Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvettiin sukujoulut!

Vierailija
24.12.2014 |

Meillä on 4 kk ikäinen tyttö, joka on miehen suvulle eka lapsenlapsi ja eka lapsenlapsenlapsi mummolleen. Tietty piti sitten lähteä jouluksi sukulaisiin 200 km päähän kotoa, että mummo saa olla mukana pikkuisen ekassa joulussa. Mummo asuu yksin, vieressä asuu tyttärensä perheineen. Tietty sekä meidän perhe että appi ja anoppi majoitettiin sinne tädille, että "mummo saa olla rauhassa" - siis se mummo, joka haluaa olla osa vauvan joulua ja joka asuu noin 7 huoneen talossa yksinään. Me ollaan täällä miehen tädin perheen vierashuoneessa koko porukka eli minä, mies, vauva ja appivanhemmat!

Iltapäivällä porukka kävi kirkossa ja haudoilla, minä olin tytön kanssa "päiväunilla" eli pakoilin miehen tätiä, joka halusi ruuanlaittoapua. Onneksi tyttö ei millään tahtonut nukahtaa ja sen kuuli. Kirkosta kun tulivat niin oli joulusaunan vuoro ja miehen suku hymisi, että menkää te nuoret keskenään, saatte olla kahden, me kyllä vauvaa katsotaan sillä aikaa. Ja sittä muikeaa ilmettä ja silmäniskuja. Kysyin suoraa, että pilluako sillä miehellä on tarve saada ja miehen suku tuijotti minua kauhuissaan. Että noin ei sanota. Minä kysyin, että miksi ei, kun teistä jokainen näyttää siltä, että menkää nuoret rauhassa naimaan. Samantien sanoin, että saunan jätän väliin, joku toinen pariskunta saa puolestani mennä lauteita jyskyttämään.

Appivanhemmat on kauhuissaan, minä enemmänkin ihmeissäni, että jos asiasta puhutaan, niin puhutaan sen oikealla nimellä. Ensi yöstä tulee takuulla hauska, kun tyttö valvottaa, appi kuorsaa ja mies piereskelee.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 19:56"]

Tuota on monessa suvussa, ap ei osannut antaa oikein takaisin. Taatusti muistavat,minälainen vaimo on pojalla. Mitä tuota puolustamaan, kuka fiksu puhuu jouluna kuten ap??? Häpäisit sekä itsesi, miehesi ja lapsesi. 

[/quote]

Miten annetaan oikein takaisin? Sanotaan sille setämiehelle, että miksi minä oman äijän kanssa sinne menisin, siltä saa joka tapauksessa vaikka vessassa pikaiset, mieluummin otan mukaan vanhan pukin, jolla on kova oksa ja edellisestä kerrasta vähintään vuosi aikaa?

Vierailija
22/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että sinut muistetaan miniänä,joka ei osannut edes Jouluna olla ihmisiksi, niin kuten nro 20. Oikea tapa on yhtyä leikkiin, ja sanoa että totta kai saunotaan ja  jatketaan sukua, tämä kelpaa. Ap, mokasi, voi olla varma,että juttu leviää kulovalkean tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 18:53"]

Minä en arvosta, että loukataan vanhoja sukulaisia. Tuohon leikkiin olen tottunut, ja oikea tapa on sanoa, että totta kai mennään saunaan ja jatkamaan sukua.

[/quote]

Minä taas en arvosta sitä, että vanhat sukulaiset saa vihjailla mitä tahansa, mutta asiasta ei saa puhua oikeilla nimillä. Ei pidä mennä vihjailemaan, jos ei kestä sitä, että joku sanoo saman asian suoraa. Saavat vanhat papat tottua siihen, että leikissä on nykypäivänä uudet säännöt.

Loukkaus olisi ollut, jos ap olisi todennut, että me olemmekin tästä porukasta ainoat, jotka kehtaa keskellä päivää toisiaan saunassa katsoa, muilla on läskiä sen verran, että voi jäädä pukilta pökkimiset.

Vierailija
24/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vääristelkö, ap:lla vasta on likaiset jutut, no nolasit koko perheen oikein perusteellisesti.Olisitte kysyneet täältä neuvoa. Ei säälitä ap, varmaan katsovat kuin halpaa makkaraa!

Vierailija
25/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:09"]

Älkää vääristelkö, ap:lla vasta on likaiset jutut, no nolasit koko perheen oikein perusteellisesti.Olisitte kysyneet täältä neuvoa. Ei säälitä ap, varmaan katsovat kuin halpaa makkaraa!

[/quote]

Mutta voi olla, että äijien puheet siistiytyi kertaheitolla, koska nyt tietävät, että ap ei punastele ja ujostele vaan sanoo takaisin niin, että äijien korvat punoittavat ja mammoja kauhistuttaa. Harva setä uskaltaa enää olla kaksimielinen, koska ap osaa olla vielä härskimpi ja silloin se setä tulee nolatuksi.

Vierailija
26/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi oli tilanteesta ja sinun kommenteistasi mieltä, ap?

Vierailija
27/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:06"]

Jos haluat, että sinut muistetaan miniänä,joka ei osannut edes Jouluna olla ihmisiksi, niin kuten nro 20. Oikea tapa on yhtyä leikkiin, ja sanoa että totta kai saunotaan ja  jatketaan sukua, tämä kelpaa. Ap, mokasi, voi olla varma,että juttu leviää kulovalkean tavoin.

[/quote]

Tai sitten ap muistetaan miniänä, jolla oli sisua kerrankin sanoa suvun härskeimmälle äijälle niin pahasti takaisin, että tämä vaikeni. Ap tuskin mokasi - tai ainakin hän varmisti, että ensi vuonna ei tarvitse raahautua kotoa kauas tuntemattomien luokse nukkumaan appiukon ja anopin kanssa samaan siskonpetiin.

Vierailija
28/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka häpäisee koko perheen, että nainen kehtaa jouluna huudella pil*****:

Vierailija
29/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisithan sä voinut tämän järjestää hieman paremminkin, esim. hankkia teille ja perheellesi hotellihuone lähistöltä. Voisitte nytkin olla miehen kanssa aulabaarissa drinksuilla, kun sun oma perhe vaatii muksua. Tai vaihtoehtoisesti voisitte olla miehen kanssa vaahtokylvyssä hotellihuoneen ammeessa kun lapsi nukkuu, siemailla hieman juomaa ja syödä suklaata kun sun mies hieroo hartioita. 

Sitten nukkumaan pehmeään ja puhtaalta tuoksuvaan sänkyyn ja aamulla koko porukka hotellin aamiaiselle. 

Ei tuo nyt niin kauhealta kuulosta.

Vierailija
30/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi häiritsee enemmän - appiukon kuorsaus vai aviomiehen piereskely? 

Vierailija
31/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:25"]

No olisithan sä voinut tämän järjestää hieman paremminkin, esim. hankkia teille ja perheellesi hotellihuone lähistöltä. Voisitte nytkin olla miehen kanssa aulabaarissa drinksuilla, kun sun oma perhe vaatii muksua. Tai vaihtoehtoisesti voisitte olla miehen kanssa vaahtokylvyssä hotellihuoneen ammeessa kun lapsi nukkuu, siemailla hieman juomaa ja syödä suklaata kun sun mies hieroo hartioita. 

Sitten nukkumaan pehmeään ja puhtaalta tuoksuvaan sänkyyn ja aamulla koko porukka hotellin aamiaiselle. 

[/quote]

Etenkin jossain perähikiällähän saa yhtäkkiä hotellihuoneen jouluaattona parin tunnin varoitusajalla. Varmaan oli oletus, että yövytään siellä mummon isossa talossa, jossa ei asu ketään paitsi mummo.

Vierailija
32/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heittänyt, että jokos setämies kävi maistelemassa vaimonsa torttua ja että maistuisi appiukollekin varmaan pipari. Menkööt he ensin hätäisimpinä.

Vierailija
33/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä idiootteja. Ei noin sanota eikä ap:n sanomisessa ja käytöksessä ole mitään puolusteltavaa. Todella noloa piilotella, ettei tarvitsisi auttaa ruoan teossa. Ala-arvoista.

Vierailija
34/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:39"]

Vittu mitä idiootteja. Ei noin sanota eikä ap:n sanomisessa ja käytöksessä ole mitään puolusteltavaa. Todella noloa piilotella, ettei tarvitsisi auttaa ruoan teossa. Ala-arvoista.

[/quote]

Miksi ap:n pitäisi auttaa ruoanlaitossa? Miksei ap:n mies auta? En minä ainakaan rupea toteutttamaan kenenkään suurimuotoista menuuta, en halua itse joulun pyhinä kokata, syön hyvin yksinkertaisesti. Jos joku haluaa laittaa seitsemää sorttia, niin vastatkoon itse....

Vierailija
35/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:25"]

[/quote]

Etenkin jossain perähikiällähän saa yhtäkkiä hotellihuoneen jouluaattona parin tunnin varoitusajalla. Varmaan oli oletus, että yövytään siellä mummon isossa talossa, jossa ei asu ketään paitsi mummo.

[/quote]

Järjestelemisellä mä juuri tarkoitan sitä että järjestetään, eikä oleteta. "Hei Kerttu, mahdutaanko me teillä yöpymään vai kannattaisiko meidän miettiä hotellia vaihtoehtona?"

Vierailija
36/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, kylläpä ap:ta taas syyllistetään.

En tiedä, onko tarina totta vai ei, mutta en kyllä sietäisi sukulaisilta pikkutuhmia, vihjailevia ja irstaita juttuja, oli sitten tarkoitettu "hyvällä" tai ei. Ihan oikein, kun sanoit. Kyllä ne sukulaiset oli moukkia, kun aloittivat tuollaiset törkyvihjailut, ja jos eivät kestä, kun saavat kova kovaa vastaan, niin se on voi voi. Nyt sitten jeesustellaan, kun joku sanoikin jouluna "pillu".

Ja tuskin vihjailuja viljelleet sukulaiset edes olivat mitään vanhuudenhöperöitä mummoja ja pappoja, jos isomummokin on vielä elossa. Kyllä viisi-kuusikymppisten pitäisi osata jo käyttäytyä. Voi hyvänen aika.

Vierailija
37/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä on mokannut ja raskaasti. Se nyt vaan on niin, että vaimo ei voi häpäistä miehensä sukulaisvanhuksia.

Vierailija
38/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:55"]

Ap tässä on mokannut ja raskaasti. Se nyt vaan on niin, että vaimo ei voi häpäistä miehensä sukulaisvanhuksia.

[/quote]

Miehen olisikin pitänyt sanoa sukulaisilleen, että eivät sano noin törkeitä juttuja.

Vierailija
39/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeäksi homma meni VASTA kun vaimo avasi suun.

Veikkaanpa, että tämän asian puimiseen ei riitä joulupäivä...