Helvettiin sukujoulut!
Meillä on 4 kk ikäinen tyttö, joka on miehen suvulle eka lapsenlapsi ja eka lapsenlapsenlapsi mummolleen. Tietty piti sitten lähteä jouluksi sukulaisiin 200 km päähän kotoa, että mummo saa olla mukana pikkuisen ekassa joulussa. Mummo asuu yksin, vieressä asuu tyttärensä perheineen. Tietty sekä meidän perhe että appi ja anoppi majoitettiin sinne tädille, että "mummo saa olla rauhassa" - siis se mummo, joka haluaa olla osa vauvan joulua ja joka asuu noin 7 huoneen talossa yksinään. Me ollaan täällä miehen tädin perheen vierashuoneessa koko porukka eli minä, mies, vauva ja appivanhemmat!
Iltapäivällä porukka kävi kirkossa ja haudoilla, minä olin tytön kanssa "päiväunilla" eli pakoilin miehen tätiä, joka halusi ruuanlaittoapua. Onneksi tyttö ei millään tahtonut nukahtaa ja sen kuuli. Kirkosta kun tulivat niin oli joulusaunan vuoro ja miehen suku hymisi, että menkää te nuoret keskenään, saatte olla kahden, me kyllä vauvaa katsotaan sillä aikaa. Ja sittä muikeaa ilmettä ja silmäniskuja. Kysyin suoraa, että pilluako sillä miehellä on tarve saada ja miehen suku tuijotti minua kauhuissaan. Että noin ei sanota. Minä kysyin, että miksi ei, kun teistä jokainen näyttää siltä, että menkää nuoret rauhassa naimaan. Samantien sanoin, että saunan jätän väliin, joku toinen pariskunta saa puolestani mennä lauteita jyskyttämään.
Appivanhemmat on kauhuissaan, minä enemmänkin ihmeissäni, että jos asiasta puhutaan, niin puhutaan sen oikealla nimellä. Ensi yöstä tulee takuulla hauska, kun tyttö valvottaa, appi kuorsaa ja mies piereskelee.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:25"]
No olisithan sä voinut tämän järjestää hieman paremminkin, esim. hankkia teille ja perheellesi hotellihuone lähistöltä. Voisitte nytkin olla miehen kanssa aulabaarissa drinksuilla, kun sun oma perhe vaatii muksua. Tai vaihtoehtoisesti voisitte olla miehen kanssa vaahtokylvyssä hotellihuoneen ammeessa kun lapsi nukkuu, siemailla hieman juomaa ja syödä suklaata kun sun mies hieroo hartioita.
Sitten nukkumaan pehmeään ja puhtaalta tuoksuvaan sänkyyn ja aamulla koko porukka hotellin aamiaiselle.
Ei tuo nyt niin kauhealta kuulosta.
[/quote]
Voi kuule, näiden sukujouluun kuuluu se, että yövytään kaikki tässä pihapiirissä. Olin varannut hotellihuoneen, olin varannut sinne vauvasängyn jne., mutta appi ja anoppi sekä mies oli ehdottomia: aina on yövytty sukulaisissa ja yövytään nytkin. Hieman on hankala hotelliin täältä lähteä.
Olisin heittänyt isoon ääneen vaan, että: "siitä puhe mistä puute!" ja lähtenyt sitten sinne saunaan miehen kanssa.
Moukat puolustelee, varmaan sanoísivat että haista V, tai jotain muuta. Kuka tuollaista miniää enää käskee Joulunviettoon, saa olla kotona miehen ja lapsen kanssa. Juttua riittää, voit ap olla varma...
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:01"]
Törkeäksi homma meni VASTA kun vaimo avasi suun.
Veikkaanpa, että tämän asian puimiseen ei riitä joulupäivä...
[/quote]
Mitä törkeää on siinä, että puhuu seksistä ihan oikeilla termeillä? Mitään ihmeen tiukkapipoporukkaa te oikein olette, kun ette kykene puhumaan normaalista asiasta tavallisin sanoin? Seksi on seksiä, kyllä ne sedätkin on sitä harrastaneet ja tietää varsin hyvin, että siinä pippeli pujahtaa pilluun. Ja jos ei tiennyt ennen, niin nyt tietää. Vai olisiko pitänyt puhua emättimestä tai vaginasta?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:55"]
Ap tässä on mokannut ja raskaasti. Se nyt vaan on niin, että vaimo ei voi häpäistä miehensä sukulaisvanhuksia.
[/quote]
Mitä häpäisemistä se on, jos kysyy, että pilluako se oma mies on vailla? Eihän ap tarjonnut sedälle mitään koeajoa vaan puhui omasta aviomiehestä ja lapsensa isästä.
Ai, joulupöydässäkin saa sanoae, että mua panettaa, ap:n jutut ovat täysin vastaavia. Olikohan tarkoitus järkyttää KOKO SUKUA.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:18"]
Ap tässä on mokannut ja raskaasti. Se nyt vaan on niin, että vaimo ei voi häpäistä miehensä sukulaisvanhuksia.
[/quote]
Mitä häpäisemistä se on, jos kysyy, että pilluako se oma mies on vailla? Eihän ap tarjonnut sedälle mitään koeajoa vaan puhui omasta aviomiehestä ja lapsensa isästä.
[/quote]
Väärä paikka, väärä aika,se vikana.
Hyvät tavat HOI HOI...!
ensi kerralla ajattele mitä sanot, äläkä sano mitä ajattelet!
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:39"]
Vittu mitä idiootteja. Ei noin sanota eikä ap:n sanomisessa ja käytöksessä ole mitään puolusteltavaa. Todella noloa piilotella, ettei tarvitsisi auttaa ruoan teossa. Ala-arvoista.
[/quote]
Ihan näin meidän kesken: ap:lla on 4 kk ikäinen vauva, todennäköisesti imettää tätä, vauvalla uusi ja outo paikka => nukahtaminen ehkä hankalaa ja tähän päälle pitäisi sitten ryhtyä valmistelemaan sukupäivällistä. Mahtoiko tädillä käydä mielessä, että ap:lla on ihan tarpeeksi siinä, että huolehtii vauvasta, kun muut on kirkolla.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta nuorelle naiselleko sopii ikäihmisen sanoa mitä tahansa?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuo on leikkiä, monissa suvuissa.Kuulun itse yhteen Suomen suurimpaan sukuun, ja yleistä vanhemmilla, eivät taatusti tarkoittaneet todesta otettavaksi.
Tuskinpa sanoit. Unelmoit vaan sanovasi ja koetestaat reaktiot
AV-raadilla.
Yök mitkä vanhemmat, ap teki oikein. Tosin palstan mukaan suvun setämiehet saavat nolata pojan vaimon mutta näitä limasieniä ei saa näpäyttää takaisin?
Ehkenpä pientä ylireagointia ap:n käytöksessä. Tuollaiset ilmeet voi varmaan tulkita monella tapaa. Luen pientä välien kireyttä jo pidemmältä ajalta.
Minä tiedän suuren suvun jäsenenä, että se oli huumoria, EI todesta otettavaa. Testasivat...
En olisi kyllä ikinä suostunut nukkumaan samassa huoneessa 4 kk:n ikäisen vauvan kanssa, jota sai imettää monta kertaa yössä, ja appivanhempien kanssa. Eikö nyt appivanhemmat olisi voineet yöpyä mummon talossa? Ei se kyläily ole aina ihan herkkua vauvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuo on leikkiä, monissa suvuissa.Kuulun itse yhteen Suomen suurimpaan sukuun, ja yleistä vanhemmilla, eivät taatusti tarkoittaneet todesta otettavaksi.
[/quote]
No sittenhän ne tietää, että se nuorempi nainen on leikissä mukana.
Loistavaa settiä aplta:D Ärsyttävää tuollaisten vanhojen ihmisten pervot letkautukset, erittäin harvoin soveliasta! Aika veemäinen joulu sulla, joten koita kestää. Ensi joulun voit sitten jo tarpeen mukaan järjestää niin kuin tahdot, voihan ne sukulaiset tulla sitten pyörähtämään kylässä joulun pyhinä jos tahtovat nähdä!
Ois ollu kyllä hyvä kun oisit sanonut "No joo mepä mennään ensimmäisinä, olikin ukolla jo muna pystyssä ja pipari on jo kostunu!" :D vähän uudempaa vitsiä kehiin