Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen

Vierailija
26.12.2014 |

Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.

Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.

Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(

Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.

Kommentit (670)

Vierailija
561/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:20"]

Ei voi muuta sanoa kun että itsekkäitä ihmisiä, NAISIA tämä palsta täynnä. Ja kyllä olen itsekin nainen mutta ajattelen myös toista osaouolta näin ison asian edessä. Te ilmeisesti ette, jätätte varmaan e-pillerit tafallaan syömättä tai teette kondomiin reiän. Ihan vaikka vaan miesten kiusaksi kannatte lasta 9kk sisällänne ja olette vastuussa tästä 18 vuotta.

[/quote]

Itsekästä tai ei, näin se luonto on tän asian päättänyt, että nainen voi seksistä tulla raskaaksi. Kyllä sen jokainen mies tietää. E-pillerit voi pettää, kondomi voi hajota, tai sitten voi sattua kohdalle sekopää, joka tekee niin kuin sinä tuossa luettelit.

Miehellä on vaihtoehtoja:

-pitää housut jalassa

-valikoi luotettavan seksikumppanin, ei paneskele ketä sattuu, missä sattuu

-tekee sterilisaation, jos haluaa paneskella ilman pelkoa ei-toivotusta raskaudesta

-maksaa elarit huonon tuurin käydessä

[/quote] Nyt päästäänkin tähän kysymykseen; Onko tämä sinusta oikein?
[/quote]

Onko sitten sinusta sitten oikein, että nainen joutuu läpikäymään raskauden kaikkine mahdollisine komplikaatioineen, kun mies tulee isäksi vain paneskelemalla?

Elämä nyt ei vaan ole oikeudenmukaista.

Vierailija
562/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:20"] Ei voi muuta sanoa kun että itsekkäitä ihmisiä, NAISIA tämä palsta täynnä. Ja kyllä olen itsekin nainen mutta ajattelen myös toista osaouolta näin ison asian edessä. Te ilmeisesti ette, jätätte varmaan e-pillerit tafallaan syömättä tai teette kondomiin reiän. Ihan vaikka vaan miesten kiusaksi kannatte lasta 9kk sisällänne ja olette vastuussa tästä 18 vuotta. [/quote] Itsekästä tai ei, näin se luonto on tän asian päättänyt, että nainen voi seksistä tulla raskaaksi. Kyllä sen jokainen mies tietää. E-pillerit voi pettää, kondomi voi hajota, tai sitten voi sattua kohdalle sekopää, joka tekee niin kuin sinä tuossa luettelit. Miehellä on vaihtoehtoja: -pitää housut jalassa -valikoi luotettavan seksikumppanin, ei paneskele ketä sattuu, missä sattuu -tekee sterilisaation, jos haluaa paneskella ilman pelkoa ei-toivotusta raskaudesta -maksaa elarit huonon tuurin käydessä   [/quote] Nyt päästäänkin tähän kysymykseen; Onko tämä sinusta oikein? [/quote] Onko sitten sinusta sitten oikein, että nainen joutuu läpikäymään raskauden kaikkine mahdollisine komplikaatioineen, kun mies tulee isäksi vain paneskelemalla? Elämä nyt ei vaan ole oikeudenmukaista.

[/quote]

Ei jumalauta... Nainen tulee äidiksi myös vain paneskelemalla. Yhtälailla naisen pitäisi pitää ne housut jalassa, eikä sitten saattaa lasta maailmaan, jonka isästä ei tiedä edes sukunimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:00"]Oma poikaystävä sanoi, ettei haluais tietää. 
[/quote]

Kaikki miehet eivät ole nyhveröitä, jotku osaa kantaa vastuunsa.

Vierailija
564/670 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:32"]

On täällä katkeraa väkeä.

[/quote]No niin on. Aina kun käy täällä tuntuu, että yksikään mies ei ikinä halua lasta. Ja kaikki naiset on vain vaanimassa mistä saisi lapselleen isän tai tekemässä kortsuihin reikiä(?). Oma mies tuntuu ihan LUONNONOIKULTA kun oli hulluna ilosta kun aikoinaan vahigossa aloin odottaa yhteistä lastamme ;). Nyt jo montakymmentä vuotta yhteistä aikaa takana.

Vierailija
565/670 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:31"]

"Jos vahinko tapahtuu on naisella oikeus tehdä abortti, päättää siis tulakko vanhemmaksi. Miehellä pitää olla sama oikeus. Miksi ei olisi?"

Koska Suomen laki. Sen ovat miettineet sinua viisaammat.

[/quote]Juuri näin. Esim. Jos myyt  tai annat siemeniä jollekin, ja tämä joku valmistaa niistä pontikkaa, et pysty siihen enää puutumaan, mutta pystyt vaikuttamaan siinä kohtaa, että et anna tai myy niitä siemeniä ollenkaan.Ymmäätkö?Mies on luovuttanut siemenen toisen ihmisen kehoon,eikä voi hallita toisen ihmisen kehoa. Jokaisella ihmisellä on oikeus vaan omaan kehoon ei toisen.Näin Suomessa. Jossain maissa toki mies omistaa myös naisen ruumiineen päivineen eikä naisella ole omaan kroppaansa mitään oikeutta.

[/quote]

Lakeja voi myös muuttaa, paitsi toki tässä femakkojen taivaassa jossa tässä asiassa naisella on kaikki valta ja miehellä vastuu vaikka siihen lapsentekoon normaalijärjellä ajatellen osallistuu aina 2 ihmistä.

Miksi vain toisella näistä ihmisistä pitäisi olla valta päättää mitä tehdään jos tulee vahinko? Miksi vain toiselle näistä on varattu maksajan osa ilman valitusoikeutta?

[/quote]Kerro minulle miten mies voisi tehdä abortin? Ja kerro minulle, miten mies voi vaikuttaa siihen, ettei tule isäksi vasten tahtoaan? Haluan näihin ihan oikean vastauksen en piruilua

[/quote]

Tässä oma ehdotukseni:

Eli jos toinen vanhemmista haluaa pitää lapsen mutta toinen haluaa abortin, äidillä ei ole oikeutta tehdä aborttia vaikka se olisikin isä joka lapsen haluaa vaan lapsi synnytetään. 

Jos vain toinen haluaa pitää lapsen, tämä saa lapsen yksinhuoltajuuden ja toisella ei sitten ole mitään oikeuksia tai velvollisuuksia lapsen suhteen ikinä.

Jos molemmat haluavat abortin, niin sitten abortti.

Jos molemmat haluavat pitää lapsen, niin sitten tietty lapsi syntyy ja molemmat ovat vanhempia kuten nykylainkin aikaan.

Varmaan jotain poikkeuksia esim. raiskauksen tai lääketieteellisistä syistä joutusi tekemään, mutta tuosta voisi lähteä.

Suurin ero nykylakiin on tietty se. että naisen on pakko se lapsi synnyttää jos isä haluaa ja jos lääketieteellisesti mahdollista. Toisaalta naisellehan voi todeta kuten miehellekin tällä hetkellä: käyttäkää ehkäisyä jos ette halua raskaaksi :P

[/quote]Muuten hyvä, mutta näin 4 lasta synnyttänenä, et varmaan voi kuvitella mikä homma siinä raskaana olossa on. Varsinkin pari viimeistä kuukautta on aika kovaa. Alkuraskaus on monelle yhtä raskauspahoivointia ja moni joutuu olemaan sairaalassakin pitkiä aikoja odottaessaan. Monelle tulee raskausdiabeetes ja muita terveydellisiä kremppoja. Muutamalla tuttavalla on ollut henkikin mennä synnytyksessä. Raskaus ja synnytys on niin iso urakka,ettei mitenkään voi ketään siihen pakottaa. Eikä helppoa ole synnytyksen jälkeenkään. Paikat revenneinä, rinnat kipeinä ja maitoa pursuten, hormoonit jyrrää.... Ja entä sitten jos mies 8:nella kuulla sanookin ,ettei sittenkään halua lasta. Mihin se lapsi sitten laitetaan???

Vierailija
566/670 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:39"]Voisitko perustella ap miksi et ottanut jälkiehkäisypilleriä jos kerta ette käyttäneet kumia? Ihan sattumalta unohdit ottaa e-pillerin monelta peräkkäiseltä päivältä ja "yllättäen" tulit raskaaksi? [/quote] Toki voin. Oon sen jo aiemminki sanonu. Siinä oli monta päivää mistä ei ole hirveästi muistikuvia, joten jälkiehkäsyt ei tulleet mieleen. Olin tosi pohjalla pitkän suhteen päättymisen vuoksi. Ystävät minut raahas lomalle ja ajattelin että kokeilempa tätä tekniikkaa että juon huoleni hetkeksi pois. Ei ollu mulle toimiva tekniikka. Mutta mitään niiden päivien tapahtumia en vaan voi katua, koska ilman niitä en olis äiti. Mutta siis missään nimessä en valehdellu miehelle käyttäväni ehkäsyä. Ap

[/quote]

Eli kun olet ollut muisti pois, olet saattanut paneskella monen muunkin miehen kanssa. Isästä ei siis ole tietoa.

Toisaalta, ap ei tiedä, mihin on harlekiinihaaveissaan alkanut. Edessä on ap.lla vielä koulut ja korvatulehdukset ja yksinään niiden hoidot ja murrosiän ongelmat ja kaikki. Lisäksi lapsella saattaa olla kehityshäiriöitä, mitkä hän saa kantaa yksin ja juosta fysioterapeutit ja toimintaterapeutit jne..

Hiukan kannattaa miettiä, ennen kuin niitä kakaroita alkaa pukkaamaan yksin haaveissaan siten saada mies sidottua itseensä.
[/quote]

Isästä on varma tieto. En tiedä miten tän nyt nätisti sanois, mutta vietettiin pari päivää samassa huoneessa enemmän ja vähemmän humalassa paneskellen. Ja hän oli kyllä ainoa mies paikalla.

Ja aivan sama mitä lapselle tulevaisuudessa sattuisi tulemaan, en minä häntä ikinä hylkää tai kadu. En ymmärrä miten tämä(kään) edes liittyi enää tähän? Ap

Vierailija
567/670 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattaisko jo aiheeseen?

Vierailija
568/670 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raakaa ja räävitöntä settiä on joidenkin kommentit. Ap:llä on taatusti paras tieto asiasta ja hänellä on ollut nyt vuosi aikaa miettiä tilanteen kaikkia puolia. Elämässä tapahtuu kaikenlaista ja moni meistä joutuu syömään sanansa. Ei siis kannata tylyttää ketään, vastaavaa voi tulla vielä omallekin kohdalle, sillä elämä on hyvä yllättämään. Lämpimiä ajatuksia ap:lle.

Vierailija
569/670 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti herneen nenuun, sika kieltää kaiken eikä suostu maksamaan elareita

ap

Vierailija
570/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kertoisi lapsesta tuntemattomalle miehelle. Entäs jos mies on hullu, pedofiili yms. Vaatii isyyden tunnustamista ja tapaamisoikeutta lapseen. Sä ap annat lapsen sille hullulle pari kertaa kuussa kyläilemään... Ajatus että isä on mukana lapsen elämässä on tosi söpö, mutta fakta on se että et tunne sitä ja et voi tietää mitä on edessä. Sori kun olen negatiivinen mutta olen kaikenlaista nähnyt... Itse olisin hiljaa lapsesta!

Vierailija
571/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
572/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:02"]Minä taas en käsitä, miten kukaan ei osaa ajatella tilannetta miehen näkökulmasta. Miltä tuntuu kuulla, että on jo tullut isäksi, eikä asialle voi itse enää tehdä mitään. Ainoa, mitä on voinut tehdä on olla harrastamatta ollenkaan seksiä? Ei ole minkäänlaista sananvaltaa noin suureen asiaan, vaan on tahtomattaan tullut isäksi. Ja vaikkei nainen vaatisikaan mitään rahaa tms. niin tuskin mies silti ajattelee "päässeensä pälkähästä". [/quote] Silti mies ansaitsee tietää. Heti. Eikä 18-vuoden kuluttua kun lapsi tulee isää etsimään ja isä on menettäny koko lapsen lapsuusajan.

[/quote]

Olen samaa mieltä siitä, että miehen kuuluisi tietää heti. Eikä vasta sitten, kun lapsi on jo syntynyt.

Vierailija
573/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:02"]

Minä taas en käsitä, miten kukaan ei osaa ajatella tilannetta miehen näkökulmasta. Miltä tuntuu kuulla, että on jo tullut isäksi, eikä asialle voi itse enää tehdä mitään. Ainoa, mitä on voinut tehdä on olla harrastamatta ollenkaan seksiä? Ei ole minkäänlaista sananvaltaa noin suureen asiaan, vaan on tahtomattaan tullut isäksi. Ja vaikkei nainen vaatisikaan mitään rahaa tms. niin tuskin mies silti ajattelee "päässeensä pälkähästä".

[/quote]

Mies voi tehdä paljonkin. Kuten käyttää kondomia.

[/quote]

Tämä on totta. Yhtälailla kondomin käyttö on myös naisen vastuulla.

Vierailija
574/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:02"]Minä taas en käsitä, miten kukaan ei osaa ajatella tilannetta miehen näkökulmasta. Miltä tuntuu kuulla, että on jo tullut isäksi, eikä asialle voi itse enää tehdä mitään. Ainoa, mitä on voinut tehdä on olla harrastamatta ollenkaan seksiä? Ei ole minkäänlaista sananvaltaa noin suureen asiaan, vaan on tahtomattaan tullut isäksi. Ja vaikkei nainen vaatisikaan mitään rahaa tms. niin tuskin mies silti ajattelee "päässeensä pälkähästä". [/quote] Silti mies ansaitsee tietää. Heti. Eikä 18-vuoden kuluttua kun lapsi tulee isää etsimään ja isä on menettäny koko lapsen lapsuusajan.

[/quote]

Olen samaa mieltä siitä, että miehen kuuluisi tietää heti. Eikä vasta sitten, kun lapsi on jo syntynyt.
[/quote]

eikös tää ole jo puitu täällä?! aplla ei ollu mahollisuutta kertoa aiemmin. heti ku mahollisuus tuli niin ap halus kertoa.

Vierailija
575/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miten sitten sait sen nimen selville?

Vierailija
576/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen niin paska ihminen, että jos joku pimu tulisi oven taka penskan kanssa kertomaan, että pani vuosi sitten ukkoni kanssa ja nyt on ihana mussukka syntynyt, käskisin hoitaa asian miehen kanssa. Minulla ei olisi mitään velvollisuutta hoitaa tätä lasta. Jos mies haluaisi alkaa isäksi, niin se olisi hänen ongelma, ei minun. Vituttaisi toki se ylimääräinen rahameno, mikä menisi ruokkoihin. Ja voi se olla, että saisi ukkokin lähteä panonsa kanssa samalla ovenavauksella leikkimään perhe-elämää uuden vauvan kera. [/quote] Niin, enhän minä sitä asiaa jäis hoitamaan jos ei olis omia lapsia mutta kun olemme nyt mieheni kanssa menneet lisääntymään niin ajattelen että velvollisuuteni olis myös huolehtia että heillä on mahdollisuus asianmukaisiin väleihin oman sisarensa kanssa. Kyllähän tuollainen vituttais mutta ei oma vitutukseni sentään lasteni edelle menis. Ja mielestäni miehen kuuluu myös maksaa osansa, esim lapsilisät ja mahdolliset perintöosat, kun on lapsen maailmaan saattanut. Joko ne lapsilisät maksaa mies tai sinä ja minä veroista että kumpi nyt sua sitten miellyttäisi enemmän? Ja jos etsitään syyllistä niin mielestäni se on se pettäjä-ukko eikä mahdollisesi tilanteen oikeasta laidasta tietämätön "pimu" saati viaton "penska". En pystyisi ikinä tekemään aborttia joten en voisi sitä keltään muultakaan vaatia jos olis vahinko päässyt käymään. Joten turha sitä olis sille naiselle sitten kiukutella, mies sais kyllä aivan varmasti osansa. -295

-pettämiseen tarvitaan aina kaksi henkilöä.

-"pimu" voi yleensä olla tietoinen että mies on perheellinen.

Vierailija
577/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:07"]AP, miten sitten sait sen nimen selville?
[/quote]

Muaki kiinnostas! Aika hyvä tuuri jos pelkän etunimen tiesit :-)

Vierailija
578/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro miten mies reagoi:)

Vierailija
579/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:33"]

Mieti tarkkaan kerrotko.Mies ei ole voinut päättää haluaako isäksi sinä sen päätöksen teit.Mies on aika heikoilla tämmöisissä tilanteissa.

[/quote]Mies voi aina päättää haluaako isäksi. Panemalla paljaalla ottaa tietoisen riskin.Käyttämällä kortsua on ainakin yrittänyt ehkäistä. Abortti ei ole ehkäisy. Nainenhan tässä heikoilla on . Joutuu kantamaan ja synnyttämään ja elättämään lapsen yksin.Ja saa vielä haukkumiset palkakseen.Miehiltä ilmeisesti. Ehkäskää miehet jos ette halua yllätysvauvoja. Niin naisetkin tekee.

Vierailija
580/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ap on juhlinut niin rajusti, että on pannut useammankin Reinon kanssa, joten voi käydä köpelösti, ettei facebook-mies olekaan oikea isä. Todennäköisesti tämä Reino haluaa testit, ennen kuin hyväksyy jonkun yhdenillan jutun lapsensa äidiksi.