Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi paska. Kinkku meni pilalle.

Vierailija
24.12.2014 |

Otin sen uunista kun mittari näytti 75 astetta ja annoin jäähtyä tuolla varmaan melkein tunnin. Äsken kun aloin sitten ottamaan nahkaa ja verkkoa pois, niin koko kinkku hajosi käsiin :( Ilmeisesti sitten mittari on jotenkin rikki, vaikka kyllä mä sen testasin ja se mun käsittääkseni toimi ihan ok.

Miten tuotakin sitten leikkaa? nyt meillä on joulupöydässä pulledporkia joulukinkun sijaan :((

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommonen kinkku on just se ainoa oikea. Ja piparit onnistuu ohjeella kuin ohjeella leviämättä kunhan ei vaan käytä voita! Laktoosittomalla margariinilla pysyy parhaiten muodossaan paistettaessa.

Vierailija
22/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sipulille allerginen niin en voi rosollia maistaa ja muut nukkuu vielä, anoppi tulossa tunnin päästä joka testaa kaikki jouluruoat ennen kuin ne pöytään laitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulia?? No, nyt on kyllä rosolli pilalla.

Vierailija
24/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 06:37"]

Tuommonen kinkku on just se ainoa oikea. Ja piparit onnistuu ohjeella kuin ohjeella leviämättä kunhan ei vaan käytä voita! Laktoosittomalla margariinilla pysyy parhaiten muodossaan paistettaessa.

[/quote]

Kiitos vinkistä, yleensä olen pihi ja käyttänytkin margariinia, mutta nyt se oli loppu ja pistin tosiaan voita, kun piti tehdä maidottomat erikseen ja näistä toisista en sitten tehnyt laktoosittomia. 

Vierailija
25/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai eikö rosolliin kuulu sipuli? Entäs herneet, niitä kyllä laitoin kun en löytänyt ohjetta ja muistelin että niitä laitetaan. t.rosollin tekijä

Vierailija
26/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vähän teknisiä ongelmia mittarini kanssa. Nimittäin vähän alle 8 kg:n kinkku, ja mittari väitti vähän päälle 5 tunnin että kinkku muka olisi valmis. No ei kyllä voi olla, vaan mittarin varsi oli liian lyhyt, tällaista paskaa ne myy nykyään. Piti ottaa vanha mittarini käyttöön, jota on tosin paljon hankalampi lukea, kun se mittarin pylväs on liian ohut. Mutta näytti vain 71 astetta, eli ei vielä ihan valmis. T. mies.

Vierailija
27/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se haittaa jos pylväs on liian ohut.

Vierailija
28/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu jouluna ruokaa tekee? Menkää sukulaisille syömään, niin mä oon aina tehny.

Vierailija
29/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hullu teen ruokaa, sukulaiset tulee meille syömään. Kuinkakohan moni heistä ajattelee että kuka hullu ruokaa tekee kun voi mennä sukulaisiin.

Vierailija
30/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kinkku paistettu aina ilman mittaria. Kylmään uuniin 2 tuntia 200 astetta ja sitten tunti/kilo 115 asteessa. On edelleen leikattavissa, mutta hivenen ns. ylikypsä. Ei ole kuiva, vaan nam! Ja on aina onnistunut.

Vierailija
31/31 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on auki nyt aamulla. Menet ja ostat valmista kinkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan