Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen
Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.
Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.
Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(
Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.
Kommentit (670)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:47"]Ihme nillitystä ap ja muut: Jos se viesti on jo laitettu sieltä f*king fb:stä niin eikö ap nyt ole saanut sen mitä haluaakin: Kertoa miehelle, että hänellä on lapsi. Mitä vielä? Ai niinn, ap:n pitäisi kasvaa vielä aikuiseksi ja äidiksi. Toivottavasti isä hakee yksinhuoltajuutta.
[/quote]
Tomppeli, ei ap vielä tietenkään kertonut lapsesta vaan vaihtoi vain pari sanaa ja he puhuvat myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:47"]Ihme nillitystä ap ja muut: Jos se viesti on jo laitettu sieltä f*king fb:stä niin eikö ap nyt ole saanut sen mitä haluaakin: Kertoa miehelle, että hänellä on lapsi. Mitä vielä? Ai niinn, ap:n pitäisi kasvaa vielä aikuiseksi ja äidiksi. Toivottavasti isä hakee yksinhuoltajuutta.
[/quote]
Ei ole vielä kerrottu vauvasta mitään. Ap
[/quote]
Mutta oot oikeessa! Ihmenillitystä. Myös mun osalta. Ap
Miten niin miehen elämä pilalla ja ettei hänellä ole valinnanvaraa? Ap toitottanut koko ajan kuinka ei aio vaatia elatusmaksuja jne. Mies saa siis ihan itse päättää mitä tekee. Ja ei ole lasta nähnyt joten ei ap yritä väkisin luoda tunnesidettäkään tai syyllistämistäkään yritä.
Tsemppiä ap, olet varmasti hyvä äiti. :)
190: No mikä siinä nyt muka maksaa? Miksei ole kerrottu? Lähetit viestin, mutta pääasia eli lapsi unohtui? Lapsesi ei ole "yleinen lapsi" vaan sinä olet hänestä vastuussa ja tässä tapauksessa vastuussa myös isälle tiedottamisessa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:52"]Miten niin miehen elämä pilalla ja ettei hänellä ole valinnanvaraa? Ap toitottanut koko ajan kuinka ei aio vaatia elatusmaksuja jne. Mies saa siis ihan itse päättää mitä tekee. Ja ei ole lasta nähnyt joten ei ap yritä väkisin luoda tunnesidettäkään tai syyllistämistäkään yritä.
Tsemppiä ap, olet varmasti hyvä äiti. :)
[/quote]
Kiitos! :) Ap
Tsemppiä ap!
Kerro ihmeessä isälle ja oikein teet. Isä saa sitten itse päättää mitä tekee.
Muista painottaa, että kerrot lapselle tulevaisuudessa isän nimen jos lapsi haluaa selvittää isänsä jos isä ei nyt halua lasta elämäänsä.
Omien sukujuurien tietäminen on tärkeää jo perinnöllisten sairauksienkin vuoksi.
Ihan oikein teet :)
T: Yksi samoin tehnyt äiti, isä ei halunnut suhdetta lapseensa.
19: Kyllä, joko olet trolli, jonka ideana on jatkaa ketjua mahdollisimman pitkään, tai surkea, saamaton nillittäjä. Tai molempia.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:53"]190: No mikä siinä nyt muka maksaa? Miksei ole kerrottu? Lähetit viestin, mutta pääasia eli lapsi unohtui? Lapsesi ei ole "yleinen lapsi" vaan sinä olet hänestä vastuussa ja tässä tapauksessa vastuussa myös isälle tiedottamisessa.
[/quote]
Tääkin on aika moneen kertaan käyty läpi... Eli siis vaihdettiin muutama lause, mies sano olevansa töissä joten vastaa hitaasti, minä ehdotin että jutellaan illemmalla ja miehen mielestä se oli hyvä idea. Ja miten joku jaksaa takertua tuohon "yleiseen" lapseen, se oli vaan (huono) vitsi! :D Ap
Nyt tulee alottajalle ihan tosi inhottavia viestejä! Ne jotka vaan vikisee ja haukkuu voi vaikka vaihtaa keskustelua :-)
198: Mies voisi lukea sen viestin myöhemminkin. Älkää ruokkiko trollia.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:54"]Tsemppiä ap!
Kerro ihmeessä isälle ja oikein teet. Isä saa sitten itse päättää mitä tekee.
Muista painottaa, että kerrot lapselle tulevaisuudessa isän nimen jos lapsi haluaa selvittää isänsä jos isä ei nyt halua lasta elämäänsä.
Omien sukujuurien tietäminen on tärkeää jo perinnöllisten sairauksienkin vuoksi.
Ihan oikein teet :)
T: Yksi samoin tehnyt äiti, isä ei halunnut suhdetta lapseensa.
[/quote]
Kiitos! Kuinka vanha lapsi sulla on nyt, joko kyselee isästä? Ap
Minä taas en käsitä, miten kukaan ei osaa ajatella tilannetta miehen näkökulmasta. Miltä tuntuu kuulla, että on jo tullut isäksi, eikä asialle voi itse enää tehdä mitään. Ainoa, mitä on voinut tehdä on olla harrastamatta ollenkaan seksiä? Ei ole minkäänlaista sananvaltaa noin suureen asiaan, vaan on tahtomattaan tullut isäksi. Ja vaikkei nainen vaatisikaan mitään rahaa tms. niin tuskin mies silti ajattelee "päässeensä pälkähästä".
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:02"]Minä taas en käsitä, miten kukaan ei osaa ajatella tilannetta miehen näkökulmasta. Miltä tuntuu kuulla, että on jo tullut isäksi, eikä asialle voi itse enää tehdä mitään. Ainoa, mitä on voinut tehdä on olla harrastamatta ollenkaan seksiä? Ei ole minkäänlaista sananvaltaa noin suureen asiaan, vaan on tahtomattaan tullut isäksi. Ja vaikkei nainen vaatisikaan mitään rahaa tms. niin tuskin mies silti ajattelee "päässeensä pälkähästä".
[/quote]
Silti mies ansaitsee tietää. Heti. Eikä 18-vuoden kuluttua kun lapsi tulee isää etsimään ja isä on menettäny koko lapsen lapsuusajan.
Voivitun facebook! Ei todellakaan voi kertoa facessa. Soita tai kirjoita kirje ennemmin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:06"]Voivitun facebook! Ei todellakaan voi kertoa facessa. Soita tai kirjoita kirje ennemmin.
[/quote]
Alottaja ei tienny puhelinnumeroa ja tuskin osotettakaan... Huono soitella tai kirjotella. Ihania nää jotka tulee kommentoimaan turhuuksia sillon ku keskustelua on menny jo vaikka kuinka paljo ja kyseisistä asioista on jo puhuttu :-DD
Periaatteessa et voi ikinä saada tietää mikä oli oikein, jos et kerro asiasta. Myös lapsen oikeus on saada tietää isänsä ja nämä molemmat seikat kallistavat sen sille kantille, että mene, kysy, äläkä turhaan kadu jos teit väärän valinnan.
-M50-
Normaalisti tällä palstalla "salaa" raskautuneet ovat alinta pohjasakkia av-mammojen mielestä.
Täälä nillitetään nyt tuosta lapsesi syntymäajasta. Kyllä meilläkin lapsi syntyi 26.9 ja plussasin tammikuun lopussa, hedelmöittyminen laskettiin neuvolassa uudenvuoden kieppeille. :) kerrohan heti mitä mies tuumasi kun kerrot lapsesta!
Ap, eräälle ystävälleni on käynyt samoin. Hänellä oli myös yhden yön juttu ja tuli raskaaksi. Löysimme miehen sosiaalisen median kautta ja ystäväni otti mieheen yhteyttä. Miehellä kuitenkin meni lähes pari vuotta aikaa ennen kuin hän hyväksyi tilanteen. Nyt lapsi on muutaman vuoden ikäinen ja lapsen isä on mukana lapsen elämässä. Ystäväni ja lapsen isä eivät ole parisuhteessa, mutta nykyisin mies tapaa lastaan vähintään kuukausittain.
Älä tosiaan välitä mistään ikävistä kommenteista. Sinä olet tehnyt ratkaisun, että pidät lapsen ja se on ollut hieno päätös. Te tulette varmasti pärjäämään, suhtautuipa lapsen isä asiaan miten tahansa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:47"]Ihme nillitystä ap ja muut: Jos se viesti on jo laitettu sieltä f*king fb:stä niin eikö ap nyt ole saanut sen mitä haluaakin: Kertoa miehelle, että hänellä on lapsi. Mitä vielä? Ai niinn, ap:n pitäisi kasvaa vielä aikuiseksi ja äidiksi. Toivottavasti isä hakee yksinhuoltajuutta.
[/quote]
Ei ole vielä kerrottu vauvasta mitään. Ap