Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättehän tyypin, jolla on aikuisenakin negatiivinen asenne opiskeluun?

Vierailija
26.12.2014 |

?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:30"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:23"]Jos joku rupeaa tivaamaan minulta opiskelusta, arvaa kerronko, että olen koulukiusattu ja paniikkihäiriöinen, pelkään ihmisiä joten en voi opiskella? No en todellakaan. Sanon, ettei kiinnosta. Olen sitten wt, vaikka käyn töissä ja elätän itseni. Minulla on 10 vuoden työkokemus alaltani, luen 100 kirjaa vuodessa, harrastan kulttuuria mieluummin kuin ryyppäämistä. Mutta koska en ole maisteri, olen wt. [/quote] Miten voit käydä töissä, mutta et opiskella? Edes verkossa? [/quote]Minkäköhän suomalaisen yliopistotutkinnon voi suorittaa kokonaan verkossa? Yhden amiksen ja yhden amk:n roskatutkinnon tiedän, mutta niiden kautta ei pääse palstalla pätemään ja on samanlainen ihmisjäte kuin ilmankin.  [/quote] Ei varmasti kokonaan, mutta hyvin suureksi osaksi opintoja voi tehdä verkossa. Lisäksi paniikkihäiriöön on lääkitystä ja terapiaa, pitkäkestoista, Kelan kustantamana. [/quote]"Hyvin suureksi osaksi"? Osaatko kertoa, onko kyseessä 70, 80, 99% opinnoista vai perseestäsikö kaivoit mutuilusi? Nimittäin itse empirian perusteella väittäisin, että ne opinnot, jotka voi suorittaa verkossa tai tenttimällä on ehkä 20% vaadituista. Eli vastaus on: ei voi tehdä, ja mikään muu kuin yliopiston käyminen ei kannata, koska kaikki muut ovat roskaväkeä. [/quote] En osaa sanoa prosentteina. Se riippuu yliopistosta ja pitää selvittää itse. Esim. lapin yo:ssa, Kokkolan yliopistokeskuksessa ja Porissa on paljon etäopintoja. Itse olen tehnyt paljon perus- ja aineopintoja etänä. Monia kursseja voi suorittaa kirjatentteinä tai seurata moodle-luentoina verkossa. Opiskelen Tampereella.

[/quote]Kokkola, Pori, Rovaniemi, siinä lista paikoista joihin mennään kun muualle ei päästä. En kauheasti keulisi opinnoilla näissä heikomman aineksen kansoittamissa maalaissivupisteissä tai geopoliittisista syistä olemassa olevassa koulussa.
[/quote]

Voi näitä harhaluuloja <3

Vierailija
42/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:10"]

En mä koe että mulla olisi negatiivinen asenne opiskeluun mutta kiinnostumaton. Kuulun siihen selvään enemmistöön jolle kirjasto ei ole koskaan tarjonnut yhtään mitään. 

[/quote]

Itse taas kuulun siihen vähemmistöön jolle kirjasto on tarjonnut paljon enemmän kuin yliopistojen lehterit koskaan.
[/quote]
Ei kai ne toisiaan sulje pois. Mä en kauheasti ole luennoilla istunut, vaikka yo:ssa olenkin. En oikein jaksa keskittyä ja luennot menee ihan ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä paistaa osalla katkeruus läpi kun ei ole ollut kykyjä tai viitseliäisyyttä hankkia kunnon koulutusta. Toki duunarit ovat tärkeitä ja heitä tarvitaan, mutta turha korkeasti koulutettuja on vähätellä. Ilman heitä ei olisi monellakaan duunarilla töitä.

Vierailija
44/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:23"]

Kylläpä täällä paistaa osalla katkeruus läpi kun ei ole ollut kykyjä tai viitseliäisyyttä hankkia kunnon koulutusta. Toki duunarit ovat tärkeitä ja heitä tarvitaan, mutta turha korkeasti koulutettuja on vähätellä. Ilman heitä ei olisi monellakaan duunarilla töitä.

[/quote]

Miten todistat sen oman erityisyytesi? Siis muutenkin kuin lesoamalla jollain anonyymillä nettipalstalla? Tuo on suht väsynyt läppä tuo viitseliäisyys. Kas kun et vielä heittänyt sitä "luokan kovimmat gimmat", "lähikuppilassa aamusta iltaan", "luen Sartrea iltapalaksi" yms.

Täähän alkaa saatana muistuttaa jotain muropakettia koko palsta.

Vierailija
45/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opiskelu voi pahimmillaan tappaa intohimon johonkin asiaan. Oppilaitokset ovat hyvin vanhanaikaisia konsepteja. Ahdistavinta on juoksu ajan kanssa. Pitää hoitaa opinnot ja tehtävät tiettyyn tahtiin, sitten toisaalta joskus aika vain tuntuu pysähtyneen. Uudistusta kaivataan työssäoppimisiin. Monella ihmisellä on parempaakin tekemistä elämälleen, kuin olla ilmaisena työvoimana erilaisille lafkoille.

Vierailija
46/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/48 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:29"]Mielestäni on naurettavaa leuhkia käyneensä yliopiston ja olevansa tohtori tai maisteri tms. Jos olisi oikeasti fiksu, pitäisi suunsa supussa koulituksestaan ja tekisi työnsä. Se on kumma kun juuri nämä yliopiston käyneet monesti leuhkivat opinnoillaan, mutta erittäin monet ovat sutten työttöminä. Itse pääsin lukion jälkeen heti yliopistoon, mutta en sitten sinne halunnutkaan. Valitsin toisen alan ammattikorkeasta ja nyt olen töissä ja pärjään rahallisesti hyvin ja olen ylpeä ammatistani. Eikä minun tarvitse pönkittää egoani mollaamalla esim. Amiksen käyneitä tai lukiosta valmistuneita kaupankassoja, saati työttömiä tohtoreita. Tehkööt kuten haluavat, kaikki ei ole niin mustavalkoista tai wt.
[/quote]

Erittäin monet? Verrattuna mihin? Tohtoreiden työttömyys alle 5 %, duunareiden noin 10 %. Et taida olla kovin skarppi tai sitten valehtelet vastoin parempaa tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän