Nimetäkään klassikkotavaroita (keittiö), joita voisi antaa nuorelle lahjaksi
Kommentit (31)
Suola- ja pippurimyllyt. Renaultin on hyvät, jauhimet metallia.
Mikä tahansa keittiö, nuoren tai vanhan, hyötyy valtavasti laadukkaista veitsistä ja valurautapannuista. Itse olen ollut keittiöalalla kohta 10v töissä ja Victorinoxin veitsi ja mummolta saatu rautapannu on ne kaksi asiaa mistä en luopuisi. Jos innostut netistä tilaamaan niin kitchentime.fi on toimittanut kohtuullisen nopeasti ja joskus aikanaan löysin sinne jotain tarjouksiakin muistaakseni alennuskoodit.fi tai joltain vastaavalta koodisivustolta.
Todellinen klassikko ja vuosikymmeniä kestävä laite sellaiselle, joka tekee ruokaa alusta lähtien on Ankarsrum-yleiskone. Jo joskus 50 vuotta sitten samaa laitetta myytiin Electroluxin nimellä.
Kestää mummolta tyttärentyttärelle, riittävän iso, osat terästä, eivät mene rikki millään. Ja lisäosina kaikkea mahdollista pasta- ja leivosteristä makkarantekovälineisiin.
Ei mitään osaamattomalle, mutta sellaiselle joka laittaa ruokaa alkeista lähtien, aivan ehdoton. Tosin sellaisilla ihmisillä tuo laite varmaan jo onkin.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:39"] Se arabian perinteinen valkonen uunivuoka :) [/quote] Kokkivuoka? Mainitsit perinteinen... Meillä on piiras- lasagne- ja tuo pyöreä vuoka, hyvältä näyttää, kun ovat keskenään pöydässä. [/quote] Oisko se sellanen joo. Olen itsekin nuori enkä ihan ajantasalla kaikista keittiövälineistä, mutta itse sain tuon äidiltäni lahjaksi kun muutin omilleni. Ostin myöhemmin toisen halpisvuoan ja se on jo ihan naarmunen ja kärsineen näköinen. Monet makaroonilaatikot on opiskelijana tuossa arabian vuoassa väännetty :)
[/quote]
Ai, ihan liikutuin, kun oon itse antanut tyttärelle näitä. Halpikset on hänelläkin menneet ihan rikki asti, mutta nämä kestävät tosiaan "useammatkin makaronilaatikot" :)
Tässä hyvä setti nuorelle tai nuorelle parille http://www.madeindesign.co.uk/prod-malle-w-trousseau-set-complete-trunk-43-kitchen-essentials-cutting-cooking-and-containers-by-malle-w-trousseau-refmalle.html
Moccamaster! Tai joku muu laadukas kalliimpi kahvinkeitin. Pressopannu lisäksi pitkiä sunnuntaiaamuja varten.
Steltonin kaikki tuotteet, esim. terkoskannu, mehu-/vesikannu ja terästuotteet.
Kuinka nuoresta on kysymys? Entä sukupuoli? Silläkin on merkitystä. Ihan nuori ei välitä merkkituotteista vaan kiroaa typeriä sukulaisia, jotka ovat hassanneet rahaa ihan turhaan. Kokemukseni mukaan myös pojat ja nuoret miehet suhtautuvat kovin mutkattomasti keittiövarusteluun: on ihan turha ostaa kallista, kun halvallakin saa. Ihan peruskahvinkeitin menee siinä missä jokin helekkarin kallis Mocca Master tai kapselikeitin, samoin Hackmannin ja Iittalan veitsi- ja astiasarjat menettelevät alkuun.
Eri asia on sitten nämä snobbailevat nuoret, joille vain taivas on kattona. Heillä lienee kuitenkin rahaa omasta takaa hankkia tarvitsemansa merkkituotteet.
Jos nyt joku kuitenkin haluaa hassata rahansa ihan turhanpäiväiseen, niin siitä vain. Se ei ole minulta pois.
Vanha kunnon kolmiosainen kerroskattila. Siis sellainen, jossa alinna on terästä oleva kattilaosa ja päälle voi laittaa joko höyrytysosan tai haudutusosan kansineen. Ihan ehdoton.
Sarpanevan valurautapata, paistinpannu/-kasari, veitset, kattila jne.