Miksi ihmeessä vietät palstalla jouluaattoa?
Kommentit (52)
Kävin jo suorittamassa pakolliset sukuvierailut. Olen yksinasuva lapseton sinkku. Onhan tämä vähän säälittävää, istua aattona yksin av-palstalla suklaarasian kanssa. Myönnetään. Jos käyttäisin alkoholia, vetäisin perseet, mutta kun en harrasta juomista. Joten mätän sitten suklaata. Ja lihon. Yhyy.
Älkää olko niin fiksoituneita siihen jouluun. Mun mielestä se on aivan sairasta, että kaikki suomalaiset tekevät juuri samallalailla ja syövät samoja ruokia kuin ohjelmoituina ja vielä vasten tahtoaan.
Jeesus ei varmasti haluaisi mitään tällaista vaan että ihmiset auttaisivat köyhiä, orpoja jne. Tekemättä tästä massiivista kulutusjuhlaa. Ottakaa ihan rauhallisesti.
Mies lähti äitilleen viettää iltaa ja itse jäin nukkuvan lapsen kanssa kotiin. Ero tulossa. Taitaa olla ensimmäinen jouluaattoilta yksin.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 22:36"]
Lapset ovat yläkerrassa, puuhastelevat jotain joululahjojensa kanssa. Minä ehdotin, että pelattaisiin jotain yhdessä. Ei kuulemma kiinnosta. Niinpä mä tulin tähän ihmettelemään ja miettimään, kuinka monta seurapeliä vielä ostan perheen yhteisiksi lahjoiksi, kun kukaan ei koskaan suostu niitä pelaamaan mun kanssa :-(
[/quote]
Voi:(. Mä enne tykkäsin kun pelattiin lautapelejä sisarusten lasten kanssa ja yöllä me sisarukset keskenämme. Se oli ihanaa! Nyt lapset jo isoja, ei paljon pelailu kiinnosta:(. Ja me "vanhukset" nuokutaan väsyneenä.
Tänä jouluna ollaan miehen kanssa kahden. Nautin kyllää tästäkin. Mies nukkuu, minä roikun täällä. Tarpeeksi lyhytjänteistä touhua kun vatsa täynnä ja pää punaviinitokkurassa:).
Lahjoita ensi jouluna eteenpäin niitä pelejä, kyllä ne saattaa muita kiinnostaa. Hyvää joulua:).
Ei oo perhettä. Eikä oikein muutakaan mitä tehdä.
Heräsin tänään puoli viisi töihin. Nyt yritän pysyä hereillä. Mies ja lapset nukkuu. Vanhin lapsi kuumeessa. Pitäisi kai mennä nukkumaan.
Mies sai lahjaksi kirjan. Harvaksellaan lätistään tässä sohvalla, kun mies haluaa puhua kirjastaan. Itse olen niin ylensyönyt, etten kykene keskittymään mihinkään älylliseen, joten koomaan läppärillä. Lapsi nukkuu.
Meillä todella perinteinen idyllijoulu oman perheen ja lähisukulaisten kesken :). Herääminen 7 aikaan, aamukahvit, itse tunnin mittaiselle metsäretkelle jokivarteen pitkin koirien kanssa päivän valjetessa, puuro tulille, pulkkailemaan, joulusauna, Lumiukko, joulurauhan julistus, joulupuuro, mummon haku, kahvittelu, joulupukki siskon lasten kera, kahvittelut siellä, mummo kotiin, jouluruuat, lahjojen avaus lasten kanssa ( teinejä), nyt pelattiin kivaa lautapeliä ja odotettiin lahjaksi saadun järkkärit latautumista :) loppuiltaa /-yö kuluu järkkärin ja herkullisten yösyömisten kanssa, punaviiniä siemaillen ja suklaita nauttien, jouluyön messua katsellen. NAUTIN NIIN PALJON! ja av:lle tulin huvikseni :) mutta tiedän hyvin, että toisinkin voisi olla. Ja monesti on ollutkin!
Sama täällä. Piti iltaa istua mutta ukko alkou pelasmaan! Ssaatana että suututtaa..räällä sängyssä nyt yritän hillitä raivon
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 22:50"]
Kävin jo suorittamassa pakolliset sukuvierailut. Olen yksinasuva lapseton sinkku. Onhan tämä vähän säälittävää, istua aattona yksin av-palstalla suklaarasian kanssa. Myönnetään. Jos käyttäisin alkoholia, vetäisin perseet, mutta kun en harrasta juomista. Joten mätän sitten suklaata. Ja lihon. Yhyy.
[/quote]No, mitä sä sitten olisit halunnut tehdä? Ja en kyllä valittaisi jos on niin hyvin asiat että saa syödä suklaata ja on katto pään päällä, netti ja kaikki. Ole vaan tyytyväinen siitä mitä sulla on.
Ja toiseksi tuntuuko susta samalta muina päivinä vai vaan koska on merkattu kalenteriin joulu?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 23:15"]
jouluyön messua katsellen. NAUTIN NIIN PALJON! ja av:lle tulin huvikseni :) mutta tiedän hyvin, että toisinkin voisi olla. Ja monesti on ollutkin!
[/quote]Oletko katolinen?
Olen yksin. Ei ole mitään tekemistä eikä oikein huvittaisikaan tehdä mitään, joten pyörin täällä. Paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 23:25"]
Olen yksin. Ei ole mitään tekemistä eikä oikein huvittaisikaan tehdä mitään, joten pyörin täällä. Paha mieli.
[/quote]*hali hali* :)
1v lapsi itkee sängyssään kun tultiin liian myöhään kotiin ja unirytmi sekaisin. Kun menen hyssyttelemään niin itku vaan pahenee. :( Varmasti nukahtaa ihan just, käy nyt ylikierroksilla kun oli joulupukkia, lahjoja ym.
Mies mököttää sängyssä erinäisistä syistä...
Mulla kynttilät palaa ja yritän nauttia rauhallisesta jouluillasta.
Olen vessassa, maha jumissa.. :D muuten kyllä oikein mainio joulu. Ja muut viettävät aikaa uusien lahjojensa parissa olohuoneessa