Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSYMYS TYÖSTÄSI

Vierailija
26.12.2014 |

Minulla on kysymys. Kysymys kuuluukin näin: Voitko vannoa että teet itse aina työsi 100% ja niin hyvin kuin ikinä pystyt? Taalla ap vastaa ekana, että aina teen työn niin hyvin kuin pystyn ja kukaan ei oikeasti voi valittaa työstäni, taukojeni pituudesta tai mistään muustakaan, mutta joskus sisällä vihloo kun olen tunnollinen ja kaikki eivät, mutta ovat ovelia olemaan jäämättä siitä kiinni... Työttömät voivat vastata kysymykseen "haetko työtä 100% monta tuntia päivässä ja cv:tä hioen ja kontakteja luoden?"

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee

Vierailija
2/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin. Olen sairaanhoitaja ja koen että minun pitää olla sen luottamuksen arvoinen mitä ammattiin liittyy. Potilas on niin riippuvainen hoidon laadusta eikä usein edes tiedä miten asiat kuuluu tehdä oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina niin hyin kuin pystyn, mutta siihen, miten hyvin pystyn, kuuluu myös se, että tiedän, miten hyvin tarvitsee tehdä. Osaan siis kaittaa asiat törkeysjärjestkseen ja priorisoida, enkä jää nysväämään jotain toisarvoista, jos on tärkeämpääkin tekemistä.

Vierailija
4/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee varmaan niin hyvin kuin pitäisi. Vaatimuslista ja työmäärä on tolkuton. Tuntuu etten yksinkertaisesti enää selviä ja ei suoraan sanoen kiinnostakaan. Olen johtotehtävissä ja niin v--tuuntunut, että olen päättänyt sanoa itseni irti. Tässä työssä olen vihdoin tajunnut mitä tarkoittaa työnilon menettäminen.

Vierailija
5/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Esim.lasten vapaan leikin aikana en aina havainnoi heitä. Tai nukkarin pimeässä ajattelen omiani.

Vierailija
6/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:25"]Kyllä voin. Olen sairaanhoitaja ja koen että minun pitää olla sen luottamuksen arvoinen mitä ammattiin liittyy. Potilas on niin riippuvainen hoidon laadusta eikä usein edes tiedä miten asiat kuuluu tehdä oikein.
[/quote]

Kiitos arvokkaasta työpanoksestasi! Uskon, että sairaanhoitajan työ on tosi rankkaa ja vastuu on kova. Ap

Vierailija
7/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:25"]En tee
[/quote]

Miksi et tee? Koska helpommallakin pääsee? Miten hyödyt tästä? Ap

Vierailija
8/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Työni on hyvin vaihtelevaa ja monipuolista. Silloin kun on kiire ja tiukka paikka ja ongelmia tulee eteen, teen 100% kaikkeni, että kaikki hoituisi hyvin. Voin tehdä ylitöitä, taukoja jää pitämättä ja teen omatoimisesti sellaisiakin asioita, joita ei olisi pakko.

Silloin kun taas on hiljaisempaa eikä paljoa hommaa, otan rauhallisesti, pidän pidempiä taukoja ja käytän työaikaani esim. kilpailijoiden tuotteisiin tutustumiseen ym vähemmän tärkeään. Työkavereiden kanssa voidaan pitää "omia palavereita" liittyen pikkujoulujen suunnitteluun ym.

Pomonikin tietää tasan tarkkaan, että tämä on meininki ja se on täysin ok.

Vierailija
9/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:25"]Teen aina niin hyin kuin pystyn, mutta siihen, miten hyvin pystyn, kuuluu myös se, että tiedän, miten hyvin tarvitsee tehdä. Osaan siis kaittaa asiat törkeysjärjestkseen ja priorisoida, enkä jää nysväämään jotain toisarvoista, jos on tärkeämpääkin tekemistä.
[/quote]

Toi on kyllä hyvä vastaus! :) ap

Vierailija
10/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:31"]En todellakaan. Työni on hyvin vaihtelevaa ja monipuolista. Silloin kun on kiire ja tiukka paikka ja ongelmia tulee eteen, teen 100% kaikkeni, että kaikki hoituisi hyvin. Voin tehdä ylitöitä, taukoja jää pitämättä ja teen omatoimisesti sellaisiakin asioita, joita ei olisi pakko.

Silloin kun taas on hiljaisempaa eikä paljoa hommaa, otan rauhallisesti, pidän pidempiä taukoja ja käytän työaikaani esim. kilpailijoiden tuotteisiin tutustumiseen ym vähemmän tärkeään. Työkavereiden kanssa voidaan pitää "omia palavereita" liittyen pikkujoulujen suunnitteluun ym.

[/quote]

Pystyykö teillä töissä tehdä hiljaisena aikana töitä "varastoon" niin, että sitten kiireen aikana olisi vähemmän hommia kun osa töistä olisi jo tehty? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, kiireen jälkeen on ihan ok huilata hetki :) ap

Vierailija
11/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Vaikkakin pyrin siihen, joskus täytyy tyytyä vähempään. Syynä lähinnä oma jaksaminen. Jos pyrkisin aina 100 % tasoon, uupuisin, enkä olisi enää hyödyksi kenellekään.

Vierailija
12/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein siihen saakka kunnes asia menetti käytännössä merkityksensä (lue: menetin työpaikkani). Sen jälkeen olen edelleen pyrkinyt hyvään suoritukseen, mutta nyt hyväksyn itseltäni

-sairastamisen

-sen että saatan alkaa itkeä kesken työpäivän ja piiloudun vessaan

-sen että työnopeuteni on hieman laskenut, koska nukun huonosti ja olen ahdistunut

Vierailija
13/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tehtävästä meneekö ihan 100%. Jotkut tehtävät on suoraan sanottuna tylsiä ja aivoja uuvuttavia niin silloin on tosi haasteellista sanoa että teen nyt ihan täysillä. Mutta jos tehtävässä on edes pieni madollisuus johonkin luovaan niin sitten mennään jo 120 % ja usein jatkan sitä tehtävää vielä kotonakin. Työ liittyy koneisiin ja rakentamiseen.

Vierailija
14/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teen 130%, toisinaan 10%. Luennot vedän täysillä, mutta kokouksissa nuokun. Opiskelijoiden lopputyöt kommentoin ajatuksella, uuden opinto-oppaan tutkintokuvaukset luen pintapuolisesti. Tenttikysymyksiä pohdin pitkään, työsuunnitelman vedän vasurilla jne.

Vierailija
15/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työni huolellisesti ja tunnollisesti. Mutta työtehoni vaihtelee. On päiviä, jolloin esim. särkee päätä enkä ole niin tehokas kuin normaalisti. Mutta sen minkä teen, teen hyvin ja tarkasti. Perfektionistille on ollut tärkeää opetella myös käsitettä "riittävän hyvä". Aina ei tarvitse olla täydellinen.

Vierailija
16/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:31"]En todellakaan. Työni on hyvin vaihtelevaa ja monipuolista. Silloin kun on kiire ja tiukka paikka ja ongelmia tulee eteen, teen 100% kaikkeni, että kaikki hoituisi hyvin. Voin tehdä ylitöitä, taukoja jää pitämättä ja teen omatoimisesti sellaisiakin asioita, joita ei olisi pakko.

[/quote]

Pystyykö teillä töissä tehdä hiljaisena aikana töitä "varastoon" niin, että sitten kiireen aikana olisi vähemmän hommia kun osa töistä olisi jo tehty? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, kiireen jälkeen on ihan ok huilata hetki :) ap
[/quote]
No se on välillä ollut minulla ongelma, että välttelen tiettyjä tylsempiä paperihommia silloin kun olisi aikaa niitä tehdä ja ne saattavat sitten kasaantua. Työni on hyvin itsenäistä, joten on omalla vastuullani rytmittää päiväni. Hyvä kun tuli puheeksi, täytyy heti maanantaina hoitaa yksi asia jonka jätin ennen joululomaa roikkumaan. :)

Eli sanoisin, että teen työni hyvin, mutta minulla on paha tapa valikoida mieluisammat työt ensin.

Vierailija
17/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:45"]Teen työni huolellisesti ja tunnollisesti. Mutta työtehoni vaihtelee. On päiviä, jolloin esim. särkee päätä enkä ole niin tehokas kuin normaalisti. Mutta sen minkä teen, teen hyvin ja tarkasti. Perfektionistille on ollut tärkeää opetella myös käsitettä "riittävän hyvä". Aina ei tarvitse olla täydellinen.
[/quote]

Totta. En oikein ite osaa vetää sitä rajaa, että missä riittää... Ap

Vierailija
18/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, koska työssäni on sellaisia tekijöitä, että aina se ei ole oleellista eikä järkevää. Jos pyrkisin aina 100% suoritukseen, voisin hankaloittaa muiden työtä.

Vierailija
19/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:31"]En todellakaan. Työni on hyvin vaihtelevaa ja monipuolista. Silloin kun on kiire ja tiukka paikka ja ongelmia tulee eteen, teen 100% kaikkeni, että kaikki hoituisi hyvin. Voin tehdä ylitöitä, taukoja jää pitämättä ja teen omatoimisesti sellaisiakin asioita, joita ei olisi pakko.

[/quote]

[/quote]
No se on välillä ollut minulla ongelma, että välttelen tiettyjä tylsempiä paperihommia silloin kun olisi aikaa niitä tehdä ja ne saattavat sitten kasaantua. Työni on hyvin itsenäistä, joten on omalla vastuullani rytmittää päiväni. Hyvä kun tuli puheeksi, täytyy heti maanantaina hoitaa yksi asia jonka jätin ennen joululomaa roikkumaan. :)

Eli sanoisin, että teen työni hyvin, mutta minulla on paha tapa valikoida mieluisammat työt ensin.
[/quote]

Toi on kyllä paha tapa :D oletko koittanut joskus aloittaa niistä tylsemmistä ja vaativimmista? Näin ne olisi tehty ja voisit myöhemmin keskittyä kivempiin. Mä teen aina näin päin, sillä muuten ne tylsät hommat ahdistaa tulevaisuudessa haha. Ap

Vierailija
20/42 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:47"]En tee, koska työssäni on sellaisia tekijöitä, että aina se ei ole oleellista eikä järkevää. Jos pyrkisin aina 100% suoritukseen, voisin hankaloittaa muiden työtä.
[/quote]

Mikä on tällainen työ missä 100% työpanos ei ole hyvästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi