Kasvatatko lapsistasi nöyriä?
Kommentit (31)
Olemme kyllä nöyriä, mutta tunnemme myös arvomme. Mielestäni molemmat ovat tärkeitä piirteitä ihmiselle.
Tiedän perheen, jonka lapset on kasvatettu hyvin nöyriksi. Lapset ovat jo aikuisia, ja tunnen näistä vain yhden vähän paremmin. Hän on sisäisesti kaunein ihminen, jonka tunnen. Kaipaan maailmaan muutenkin enemmän nöyryyttä. Mutta kyllä sillä nöyryydelläkin on kääntöpuolensa, jos se viedään ihan äärimmäisyyteen. Ja se kääntöpuoli näkyy myös tuon perheen aikuisissa lapsissa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:52"]
En hitossa!!!!!! Minun lapsistani ei tule perseennuolijoita. Minä olen aina ollut ylpeä luonteeltani ja ylpeä siitä! Meidän suvussa (isän puoli) kukaan ei tee töitä palveluammatissa.
[/quote]
Paljonpa tiedät, jos tämä on käsityksesi nöyryydestä..!
[/quote] mitä sitten teet työksesi ellet ole palveluammatissa? Kiinnostaa vaan tietää?
[/quote]
Diplomi-insinööri.
[/quote]
Makaatko kotona vai miten tuo ei mene palveluammatista?
Eihän se toimi niin että "tee niinkuin minä sanon, älä niinkuin minä teen".
Esimerkin voima on suuri, eli katso peilistä omaa käytöstäsi realistisin silmin. Siitä voi päätellä paljon lapsen tulevasta aseenteesta ja käytöksestä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:46"]Tiedän perheen, jonka lapset on kasvatettu hyvin nöyriksi. Lapset ovat jo aikuisia, ja tunnen näistä vain yhden vähän paremmin. Hän on sisäisesti kaunein ihminen, jonka tunnen. Kaipaan maailmaan muutenkin enemmän nöyryyttä. Mutta kyllä sillä nöyryydelläkin on kääntöpuolensa, jos se viedään ihan äärimmäisyyteen. Ja se kääntöpuoli näkyy myös tuon perheen aikuisissa lapsissa.
[/quote]
Tunnen myös nöyrän tekee paljon muiden eteen saamatta siitä mitään, tekee töitä ilman ylityökorvauksia, kuskaa, auttaa, valehtelee mieliksi, on loppuun palanut eikä anna perheelleen mitään.
Nöyryys ei ole positiivista, se on toisten miellyttämistä, nöyrällä on huono minä kuva, huono itsetunto, hän ei osaa arvostaa itseään ja näkee itsensä aina huononpana kuin muut.
Mieluummin suosittelisin kasvattamaan kiitollista, itseään ja muita arvostavaa, rakastavaa ihmistä!
Mua kasvatettiin nöyristelemään ja kunnioittamaan auktoriteetteja ja tottelemaan käskyjä. Nyt aikuisena ollut täysi työ opetella itsekunnioitusta ja omia rajoja. Omia lapsia en aio kasvattaa nöyristelemään kaikkea mahdollista. En missään tapauksessa halua, että he antavat muiden kävellä yli eivätkä uskalla kyseenalaistaa mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:52"]
En hitossa!!!!!! Minun lapsistani ei tule perseennuolijoita. Minä olen aina ollut ylpeä luonteeltani ja ylpeä siitä! Meidän suvussa (isän puoli) kukaan ei tee töitä palveluammatissa.
[/quote]
Paljonpa tiedät, jos tämä on käsityksesi nöyryydestä..!
[/quote] mitä sitten teet työksesi ellet ole palveluammatissa? Kiinnostaa vaan tietää?
[/quote]
Diplomi-insinööri.