Onko huonojo vanhempia oikeasti olemassa
Eikö kaikki halaile ja anna rakkautta pienelle lapselle. Sehän on normaalia. Tietysti jokainen välillä suuttuu ja huutaa/hermostuu. Mutta onko jotkut vanhemmat todella kylmiä ja ilkeitä.
Kommentit (10)
Joo, oulun vauvapakastaja varmasti rakasti jokaista vauvaansa ihan hirveästi.
Kyllä niitä valitettavasti on. Huonot vanhemmat ovat kykenemättömiä asettamaan lapsensa tarpeet etusijalle ja tämä korostuu valitettavan usein esim. juuri juhlapyhien aikaan. Alkoholinkäyttö lähtee lapasesta ja lapset jäävät heitteille, vailla turvaa ja selvää aikuista. Joko lapset jätetään tyystin oman onnensa nojaan tai jos lapsenvahti hankitaankin, se on vähintään joku erittäin epämääräinen vaihtoehto. Yöllä palaillaan baarista, remutaan niin, että lapset heräilee. Krapulassa ei siedetä lasten "metelöintiä" hiukkaakaan, pinna palaa pienimmästäkin asiasta. :C
Jos aikuinen ei ole itse lapsensa ollut rakastettu, hänen voi olla vaikea osoittaa rakkautta omalle lapselle.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:31"]
Eikö kaikki halaile ja anna rakkautta pienelle lapselle. Sehän on normaalia. Tietysti jokainen välillä suuttuu ja huutaa/hermostuu. Mutta onko jotkut vanhemmat todella kylmiä ja ilkeitä.
[/quote]
Jos joku ei ymmärrä sitä, että kaikki vanhemmat ei todellakaan ole halailevia ja rakkautta osoittavia, niin henkilön täytyy olla nuori tai muuten vaan sinisilmäinen. Tai tynnyrissä kasvanut.
Mun isä on oikeasti paha ihminen. Eli on. Kaikki eivät ole pohjimmiltaan hyviä, valitettavasti.
Mä ainakin oon huono vanhempi. Ja äitinikin oli. Haluatko ap kysyä jotain?
En muista äitini halailleen tai antaneen rakkautta minulle kun olin pieni tai iso. Hänen rakkautensa oli sitä, että minun piti totella ja tanssia hänen pillinsä mukaan, mun tunteita ja minää ei suvaittu. Luulin pienenä, että se olen minä, joka olen paha ja kostin äidille sitten sen että mulle tuli paha olo kaikesta mitä hän sanoo. Jos äiti sitten suuttui minulle, niin kyse ei tosiaankaan ollut siitä, että "jokainen suuttuu joskus". Se oli itseaiheutetun huonon käytöksen eli terveen reagoinnin hänen käytökseensä tukahduttamista kun hän suuttui minulle. Ja sädekehä loisti äitini pään päällä.
Haen itselleni apua, ettei mun lasten tarvitse kokea samoja asioita kuin minä koin, mutta en tituleeraa itseäni hyväksi äidiksi, koska en sitä ole. En leiki lasten kanssa ja sanon heille monesti, että en jaksa kuunnella heidän juttujaan. Annan miehen hoitaa heitä, varon etten syytäisi turhautumistani heidän epätäydellisyydestään heihin. Ja muutenkaan pukaisi raivoani heihin.
Kyllä ovat, omat vanhempani sen takia huonoja koska eivät koskaan näyttäneet välittävän meistä lapsista ja jakoivat huomion epätasaisesti. Myöskin antoivat isoveljeni hakata minua koko lapsuuteni ja isäni oli myöskin väkivaltainen ja hän otti minua niskasta kiinni ja saattoi heittää ulos puolelta öin. Siis tämä ei tapahtunut harvoin, vähintään kerran viikossa.Äitini oli siinä huono että katsoi kaiken sivusta eikä puuttunut mihinkään, muistan myös vain sen kun olin alle kymmenen että vanhempani riitelivät ja isoveljeni hakkasi minua, traumat jäi lapsuudesta.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 19:18"]Mä ainakin oon huono vanhempi. Ja äitinikin oli. Haluatko ap kysyä jotain?
En muista äitini halailleen tai antaneen rakkautta minulle kun olin pieni tai iso. Hänen rakkautensa oli sitä, että minun piti totella ja tanssia hänen pillinsä mukaan, mun tunteita ja minää ei suvaittu. Luulin pienenä, että se olen minä, joka olen paha ja kostin äidille sitten sen että mulle tuli paha olo kaikesta mitä hän sanoo. Jos äiti sitten suuttui minulle, niin kyse ei tosiaankaan ollut siitä, että "jokainen suuttuu joskus". Se oli itseaiheutetun huonon käytöksen eli terveen reagoinnin hänen käytökseensä tukahduttamista kun hän suuttui minulle. Ja sädekehä loisti äitini pään päällä.
Haen itselleni apua, ettei mun lasten tarvitse kokea samoja asioita kuin minä koin, mutta en tituleeraa itseäni hyväksi äidiksi, koska en sitä ole. En leiki lasten kanssa ja sanon heille monesti, että en jaksa kuunnella heidän juttujaan. Annan miehen hoitaa heitä, varon etten syytäisi turhautumistani heidän epätäydellisyydestään heihin. Ja muutenkaan pukaisi raivoani heihin.
[/quote]Jos iltaisin halaisit heitä ennen nukkumaan menoa iso rutistus:)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:31"]
Eikö kaikki halaile ja anna rakkautta pienelle lapselle. Sehän on normaalia.
[/quote]
Kaikki ihmiset eivät ole "normaaleja". Kaikki eivät todellakaan halaile tai "anna rakkautta" lapsilleen. Voiko joku edes kysyä tuollaista ihan tosissaan?? Tai no, tavallaan herttaista jos joku on noin naiivi.
On niitä