Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä oikeesti kiinnostaa, onko joku akateeminen vai ei?

Vierailija
26.12.2014 |

Aivan samantekevää mikä koulutus ihmisellä on alla. Ei se duunaritausta tee kenestäkään huonompaa kuin akateemisesta, tai päinvastoin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:44"]Minä tulen akateemisesta perheestä, jossa jauhetaan koko ajan akateemisuudesta. Kuinka jonkun tuttavien perheelle kävi kauhea tragedia, kun joku lapsista (epäonnistunut yksilö) menikin ammattikouluun tai oikeastaan vielä pahempaa, nai ei-akateemisen ja joutui näin proletaarien keskelle. Mutta huh sentään, heidän omat lapset ovat sentään kaikki akateemisia, naivat akateemisia, seurustelevat akateemisten kanssa, asuvat akateemisten ympäröimänä. Duunareitten kanssa ollaan tekemisissä, jos tarvitaan esim. mökkitien lanausta tai muuta vastaavaa.

Minua ahdistaa tämä perheeni niin vietävästi!
[/quote]

Olisivatpa omat sukulaiseni yhtä konsistentteja akateemisuudessaan.

Vierailija
42/44 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailuvaiheessa potentiaalista seurustelukumppania on kiinnostanut taustani jos mies on itse akateemisten vanhempien lapsi. Vaikka itse yliopistosta olenkin valmistunut olen kuitenkin aina ollut miesten mielestä altavastaajana, sillä vanhempani ovat käyneet 'vain' ammattikoulun...

Muussa elämässä en onneksi tähän ole törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:44"]

Minä tulen akateemisesta perheestä, jossa jauhetaan koko ajan akateemisuudesta. Kuinka jonkun tuttavien perheelle kävi kauhea tragedia, kun joku lapsista (epäonnistunut yksilö) menikin ammattikouluun tai oikeastaan vielä pahempaa, nai ei-akateemisen ja joutui näin proletaarien keskelle. Mutta huh sentään, heidän omat lapset ovat sentään kaikki akateemisia, naivat akateemisia, seurustelevat akateemisten kanssa, asuvat akateemisten ympäröimänä. Duunareitten kanssa ollaan tekemisissä, jos tarvitaan esim. mökkitien lanausta tai muuta vastaavaa.

Minua ahdistaa tämä perheeni niin vietävästi!

[/quote]

huh, onpa sulla ihana perhe... Ei mitään tapoja. Otan osaa

Vierailija
44/44 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:41"] Olen työssä jossa teemme It asiantuntijan töitä. Meillä on todella monenlaisella koulutustautalla olevia ihmisiä. Akateemisia joilla on loppututkinto jopa on muutama, sitten on akateemisia, jotka eivät ole koskaan valmistuneita, tradenomeja ja löytyypä vielä pari yo-merkonomiakin. Ja mikä hassuinta huonoimmat työntekijät löytyvät noista akateemisista ryhmistä. Vain yksi heistä on todella hyvä ja pystyy selvittämään hankalia asiakokokonaisuuksia. Nykytyö on sellaista, että pitää pystyä selvittämään tosi hankalia asioita...ja jotta niitä saa selville, niin pitää pystyä saamaan muiden ihmisten tiedoista asioita irti. Eli pitää olla ryhmätyötaitoja. Ja näitä ei ole ainakaan meidän työpaikan akateemisilla. Olen perehdyttänyt työhön todella monia ihmisiä, ja kaikkein hankalimmat tapaukset ovat olleet akateemisia. Helpoimmat tapaukset amk:n tradenomit. Heillä on paljon valmiiksi sellaisia taitoja joita työelämässä tarvitaan. Kuten ryhmätyötaitoja ja hyvät perusjärjestelmien käyttötaidot. [/quote] Yliopistoon päätyvät myös usein iisisaat mutta valitettavan epäsosiaaliset yksilöt. Yliopistoissa opetetaan kirjviisautta mutta ei käytäntöä. Yliopistosa ulkoaluku on tärkempää kuin itse oppiminen ja tarvittavien tietojen etsiminen esim. netistä. [/quote] Miten niin ulkoaluku tärkeämpää? Yliopisto on tiedekorkeakoulu, eli siellä nimenomaan opitaan olemaan kriittisiä, hakemaan tietoa ja tarkastelemaan näitä lähteitä kriittisesti. Opitaan tekemään tutkimusta ja sitä ei tehdä pelkästään ulkoa lukemalla. Yliopiston käynyt oppii ehkä jopa kriittisemmäksi mitä tulee eri lähteisiin kuin jos vertaa AMK:hon.

[/quote]

Ihan samanlaista meninkiä kuin koulussa. Juurikin luetaan ne materiaalit ja kirjat jotka on pakko. Ei noissa nyt hirveästi tarvitse netistä mitään hakea.

[/quote]

Yliopistossa sitä tietoa voidaan hakea netistäkin kyllä joo, mutta myös kirjoista, muista julkaisuista, arkistoista, tietoa voidaan kerätä haastatteluilla, kyselyillä jne. Sen jälkeen sille tiedolle pitäisi myös pystyä tekemään jotain, vastaamaan esimerkiksi tutkimuskysymykseen, eikä se ole yhtään niin yksinkertaista kuin miltä se ehkä kuulostaa. Sun väittämäsi ei pidä paikkaansa.