Australiassa kadonnut Cleo 4v?
Eikö siellä ole todennäköisempää, että joku eläin on vienyt kuin että olisi ihmisen sieppaamaksi joutunut? Dingot ja krokothan siellä lapsia vie ja syö?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Onko puhuttu mitään tytön oikeasta isästä?
Jos kerran teltassa ollut mies oli hänen isäpuoli.
Biologista isää on kuulusteltu mutta hän ei ole epäilty. Isä asuu yli 600 mailia etelään paikasta, jossa tyttö nähtiin viimeksi.
https://www.thesun.co.uk/news/16488676/cleo-smith-one-million-reward-ki…
Oisko lapsi herännyt yksin yöllä ja lähtenyt unenpöpperössä ulos ja eksynyt. Tai kävellyt unissaan.
Itse en kyllä koskaan nukkuisi eri teltassa ja lapset toisessa, en ymmärrä sen tarkoitusta. Olen aina suojellut lapsiani.
Vierailija kirjoitti:
Oisko lapsi herännyt yksin yöllä ja lähtenyt unenpöpperössä ulos ja eksynyt. Tai kävellyt unissaan.
Niin, ja sitten hukkunut vieressä olevaan mereen.
Meri on aivan vieressä.
https://globeecho.com/news/australia/the-disappearance-of-little-cleo-e…
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä koskaan nukkuisi eri teltassa ja lapset toisessa, en ymmärrä sen tarkoitusta. Olen aina suojellut lapsiani.
Kyseessä ei ollut kaksi eri telttaa. Teltasta kerrottua:
Rouva Smith sanoo, että perhe leireili ensimmäistä kertaa uudessa teltassa, jossa oli useita jaettuja osia ja eri sisäänkäynnit.
Hän nukkui puhallettavalla patjalla herra Gliddonin kanssa teltan toisessa osassa, kun taas Cleo ja hänen seitsemän kuukauden ikäinen sisarensa Isla nukkuivat toisessa.
Kun hän heräsi siihen, että Isla halusi pulloa noin kuudelta aamulla, hän huomasi, että teltan ulkopuolella oleva vetoketju oli lähes täysin auki.
https://www.abc.net.au/news/2021-10-21/cleo-smith-disappearance-what-we…
Kun katsoin haastattelun läpi, näin kaksi surkealta näyttävää vanhempaa - siis vain näyttävää. Onko poisluettu vanhempien osallisuus?
1. Miten ei voi kuulla, jos joku avaa teltan ketjun? Minä herään itse pieneenkin ääreen. Tai sitten jos lapsi yrittäisi väkertää teltan vetokejun kanssa. Ei varmasti ääneti.
2. Lapsi ei sano ja ääntele mitään, kun joku tuntematon nostaa maasta ulos ja kantaa pois?
3. Kummaltakaan vanhemmalta ei näytä tulevan mitään todellista reaktiota, kun lapsi kidnapattu. Isä seisoo vieressä, ei sano mitään, on vain surkea naama kamerassa. Ja äiti kykenee kertomaan kokonaisia virkkeitä toinen toisensa perään romahtamatta, vaikka oma lapsi kadoksissa.
Toivottavasti lapsi löytyy!
Itse henkilökohtaisesti pelkään, että vanhemmat ovat lavastaneet kidnappauksen peitelläkseen lapsen kuoleman. Kiinnostaisi etenkin kuulla milloin he olivat ostaneet uuden telttansa.
Vanhemmilla menny hermo kiukuttelevaan kakaraan ja kuristaneet sen. Yöllä käyneet hävittämässä ruumiin.
Tuo haastattelu on kyllä häiritsevä. 5-vuotiaan tytön äitinä en koskaan ottaisi tuollaista riskiä ihmisten sijoittelun suhteen teltassa - aikuisen on oltava uloskäynnin ja pienten muksujen välissä ihan jo siksi, että pienet nyt vaan on pöhköjä ja saattavat lähteä yksin seikkailemaan, pissalle, etsimään autolta lelua, katsomaan merta, tai vaikka kävellä unissaankin. Vieraassa paikassa, jota ei voi lukita on paljon muitakin riskejä kuin kidnappaajat. Aivan käsittämättömän välinpitämätöntä nykyaikana, kun suurin osa vanhemmista lähes ylihysterisoi riskeistä.
Ja sitten se välinpitämättömyys: äiti saa vaivoin yhden kyyneleen toisesta silmästä puristettua. Ehkä se siis vähän harmittaa, että lapsi on päässyt hengestään/myyty eteenpäin huumeiden rahoituksen vuoksi tms. Tavalliset vanhemmat on noissa tilanteissa niin hysteerisiä ja ahdistuneita, että pystvät tuskin vastailemaan mitään järkevää. Sama ilmiöhän se on Madeleinen kanssa. Ei selity millään lääkäriydellä, ei lääkärit sen vähempää välitä lapsistaan kuin muutkaan, ihan yhtä sekopäisen huolissaan sitä ihminen olisi ammatistaan riippumatta. McCannit eivät koskaan ole olleet huolissaan Madeleinesta, vain itsestään. Äidin mukaan ”pahin vaihe” oli ohitettu jo viikossa ja onneksi tennistä sai pelattua jo seuraavana päivänä katoamisesta. Kukaan, kukaan normaalilla tunne-elämällä varustettu ei toimi niin. Kaikki lastaan rakastavat ovat niin huolesta sekaisin, että jotkut wannabe-profilerit pitävät heitä epäilyttävinä sekavien puheiden ja ahdistuneisuuden takia. Mutta sellahnen on normaalia tämmöisessä. Rauhallisena pysyminen ja yksityiskohtien kuvailut sen sijaan että keskityttäisiin siihen, että auttakaa meitä, lapsi pitää ja on pakko löytää, se on äärimmäisen epäilyttävää. Rauhoittavien aineiden kanssa olevat on sitten asia erikseen. Itsellänikin on sellaiset stoalaiset hermot, että vaaratilanteissa olen ihan tyyni. Jopa lasteni kanssa olen ollut, silloinkin kun 4-vuotias on hoiperrellut johonkin, niin siinä 10 minuuttia kestin vielä ihan hyvin, aivot vaan raksutti supervauhtia kun mietin, missä on. Jälkikäteen tuntuu senkin edestä. Mutta se stoalaisuushermo on siinä tilanteen ollessa päällä, siis siinä akuutissa kohdassa, se ei kanna enää seuraavaan päivään saati neljän päivän tai viikkojen päähän. Tällainen lapsen katoamisen aiheuttama epätietoisuus on luultavasti yksi pahimpia stressitiloja, joita voi kuvitella tässä nykyaikaisessa länsimaisessa yhteiskunnassa. Siksi epäilen ensisijaisesti vanhempia, toki muitakin mahdollisuuksia on, mutta todennäköisyydet on romahdusmaisesti noita vanhempia vastaan.
Jos he oikeasti vain ovat noin rauhallisia ja tämä ei heitä tämän enempää järkytä, niin hyvä sitten niin. Lapsen löytymiseen elävänä ei varmaan enää suuria toiveita ole, hänelle parempaa sinne jonnekin.
Itse luulen äidin olevan jopa päätekijä. 2kk vauva, mustasukkainen, mahdollisesti vielä uhmaileva 4-v. ja ukko, joka ei näytä välttämättä maailman osallistuvimmalta. Hermot petti, henki meni tai sitten lapsi on tosiaan myyty eteenpäin, mikä on tietysti karmivampi vaihtoehto. Toki tämä uusi rakas on uskollisesti auttanut, missä tarvitsee, varmaan yöllä käynyt dumppaamassa tytön jonnekin kauemmas piiloon.
Tässä se haastattelu:
https://www.abc.net.au/news/2021-10-23/cleo-smith-disappearance-possibl…
Hämmästelen kanssa sijoittelua. En koskaan olisi uskaltanut jättää 7kk ikäistä yksin nukkumaan 4v sisaruksen kanssa. Ja vielä ulos telttaan, huh! Lisäksi itsellä se äidinvaisto teki sen että jokainen pieni risaus kyllä herätti tehokkaasti.
Onko puhuttu mitään tytön oikeasta isästä?
Jos kerran teltassa ollut mies oli hänen isäpuoli.