Pidättekö rannekelloa oikeassa vai vasemmassa kädessä?
Kommentit (37)
Vasen. Hyvä kysymys, en tiedä miksi just vasen, aina vain ollut niin.
Vasemmassa. Olen todella vahvasti oikeakätinen enkä ikipäivänä saisi vasemmalla kädellä väkerrettyä kelloa oikeaan ranteeseen.
Oikeassa! Helpompi katsoa, pidän kaikki käsikorutkin oikeassa vaikka olen oikeakätinen
Nykyisin vasemmassa, koska se tuntuu luontevammalta. Olen toisaalta pitänyt rannekelloa joskus pitkiä aikoja myös oikeassa ranteessa, eli kumpaankin nähtävästi tottuu. Olen enimmäkseen oikeakätinen eli kirjoitan oikealla, mutta pystyn tekemään useimmat muut asiat melkein yhtä hyvin myös vasemmalla. Asiaan voi vaikuttaa se, että soitin lapsuuteni ja nuoruuteni pianoa. Sehän harjoittaa molempia käsiä.
- metriletti -77
Vasemmassa, koska vain sivistymättömät moukat pitävät oikeassa.
Vasemmassa. Tottumiskysymys, joskus oli vasuri paketissa ja pidin kelloa oikeassa kädessä, eihän siitä meinannut osata mitään katsoa.
Oikeassa pidän ja oikeakätinen olen. Nyt kai sitten vielä sivistymätön moukkakin :/
Miesten kello ranne on vasen (homojen oikea), naisten oikea ...näin se meni ainakin ennenvanhaan :)
Tosin monesti juurikin niin, että jos olet oikeakätinen pidät vasemmassa ja toisinpäin. Itse pidän oikeassa kellotaulu alaspäin vaikka olenkin oikeakätinen (nainen).
Täälläkin oikeassa! En joudu juurikaan koskaan kirjottamaan mitään käsin joten siksikään ei haittaa
Pitääkö naisten pitää kellotaulua alaspäin kämmenen puolella?
T.ap
Kyllä pidän, siksi että näen paljon kello on
Vasemmassa. Tuntuu luonnollisemmalta paikalta. Olen oikeakätinen.
Miksi kukaan pitäisi kelloa kellotaulu alaspäin?
Nykyään en käytä , mutta kun käytin niin oidin oikeassa ja kellotaulu alaspäin...jotenkin sitä vaan oli helpoin katsoa niin kun "kättä käänsi".