Hui, olipas liukasta kun kävin pienellä kävelylenkillä!
Mahtaakohan olla paljon myös kaatumisvammoja ollut ensiavussa...
Kommentit (22)
Turun suunnalla. Meilläkin on kait plussakeli, mutta yön aikana tainnut jäätyä tuo loska. ap
Nastat kengissä on kova sana. Itselläni on jo sen verran vikoja, etten viitsi riskeerata terveyttä enempää. Muutaman euron satsaus, ja kroppa kiittää.
Ai ette tammikuussa on ulkona liukasta? OHHOH. Jymyuutinen, menen soittamaan iltapäivälehdille->
Tammikuussa voi myös olla kunnon pakkastalvi, lumessa kitkaa ja katukäytävät hiekotettu. Ilmastonmuutos on tuonut mukanaan oudot "eurotalvet", jolloin pohjoisessakin on kelit kuin keski-Euroopassa. Loska tai lumi vuoroin jäätyy ja sulaa eikä sillä pysy mikään sora tai hiekka. Alkuviikosta Helsingissä lämpötila nousi n. vuorokaudessa melkein 20 astetta, -15C >> +3. Mulla myös nastat ja ne on hyvät! Joskus vaan jää tai pakkautunut pakkaslumi voivat olla niin kovia, etteivät nastat oikein "iske" niihin. Mutta kun rauhallisesti ja hötkyilemättä menee, niin pysyy kyllä pystyssä. Huvikävelyt eivät kyllä noissa olosiuhteissa huvita :) Miksiköhän 7 on noin pilkallinen?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:02"]
Tammikuussa voi myös olla kunnon pakkastalvi, lumessa kitkaa ja katukäytävät hiekotettu. Ilmastonmuutos on tuonut mukanaan oudot "eurotalvet", jolloin pohjoisessakin on kelit kuin keski-Euroopassa. Loska tai lumi vuoroin jäätyy ja sulaa eikä sillä pysy mikään sora tai hiekka. Alkuviikosta Helsingissä lämpötila nousi n. vuorokaudessa melkein 20 astetta, -15C >> +3. Mulla myös nastat ja ne on hyvät! Joskus vaan jää tai pakkautunut pakkaslumi voivat olla niin kovia, etteivät nastat oikein "iske" niihin. Mutta kun rauhallisesti ja hötkyilemättä menee, niin pysyy kyllä pystyssä. Huvikävelyt eivät kyllä noissa olosiuhteissa huvita :) Miksiköhän 7 on noin pilkallinen?
[/quote]
Miksiköhän AP on noin vajaaälyinen?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:13"]
[/quote]
[/quote]No tämähän oli päivän paras heitto :) Et ole koskaan small talkista kuullut? ap
Mistä te niitä nastoja kenkiinne ootte hankkinu? Onko kengällä väliä? Kun tarvisin kanssa....
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:32"]
Mistä te niitä nastoja kenkiinne ootte hankkinu? Onko kengällä väliä? Kun tarvisin kanssa....
[/quote]
Googlaa " liukuesteet" Löytyy paljon erilaisia.
[/quote]
Nasakenkiä on nyt alennuksessa joka paikassa. Mulla on sellaiset, mutta kätevämmät on nuo irralliset nastat, jotka mulla myös on. Niitä saa lähes joka marketista, halpahallista, kenkäosastoilta, suutarilta jne.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:42"]
[/quote]
Nastakenkiä prkle
Nasakenkiä on nyt alennuksessa joka paikassa. Mulla on sellaiset, mutta kätevämmät on nuo irralliset nastat, jotka mulla myös on. Niitä saa lähes joka marketista, halpahallista, kenkäosastoilta, suutarilta jne.
[/quote]
Nasakengät kuulostavat tehokkailta ! :D
Kyllä, ap, sama täällä. Oltiin lapsen kanssa ulkoilemassa, olin luvannut lenkin potkukelkalla. No, onneksi oli se kelkka, ilman en olisi varmasti pysynyt pystyssä. Ylämäkeen ei tahtonut päästä, kun suti vain tyhjää ja alamäessä suorastaan hirvitti!
Ylöjärvellä niin liukasta että kävelyt jää tältä päibältä. Nastoja ei ole.
No minä lensin perseelleni omilla rappusilla kun ulko-ovesta lähdin. Perhana.. En yhtään osannut varautua. :)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:13"]
[/quote]
[/quote]No tämähän oli päivän paras heitto :) Et ole koskaan small talkista kuullut? ap
[/quote]
Onko smalltalk nykyään turhan jauhantaa? Itsellä on jääkaapissa muuten kylmä. Ulkona on vielä valoisaa. Kengillä kävellään. Oletko syönyt tänään? Entä paskantanut?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"]Missäpäin? Helsingissä, kantakaupungin ulkopuolella,oli eilen todella liukasta. Pakkaslumi muuttunut jääksi ja päällä muutama sentti vettä. Nyt tuolla ulkona näyttää pelkältä loskalta. Lämpöasteita 3.
[/quote]
Myyrmäessä on ainakin vielä tolkuttoman liukasta, joten lienee mahdollista myös Helsingin puolella.
Joo, kivaa oli kun oli koiran hihna molemmissa käsissä, koirat veti tiensivuja molemmin puolin ja itse viiletin siinä keskellä jalkaa nostamatta peilijäällä :D Ens ulkoilulle icebugit jalkaan!
Missäpäin? Helsingissä, kantakaupungin ulkopuolella,oli eilen todella liukasta. Pakkaslumi muuttunut jääksi ja päällä muutama sentti vettä. Nyt tuolla ulkona näyttää pelkältä loskalta. Lämpöasteita 3.