Nilkan revähtymän hoito yksin? ...
Venäytin nilkkani kunnolla eilen kun astuin vahingossa jalkakäytävän reunalle ja kaaduin ihan kunnolla maahan. Kanssani kotonani on nyt 12 ja 14 -vuotiaat lapset... lääkäriin kai pitäisi päästä näytille, mutta jalalle ei saa varata painoa... pari viikkoa pitäisi pystyä lepuuttamaan jalkaa netin ohjeiden mukaan. Autoa ei ole, joten miten näissä olosuhteissa pääsee edes lääkärille... kokemuksia?..
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin olit yksin, sitten tuli kaksi teiniä ja lopuksi ilmesty myös mies ja taapero. Etteköhän te saa asianne hoidettua ilman tätä palstaakin :)
No jos eksmies on taaperon kanssa sairaalassa niin ei kauheasti voi auttaa minua. Muutoin kuin hoitamalla juurikin pienen lapsemme nyt.
Ota eksmies takaisin auttamaan sinua siihen asti, kunnes nilkka on parantunut. Sitten voit voimaantuneella nilkalla potkaista sen sian pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin olit yksin, sitten tuli kaksi teiniä ja lopuksi ilmesty myös mies ja taapero. Etteköhän te saa asianne hoidettua ilman tätä palstaakin :)
No jos eksmies on taaperon kanssa sairaalassa niin ei kauheasti voi auttaa minua. Muutoin kuin hoitamalla juurikin pienen lapsemme nyt.
Ota eksmies takaisin auttamaan sinua siihen asti, kunnes nilkka on parantunut. Sitten voit voimaantuneella nilkalla potkaista sen sian pellolle.
Ei ole tulossa enkä häntä ole pellolle potkaissut ennenkään.
ketjun aloituksesta on mennyt kuusi tuntia, joko soitit päivystykseen ja kysyit neuvoa vai vieläkö mietit asiaa?
Hei ystävä!
Sinun kyllä kannattaisi heti lähteä lääkäriin.
Ethän yksin voi tietää, mitä siellä nilkassa kävi.
Lääkärissä tutkitaan murtumat röntgenissä, muut vammat näkyvät TT/ magneettikuvissa, jos sellaisiin pääsisit:)
Ethän vammauta jalkaasi lisää, pyydäthön lääkärinarvion ja ohjeet sekä fysiokin olisi varmasti hyvää:)
Kaikkea hyvää, suojele jalkaa, delegoi kotitöitä nyt, paljon onnea sinun paranemiseen:)
Päivystyksessä istutaan ja odotetaan. Jalkani ehtii varmaan luutua väärään asentoon ennen kuin pääsen sisään. Moni jälkeeni tullut on otettu sisään ennen minua. Mitä ihmettä???...
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessä istutaan ja odotetaan. Jalkani ehtii varmaan luutua väärään asentoon ennen kuin pääsen sisään. Moni jälkeeni tullut on otettu sisään ennen minua. Mitä ihmettä???...
päivystyksessä otetaan sisään kiirellisyysjärjestyksessä, ei saapumisjärjestyksessä.
No on se nyt kumma jos tämä on vähiten kiireellinen, kun ei edes kävelemään pääse!
Ja miksi tämä masiina ei julkaise, jos lainaan kirjoitusta johon vastaan???...
12- ja 14-v teinit nyt sitten auttavat talouden hoidossa. Kylmä ja kompressio, ilmeisesti kylmää oletkin jo laittanut. Jos on vielä maanantaina kipeä niin mene kuvauttamaan. Pyydä taksikuskia avustamaan asunnosta ulos ja terveyskeskuksessa pyörätuoliin, jollei kukaan kaveri pääse paikalle.
Minä nostan sinut takaisin pystyyn jos kaadut.
Ei murtumaa. Irrotettava tuki ja särkylääkkeitä. 👍 Ei satu paljon yhtään enää! Kiitos Jumalalle!
Vierailija kirjoitti:
Ei murtumaa. Irrotettava tuki ja särkylääkkeitä. 👍 Ei satu paljon yhtään enää! Kiitos Jumalalle!
hieno homma! näemmä sait saman hoidon kuin minä samaan vaivaan, se tuki oli kyllä ihana, tuli melkein suru puseroon kun piti siitä sitten aikanaan luopua
Päivystyksen eteisestä löytyy yleensä rullatuoleja, setä hakee ja tuo autolle.