Selittäkää mulle miten tehohoito voi vieläkin olla kuormittunut, vaikka kohta 80 % rokotekattavuus täynnä?
Eihän rokotetut joudu tehohoitoon. Eikä millään matikalla voi olla niin että juuri tuo 20 % rokottamattomia täyttää teho-osastot.
Kommentit (1185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi halutaan väkipakolla ja painostaen rokottaa kaikki, vaikka rokote ei selvästikään toimi?
Sen sijaan että myönnettäisiin rokotteen tehottomuus onkin pistetty vainot pystyyn ja soihdut ja astalot heiluen juostaan rokottamattomien perässä ja syytetään heitä kaikesta?
Ei ole rokottamattomien vika että rokote on surkea.
Rokote toimii. Rokottamattomalla on 16-kertainen riski joutua sairaalahoitoon suhteessa rokottamattomaan. Kannattaa siis ottaa se rokote.
Siis kun minun riski joutua sairaalaan (alle 30-vuotiaana ilman rokotetta) on nollan luokkaa, niin miten tätä riskiä voisi rokotteella enää pienentää?
Tai miksi tämä riski olisi yhtäkkiä maagisesti suurempi, vain koska osa väestöstä on rokotettu? Kun tätä riskiä ei ole käytännössä ikinä ollutkaan?
En taatusti tule kuormittamaan sairaanhoitoa koronan takia vaikka niin kovasti toivoisittekin. Ja jos se 0,00001% mahdollisuus kohdalle osuu niin todellakin mielummin kuolen koronaan kuin otan tämän rokotteen, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei kukaan tiedä tippaakaan.
Riskisi ei ole nolla.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottaminen oli siis aivan turhaa.
Sellainen tilanne nyt on. Tehohoitopaikat (ne 15) pullistelevat koronapotilaista, niin rokotetuista kuin rokottamattomista. Jos tämä olisi tiedetty, niin ehkä rokotetta ei olisi otettu Suomeen ollenkaan. Itse kuuluu riskiryhmään ja olisin saanut rokotteen ensimmäisten joukossa. Mietin kuitenkin pitkään asiaa ja päädyin siihen, etten ota sitä ollenkaan. Olen liikkunut normaalisti kuin ennen koronaa. En pelkää koronaa sen enempää kuin taivaalta tippuvaa satelliittia. Ei ihminen voi elää pelossa. Se ei ole enää elämää.
Tehohoitopaikat eivät pullistele rokotetuista. Aika paksua potaskaa "riskiryhmäläiseltä".
Kyllä rokotettuja on työikäisinä teholla niinku rokottamattomiakin. T: hoitaja
Missä päin Suomea? Ovatko he riskiryhmäläisiä?
Teholle kahdesta koronarokotteesta huolimatta – yksi tekijä yhdistää
Vaikka koronarokote antaa tehokasta suojaa vakavaa tautia vastaan, tähän mennessä 22 täysin rokotettua henkilöä on joutunut koronan vuoksi teholle.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/117b7f1d-bc6b-4404-b85f-e0180…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi halutaan väkipakolla ja painostaen rokottaa kaikki, vaikka rokote ei selvästikään toimi?
Sen sijaan että myönnettäisiin rokotteen tehottomuus onkin pistetty vainot pystyyn ja soihdut ja astalot heiluen juostaan rokottamattomien perässä ja syytetään heitä kaikesta?
Ei ole rokottamattomien vika että rokote on surkea.
Rokote toimii. Rokottamattomalla on 16-kertainen riski joutua sairaalahoitoon suhteessa rokottamattomaan. Kannattaa siis ottaa se rokote.
Siis kun minun riski joutua sairaalaan (alle 30-vuotiaana ilman rokotetta) on nollan luokkaa, niin miten tätä riskiä voisi rokotteella enää pienentää?
Tai miksi tämä riski olisi yhtäkkiä maagisesti suurempi, vain koska osa väestöstä on rokotettu? Kun tätä riskiä ei ole käytännössä ikinä ollutkaan?
En taatusti tule kuormittamaan sairaanhoitoa koronan takia vaikka niin kovasti toivoisittekin. Ja jos se 0,00001% mahdollisuus kohdalle osuu niin todellakin mielummin kuolen koronaan kuin otan tämän rokotteen, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei kukaan tiedä tippaakaan.
Riskisi ei ole nolla.
ohis
Jos on yksi mahdollisuus sadastatuhannesta saada rokotteesta haittoja, niin tottakai se on vakavampi juttu kuin se,. että on yksi mahdollisuus kymmenestätuhannesta kuolla koronaan.
Onhan 100000 nyt paljon isompi numero kuin 10000.
Kaffepulla kirjoitti:
THL:n koronakartan mukaan tehohoidossa on koko Suomessa nyt 30 ihmistä. Olen itse Th ja mietin kyllä nyt, miten tehohoito voi olla hirveän kuormittunut, jos koko Suomessa tehohoidossa on 30 ihmistä? Mä en ymmärrä.
Ja siis olen rokotemyönteinen, ei ole siitä kyse että vastustaisin rokotuksia. Ihmettelen vaan.
No tuota, mites ne kaikki muut tehohoidontarvitsijat koronapotilaiden lisäksi?
Israelissa alle kolmen piikin yksilöillä passi on punainen. Mutta tämähän ei voi tulla Suomeen, kuten ei passiaan.
Ei se lopu tuohonkaan. Kuinka monta rokotetta pitää vetää tulevaisuudessa aikana yhden vuoden aikana?
Mitä se kertoo rokotteesta?
Ja mitä se kertoo koronasta? Että se on flunssa.
Koronarokotteenhan piti suojella nimenomaan niitä riskiryhmäläisiä...
Ja olen itse rokottamaton, joka harkitsee rokotteen ottamista. Mutta vain sen takia, että rokotteen jälkeen lopetan koronauutisten lukemisen kokonaan, enkä välitä enää tippaakaan siitä tartutanko ketään oireettomana taudinkantajana. Tähän asti olen välttänyt väkijoukkoja ja flunssaisena liikkumista ihmisten ilmoilla. Jatkossa se on sitten Herran haltuun vaan. Maskia en pidä enää missään ja todellakin aion mennä kauppaan myös sairaana.
Heh. Kuten tästäkin voimme taas todeta, iltapaskat antaa jatkuvasti väärää kuvaa todellisuudesta dramaattisilla klikkiotsikoilla.
Tässäkin ketjussa huomattiin, kuinka joku tosissaan väitti, että kyllä nuoretkin siihen koronaan kuolevat.
Joku toinen henkilö oli myös tehnyt jo joskus haastatteluja eri nuorilla, ja kysynyt paljon epäilet siihen kuolleen nuoria, ja vastattiin satoja, tai tuhansia tms. Kun todellisuus oli pyöreä 0. Näin se aivopesu toimii.
Rokote ei täysin estä sairastumista, mutta se ehkäisee liki sataprosenttisesti vakavan, vaurioita ja sairaalahoitoa vaativan taudin. Rokotettu voi siis saada esimerkiksi oireettoman koronan ja levittää sitä.
Jos rokotekattavuus olisi korkeampi, ei korona olisi enää ongelma, koska rokotettujen keskuudessa tauti on vähemmän vakava, sitä ei tartuta niin helposti eikä se myöskään tartu niin helposti.
Tällä hetkellä meillä on kuitenkin niin valtava määrä rokottamattomia (yli 700 000 yli 12-vuotiasta!) ja hyvin tarttuva deltavariantti, että oireisia tartuntoja todetaan yhä satoja päivittäin. Deltamuunnos on vielä paljon alkuperäistä, 2020 kevään varianttia vaarallisempi myös nuoremmalle ja terveemmälle väestölle. Eli sairaalahoitoon joutuu joka päivä ihmisiä, teholle keskimäärin kaksi päivässä (tehohoitojakso koronapotilailla on keskimäärin kaksi viikkoa, sitten joko kuolee tai toipuu sen verran että selviää erikoissairaanhoidon vuodeosastohoidolla).
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
THL:n koronakartan mukaan tehohoidossa on koko Suomessa nyt 30 ihmistä. Olen itse Th ja mietin kyllä nyt, miten tehohoito voi olla hirveän kuormittunut, jos koko Suomessa tehohoidossa on 30 ihmistä? Mä en ymmärrä.
Ja siis olen rokotemyönteinen, ei ole siitä kyse että vastustaisin rokotuksia. Ihmettelen vaan.No tuota, mites ne kaikki muut tehohoidontarvitsijat koronapotilaiden lisäksi?
Silti tuo on hyvä pointti, että Suomi on huonoimpien länsimaisten maiden joukossa, mitä tulee tehohoitopaikkoihin. Samaa valitusta on ollut jo useiden influenssaepidemioiden aikana aiemminkin. Silti asialle ei ole tehty ainakaan tarpeeksi. Ehkä nyt viimein lisätään sitä tehohoidon kapasiteettia, koska joskus tulevaisuudessa voi tulla oikeasti pahoja epidemioita. Nämä koronapotilaat eivät kyllä tule kaatamaan systeemiä.
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei täysin estä sairastumista, mutta se ehkäisee liki sataprosenttisesti vakavan, vaurioita ja sairaalahoitoa vaativan taudin. Rokotettu voi siis saada esimerkiksi oireettoman koronan ja levittää sitä.
Jos rokotekattavuus olisi korkeampi, ei korona olisi enää ongelma, koska rokotettujen keskuudessa tauti on vähemmän vakava, sitä ei tartuta niin helposti eikä se myöskään tartu niin helposti.
Tällä hetkellä meillä on kuitenkin niin valtava määrä rokottamattomia (yli 700 000 yli 12-vuotiasta!) ja hyvin tarttuva deltavariantti, että oireisia tartuntoja todetaan yhä satoja päivittäin. Deltamuunnos on vielä paljon alkuperäistä, 2020 kevään varianttia vaarallisempi myös nuoremmalle ja terveemmälle väestölle. Eli sairaalahoitoon joutuu joka päivä ihmisiä, teholle keskimäärin kaksi päivässä (tehohoitojakso koronapotilailla on keskimäärin kaksi viikkoa, sitten joko kuolee tai toipuu sen verran että selviää erikoissairaanhoidon vuodeosastohoidolla).
Teholla koronapotilaiden mediaani-ikä on lähes 60v, joten aivan turha maalailla sellaista kuvaa, että teho-osastot täyttyisivät nuoremmista rokottamattomista. Lisäksi yli 40-vuotiaista (eli heistä joiden joukossa yleensä teholla on porukkaa tämän taudin vuoksi) on tuplarokotettuja jo 87%.
Vierailija kirjoitti:
On ihan ajanhaaskausta keskustella rokotevastaisten kanssa. Jos ei mene perille niin ei mene. Sen takia pakkorokote käyttöön.
Samaa mieltä. Yksikin rokotepelkääjä tuossa vaahtosi, että Suomessa on 15 tehohoitopaikkaa. Jo pelkästään HUS:n alueella yli 70 tehoa ja 15 katsotaan kriittiseksi määräksi koronapolitaskuormituksessa. Mutta se luku tietenkin voidaan ylittää jos hoitoväkeä on. Pari päivää sitten luku HUS:ssa oli käväissyt 11:toista.
Ja lisää faktaa (mutta ettehän te lue):
https://thl.fi/fi/-/rokottamattoman-riski-joutua-sairaalaan-on-todellin…
Itse myös lopetan kirjoittelun tähän, kuten moni muukin asioihin syventyvä on jo tehnyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teholla koronapotilaiden mediaani-ikä on lähes 60v, joten aivan turha maalailla sellaista kuvaa, että teho-osastot täyttyisivät nuoremmista rokottamattomista. Lisäksi yli 40-vuotiaista (eli heistä joiden joukossa yleensä teholla on porukkaa tämän taudin vuoksi) on tuplarokotettuja jo 87%.
Onneksi oikeaa tietoakin on saatavilla, ja ihmisiä, jotka etsivät sitä eivätkä antaudu massapsykoosin valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan ajanhaaskausta keskustella rokotevastaisten kanssa. Jos ei mene perille niin ei mene. Sen takia pakkorokote käyttöön.
Samaa mieltä. Pakkorokotukset ovat jo nykylain mukaan mahdollisia. AVI voi päättää aluekohtaisesti.
Piikki persieeseen ja pulinat pois!
Massapsykoosi aiheutti muutama vuosikymmen sitten myös pakkokeinoja eräälle kansanryhmälle. Tosin paljon pahempia, lopullista ratkaisua olevia. Pakkopiikitys voi tuntua viattomalta alulta, mutta se on alku, josta ei tiedä mihin se johtaa. Demokratiaan ei kuulu pakkokeinot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen tilanne nyt on. Tehohoitopaikat (ne 15) pullistelevat koronapotilaista, niin rokotetuista kuin rokottamattomista. Jos tämä olisi tiedetty, niin ehkä rokotetta ei olisi otettu Suomeen ollenkaan. Itse kuuluu riskiryhmään ja olisin saanut rokotteen ensimmäisten joukossa. Mietin kuitenkin pitkään asiaa ja päädyin siihen, etten ota sitä ollenkaan. Olen liikkunut normaalisti kuin ennen koronaa. En pelkää koronaa sen enempää kuin taivaalta tippuvaa satelliittia. Ei ihminen voi elää pelossa. Se ei ole enää elämää.
Tehohoitopaikat eivät pullistele rokotetuista. Aika paksua potaskaa "riskiryhmäläiseltä".
Juu varmaan t. Keiju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu varmaan t. Keiju
Asioiden kieltäminen ei poista niitä.
Naurattaisi ellei itkettäisi. Tulee vaan mieleen yksi ajatus: manipulointi rokottamattomia kohtaan.-