Minkä ikäisenä sinulta viimeksi kysytty paperit alkoholia ostaessasi aikuisena?
Ilahduin eilen kun kysyttiin kassalla paperit, olen 41.
Kommentit (64)
Minultapa kysyttiin 41 vuotiaana alkossa paperit.
Oon 32 ja kysytään lähes joka kerta.
Ehkä 21 vuotiaana. Mutta se oli 80-lukua.
En ole koskaan kysytty, koska en ole koskaan ostanut alkoholia. Tosin tässä korona-aikana on parikin kertaa kysytty kun olen pelannut yhteensä 5 eurolla vakiota ja lottoa. Olen siis 37, enkä edes näytä nuorelta. Olen käyttänyt maskia,joten se on varmaan hämännyt.
48 ikää ja kesällä kysyttiin supermarketissa kun ostin lonkeroa.
Ei koskaan, ei edes nuorena. Vr.n lipunmyyjä kyllä tarjosi lastenlippua kun olin 21.
Ai tää on taas joku kilpailuketju että kuka niinku voittaa nuorimman näköisen ihmisen tittelin. Huomioitavaa on se että tännehän aloittajasta lähtien voi kuka tahansa kekata minkä iän tahansa. Odottelen ensimmäistä 79 vuotiasta ilmoittautujaa.
Mikä muuten tämmöisten aloitusten pointti oikeestaan on?
Muistaakseni on kerran edellisen syntymäpäivän jälkeen kysytty, eli 41-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ai tää on taas joku kilpailuketju että kuka niinku voittaa nuorimman näköisen ihmisen tittelin. Huomioitavaa on se että tännehän aloittajasta lähtien voi kuka tahansa kekata minkä iän tahansa. Odottelen ensimmäistä 79 vuotiasta ilmoittautujaa.
Eikös nykyään ole ohjeistus, että kaikilta 30-vuotiaaksi arvelluilta pitäis kysyä? Eli kun nyt multa on kysytty 41-vuotiaana, niin en ajattele, että olisin alle 18-vuotiaan näköinen.
50-vuotiaana NHL-matsin erätauolla. Ulkomaalaisena henkilökortti ei kelvannut. Koska passi ei ollut mukana, ei myyty olutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 39 ja viimeksi viikko sitten kysyttiin. Tosin ostin tupakkaa, en alkoa, kun en juo.
Ajat on kyllä muuttuneetkin. Nuoruudessani riitti, että näyttää n. 18-vuotiaalta ja ostin kavereille alkoholia ja tupakkaa 16-vuotiaana, koska olin sen verran vanhemman näköinen ja meikkasi runsaasti. Nythän paperit pitää kysyä jos näyttää alle kolmekymppiseltä. Kyllä joku vähän yli alle nelikymppinen voi näyttää kolmekymppiseltä jos ei ihan mummotyylinen ole. Eli en kuvittele olevani teinin näköinen 39-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaana NHL-matsin erätauolla. Ulkomaalaisena henkilökortti ei kelvannut. Koska passi ei ollut mukana, ei myyty olutta.
Jatkoa. Onneksi lapsellani oli sattumalta passi taskussa ja hän osti meille oluet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyään ole ohjeistus, että kaikilta 30-vuotiaaksi arvelluilta pitäis kysyä? Eli kun nyt multa on kysytty 41-vuotiaana, niin en ajattele, että olisin alle 18-vuotiaan näköinen.
Kyllä, tämmöinen ohjeistus on. Ja se nyt olisi ollut ihan liikaa jos olisit kuvitellut alaikäisen näköinen olevasi. Eikä tuo paperien kysyminen nelikymppiseltä ole mitenkään ihmeellistä, joten siksi kysäisin jotta mikä tämän aloituksen pointti on.
Viime viikolla ostin Ärrältä luontoarvan ja myyjä pyysi näyttämään henkkareita. Olen 34-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämmöinen ohjeistus on. Ja se nyt olisi ollut ihan liikaa jos olisit kuvitellut alaikäisen näköinen olevasi. Eikä tuo paperien kysyminen nelikymppiseltä ole mitenkään ihmeellistä, joten siksi kysäisin jotta mikä tämän aloituksen pointti on.
Mä en kyllä mielestäni tuonut viestissäni ilmi, että pitäisin sitä jotenkin ihmeellisenä. En osaa sanoa, ajatteliko aloittaja erityisesti, että avauksessa olisi joku pointti.
Olin 26v ja intin harmaissa. Paikka oli muinainen "Hankkijan Alko Hesassa. Tuplasti korni kysely...
46 vuotiaana, Helsingin keskustassa eräässä alkossa, tästä on aikaa, oli paljon ennen näitä nykyisiä säännöksiä.
Olen 39 ja viimeksi viikko sitten kysyttiin. Tosin ostin tupakkaa, en alkoa, kun en juo.