Nimetäkään klassikkotavaroita (keittiö), joita voisi antaa nuorelle lahjaksi
Kommentit (31)
Kitchen Aid-leivänpaahdin
Eva Solo-kahvikannu
Victorinox-veitsi
Hyvä fileointisetti, lauta, fileointiveitsi ja piikki. Merkki, onko se oleellinen? Kun maksat edellä mainitusta pari sataa euroa, on takuulla hyvä, kuten pitääkin.
Hackmannin tms teräksinen 2l kattila. Sillä pärjää pitkälle, eikä mene ikinä rikki! :)
Fiskarsin saksipaketti
Aterinsetti, pihviveitset
Sushi-tarvikkeet, puikot
Teema-lautaset ja mukit
Kartio-lasit
Viinilasit (iittala)
Kattilat, kasarit, paistinpannut ja padat (miel. tiskikoneen kestävät)
Hyvät veitset: Juures, liha, kala, leipä, vihannes (wok)
Mikä useimmilta puuttuu on kaikkein tärkein, hyvä veitsi. Osta siis hyvä kokkiveitsi ja sille teroituspuikko. Seuraavana vuonna samasta sarjasta fileerausveitsi ym. Tai sitten kaikki kerralla.
Merkkejä on vaikka kuinka. Itse pidän Porschesta. On hyvin modernia muotoilua, mikä on vain plussaa nuorille ihmisille. Tasapainoltaan erinomainen, sopivan tukeva ja painava, kahvasta saa hyvän otteen, helppo pitää puhtaana ja huoltaa.
Siitä harvinainen design-esine että toimii oikeasti hyvin.
Kaikki samaa sarjaa nämä pizzaleikkuri, juustohöylä, purkinavaaja ym. näyttää hyvältä silloin, jos säilytetään esillä roikkumassa.
Se arabian perinteinen valkonen uunivuoka :)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:39"]
[/quote]
Kokkivuoka? Mainitsit perinteinen... Meillä on piiras- lasagne- ja tuo pyöreä vuoka, hyvältä näyttää, kun ovat keskenään pöydässä.
Kaikkea muuta keittiööni olen saanut mutta ne hyvät veitset piti ostaa itse. Itse olen mieltynyt Sanellin veitsiin.
Kerroskattilan hankin myös itse, tosin kulutin siihen saamani lahjakortin. Se on sitten oma valinta ostaako ensin tuon vai pari yksittäistä kattilaa.
Itse metsästän vieläkin täydellistä vedenkeitintä joka sopii sisustukseen kun se on kuitenkin koko ajan näkyvillä. Kahvia ei meillä juoda joten se olisi vain kaapissa tilaa viemässä.
Eikä se ole mitenkään vaikeaa raahautua sen nuoren kanssa kauppaan ja antaa nuoren itse valita mitä astiaa haluaa, molemmille tulee hyvä mieli kun nuori saa itseään miellyttävät kipot ja kupit (tosin pitää vähän katsoa että ovat tiskikoneen ja mikron kestäviä).
Ja jos ei ole rahasta pulaa niin tiskikone.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 12:39"]
[/quote]
Kokkivuoka? Mainitsit perinteinen... Meillä on piiras- lasagne- ja tuo pyöreä vuoka, hyvältä näyttää, kun ovat keskenään pöydässä.
[/quote]
Oisko se sellanen joo. Olen itsekin nuori enkä ihan ajantasalla kaikista keittiövälineistä, mutta itse sain tuon äidiltäni lahjaksi kun muutin omilleni. Ostin myöhemmin toisen halpisvuoan ja se on jo ihan naarmunen ja kärsineen näköinen. Monet makaroonilaatikot on opiskelijana tuossa arabian vuoassa väännetty :)
vaimo.