitäisi hioa CV:tään koko ajan ja luoda kontakteja. Herätys tähän maailmaan ap.

Vierailija
27/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu; olen sairaanhoitaja ja työ on pakko tehdä 100%..en voi jättää jotakin tärkeää asiaa tekemättä vain siksi, ettei minua huvita. Lisäksi olen hyvin tyytyväinen ammatinvalintaani..vaikka palkka voisi olla hitusen isompi. Eipä sillä, nykyään saa olla ikionnellinen että on edes töitä.

Vierailija
28/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
29/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä oli taas typerä aloitus. perfektionismi ei johda mihinkään. se mikä voi olla ap:n mielestä 100 % ei välttämättä vastaa hänen kollegojen, asiakkaiden tai pomon mielipidettä. toki työlle voi antaa kaikkensa mutta sitten kyllä jää aika paljon muuta tekemättä. en ole koskaan antanut työlle kaikkeani ja hyvin on mennyt siitä huolimatta. tärkeintä on erottaa tärkeät asiat ei niin oleellisista. eniten ketuttaa ap:n kaltaiset pilkun viilaajat, mitään ei oikeasti saada aikaiseksi mutta ollaan niin pirun tyytyväisiä, kun muistiossa on pilkut kohdillaan. 

Vierailija
32/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:12"]Naurettavaa olettaa, että työttömien pitäisi hioa CV:tään koko ajan ja luoda kontakteja. Herätys tähän maailmaan ap.
[/quote]

Miksi se on naurettavaa olettaa? Näin tein itsekin joskus ja sain työn.. Ap

Vierailija
33/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:20"]kyllä oli taas typerä aloitus. perfektionismi ei johda mihinkään. se mikä voi olla ap:n mielestä 100 % ei välttämättä vastaa hänen kollegojen, asiakkaiden tai pomon mielipidettä. toki työlle voi antaa kaikkensa mutta sitten kyllä jää aika paljon muuta tekemättä. en ole koskaan antanut työlle kaikkeani ja hyvin on mennyt siitä huolimatta. tärkeintä on erottaa tärkeät asiat ei niin oleellisista. eniten ketuttaa ap:n kaltaiset pilkun viilaajat, mitään ei oikeasti saada aikaiseksi mutta ollaan niin pirun tyytyväisiä, kun muistiossa on pilkut kohdillaan. 
[/quote]

No en mä nyt ihan tällaista meinannut. Mä tykkään hoitaa asiat 100% hyvin ja silloin ei ole valitettavaa kellään. Joskus taakka on iso, ja on ihan ok pyytää apua, ei se meinaa, että teen huonommin töitäni. Kyllä mua harmittaa henkilöt jotka nostaa samaa palkkaa, mutta eivät panosta ja näin koko tiimin työ on hidastunut ja vaikeutunut.. Ap

Vierailija
34/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaisi kovasti tehdä 100 %,  mutta se on kielletty vastaavista syistä kuin täällä on jo kerrottu: se veisi liikaa työaikaa ja jokainen minuutti maksaa. Jos asiakas maksaa työstä esim. 6 tunnin verran, ei siihen tietenkään saa käyttää 12 tuntia, vaikka vasta 12 tunnilla lopputuloksesta tulisi täydellinen. Tämä pätee aloilla, jossa asiakkaalla ei ole edellytyksiä tunnistaa työn laatua. Työ lähetetään valmiina asiakkaalle hyväksyttäväksi ja hän luulee hyväksyvänsä täydellisen työn. Tiedän kuitenkin sen kaikki virheet ja osaisin korjata ja korjauttaa ne, mutta en saa tehdä sitä. Se olisi ylipalvelua. Alallani ei tietenkään kukaan kuole tai vammaudu, vaikka työ olisi vähän epätäydellisempääkin.

Vierailija
35/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:23"]Minua huvittaisi kovasti tehdä 100 %,  mutta se on kielletty vastaavista syistä kuin täällä on jo kerrottu: se veisi liikaa työaikaa ja jokainen minuutti maksaa. Jos asiakas maksaa työstä esim. 6 tunnin verran, ei siihen tietenkään saa käyttää 12 tuntia, vaikka vasta 12 tunnilla lopputuloksesta tulisi täydellinen. Tämä pätee aloilla, jossa asiakkaalla ei ole edellytyksiä tunnistaa työn laatua. Työ lähetetään valmiina asiakkaalle hyväksyttäväksi ja hän luulee hyväksyvänsä täydellisen työn. Tiedän kuitenkin sen kaikki virheet ja osaisin korjata ja korjauttaa ne, mutta en saa tehdä sitä. Se olisi ylipalvelua. Alallani ei tietenkään kukaan kuole tai vammaudu, vaikka työ olisi vähän epätäydellisempääkin.

[/quote]

Ymmärrän. Kiitos selvityksestä! :) ap

Vierailija
37/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikö se riitä että olen ylipäätänsä työelämässä? Huomioiden vaikean masennukseni, elämänhalun kadottamisen ja pettymyksiä täynnä olevan elämäni. Yritän hymyillä ja olla tekemättä virheitä, enempään en valitettavasti pysty.

Vierailija
38/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua olisi vaatia itseltään aina täydellistä suoritusta. Kannattaa panostaa sen verran, kun on järkevää. Rapatessa roiskuu, välillä menee pieleen, mutta työn pohjimmainen tavoite kannattaa pitää kirkkaana mielessä ja mennä sitä kohti positiivisella mielellä ja hyvällä motivaatiolla.

Vierailija
40/42 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin tekemään työni niin hyvin kuin pystyn. Joskus joutuu tyytymään kyllin hyvään, jos aikaa on liian vähän.

Jotain hommia saatan siirtää toiseen päivään, jos sillä hetkellä ei tunnu, että pystyn tekemään asian tarpeeksi hyvin. Nämä jutut on yleensä paperitöitä.

T : sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän